ČTENÍ JE ZÁBAVA CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neslyšící jako potenciální uživatelé knihovny
Advertisements

PROJEKT EU „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 03 ČLOVĚK A PŘÍRODA.
Práce s PC MŠ MŠ Ing. Martin Dosedla.
(CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM…nový projekt…aktuální téma…) CO PŘINÁŠÍ PRAVIDELNÉ ČTENÍ DÍTĚTI? vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem podílí se na emočním.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Zdravá škola.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Průřezová témata.
Matematika v předškolním vzdělávání
Průřezová témata klíčových kompetencí
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zora Syslová Hradec Králové, 2012
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Kameny Příroda kolem nás.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Sociologie pro SPP/SPR
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Didaktika literární výchovy na 1. stupni základní školy
Jazyk a řeč – sociální informovanost
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Dopravní prostředky.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ČTENÍ JE ZÁBAVA CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Jak uhlík přišel na svět
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Oheň - práce, povolání a řemesla
Transkript prezentace:

ČTENÍ JE ZÁBAVA CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM

Náš projekt „ ČTENÍ JE ZÁBAVA“ vychází z celorepublikové osvětové a mediální kampaně „ Celé Česko čte dětem“. Tato kampaň je největší svého druhu v České republice. Zaměřuje se na podporu čtenářské gramotnosti dětí a mládeže, ale také na propagaci hodnotné literatury.

V naší mateřské škole pravidelně předčítáme dětem nejméně 20 min V naší mateřské škole pravidelně předčítáme dětem nejméně 20 min. denně v rámci dopoledních činností, před odpoledním odpočinkem. Často navštěvujeme místní knihovnu, kde si děti prohlížejí knihy, časopisy, kreslí obrázky, které tam mohou zanechat pro účel výzdoby. Zapůjčené knihy využíváme při práci v MŠ. Předčítání to nejúčinnější metoda výchovy čtenáře. Pravidelné předčítání dětem je dnes důležitější než kdy dříve. Chrání děti před závislostí na televizi a počítačích. Čtení učí děti rozeznávat dobro od zla a povzbuzuje k reflexi nad důsledky vlastních slov a činů. Zvláště důležité je to v dnešním světě, jemuž dominují agresivní vzory masové kultury a honba za penězi. Stručný popis projektu „ČTENÍ JE ZÁBAVA“ Podle výtvarných návrhů dětí, bylo vytvořeno zdobení „POHÁDKOVÉ KŘESLA“ určené ke čtení . Děti si také připravily malé překvapení pro hosty, ve formě záložky do knih, malého občerstvení.   Po dohodě s pedagogy přicházejí do MŠ číst dětem nejen členové rodin dětí, zaměstnanců MŠ, obyvatelé města, ale také významné osobnosti . Po přečtení pohádkového příběhu jsou kladeny dětem otázky týkající se příběhu. Prohlížejí obrázky, rozebírají příběh, děti se ptají . Děti si mohou po odpočinku namalovat to co je v pohádce zaujalo, vytvořit si například „Pohádkový deník“, … .

KLÍČOVÉ KOMPETENCE: kompetence k učení : uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo kompetence k řešení problémů: si všímá dění i problémů v bezprostředním okolí; přirozenou motivací k řešení dalších problémů a situací je pro něj pozitivní odezva na aktivní zájem komunikativní kompetence : ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog se dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.) se domlouvá gesty i slovy, rozlišuje některé symboly, rozumí jejich významu i funkci komunikuje v běžných situacích bez zábran a ostychu s dětmi i s dospělými; chápe, že být komunikativní, vstřícné, iniciativní a aktivní je výhodou ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní komunikuje v běžných situacích bez zábran a ostychu s dětmi i s dospělými; chápe, že být komunikativní, vstřícné, iniciativní a aktivní je výhodou ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní dovede využít informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává (knížky, encyklopedie, počítač, audiovizuální technika, telefon atp.)

sociální a personální kompetence : se dokáže ve skupině prosadit, ale i podřídit, při společných činnostech se domlouvá a spolupracuje; v běžných situacích uplatňuje základní společenské návyky a pravidla společenského styku; je schopné respektovat druhé, vyjednávat, přijímat a uzavírat kompromisy činnostní a občanské kompetence : ví, že není jedno, v jakém prostředí žije, uvědomuje si, že se svým chováním na něm podílí a že je může ovlivnit VZDĚLÁVACÍ OBLASTI: Dítě a jeho tělo rozvoj a užívání všech smyslů Dítě a jeho psychika rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)

Dítě a ten druhý: osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.) vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.) rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních Dítě a společnost : rozvoj a užívání všech smyslů seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat rozvoj společenského i estetického vkusu Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách poznávání jiných kultur vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

Cílem našeho projektu: Vzbudit u dětí zájem o knihy, rozvíjet potřebu číst, živým slovem vytlačit televizi, jejímž nástrojem není jazyk, ale obraz. Zavést rituál pravidelného předčítání, které má obrovský význam pro rozvoj emocionálního zdraví dětí. Posílit mezigenerační solidaritu.

KONEC