Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Advertisements

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
15. září 2005 Přístup k měření výkonnosti MSP Výkonnost podniků plastikářského průmyslu a klastrové iniciativy v regionu 1 Přístup k měření výkonnosti.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
1. WORKSHOP.
FINANCE PODNIKU Časová hodnota peněz.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Úvod do projektového řízení
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Digitální učební materiál
Zavádění nového produktu na trh
Kód vzdělávacího materiálu:
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Účetní systémy 1 3. přednáška.
Inovace a regionální rozvoj
Výrobní faktory v organizaci
Společenská odpovědnost ve školství
Abeceda Mikroekonomie
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Hodnocení efektivnosti řízení zásob
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
RIZIKO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Zdroje financování majetku - PASIVA
RIZIKO.
Téma 3: Majetková a finanční struktura podniku. Cash flow
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Prodeji produktu nebo služby
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Organizace práce na prodejně
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Transkript prezentace:

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KPH

Cíle a měřítka BSC Cíle a měřítka BSC – zbavit se strnulého modelu finančního účetnictví a přitom zachovat tradiční finanční měřítka Tato měřítka vypovídají o minulých finančních transakcích. V průmyslové éře nebyly investice do dlouhodobých schopností a CRM kritickými faktory úspěchu Co je kritické ? Aby investice do zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců, procesů a technologií a inovací přinesly HODNOTU

Cíle BSC Cíle BSC vycházejí ze 4 perspektiv Finanční Zákaznické Interních procesů Učení a růstu O co jde ? Měřítka hybných sil budoucí výkonnosti

Cíle BSC-finanční Finanční (vnější měřítko) Abychom měli finanční úspěch, jak bychom měli vystupovat před akcionáři ?

Cíle BSC-zákaznické Zákaznické (vnější měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak bychom měli vystupovat před zákazníky ?

Cíle BSC-interní podnikové procesy Interní podnikové procesy (vnitřní měřítko) Abychom uspokojily zákazníky a akcionáře, v jakých procesech musíme být nejlepší ?

Cíle BSC – perspektiva učení se a růstu Učení a růst (vnitřní měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak si udržíme schopnost měnit se a zlepšovat ?

Rámec pro převedení strategie do operačních úkonů Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před akcionáři? Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před zákazníky Finance Vize a strategie Cíle, měřítka záměry, iniciativy Zákazníci Procesy Cíle, měřítka záměry, iniciativy Učení-růst- schopnost se lepšit

BSC-taktický systém měřítek BSC se používá k realizaci kritických manažerských procesů vyjasnění a předvedení vize a strategie do cílů komunikace a propojení strategických plánů plánování strategických iniciativ zdokonalení zpětné vazby a procesu učení se Když to nemůžete měřit, pak to nemůžete řídit !!!

Možný cíl : Optimalizace Cash-to-Cash I Pracovní kapitál (pohledávky, zásoby a závazky), jsou důležitou součástí kapitálového majetku . jedním z měřítek efektivnosti řízení kapitálu je cyklus Cash-to-Cash (hodnota prodaného zboží v zásobách a doby splatnosti pohledávek minus doba splatnosti závazků. Kapitál je vázán v zásobách od okamžiku nákupu do okamžiku prodeje. Délka splatnosti pohledávek měří dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům za vstupy do okamžiku plateb od zákazníků. Cash-to-Cash představuje dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům na platby od zákazníků. Když podnik rychle inkasuje a s dodavateli má výhodné termíny, je schopen kapitál v každém cyklu získávat a ne spotřebovávat. Cíl : zkracovat co nejvíce Cash- to-Cash

Cash-to-Cash II Nákup surovin Prodej nebo zboží od výrobku dodavatelů Splatnost pohledávek Počet dnů na skladě Cyklus Cash-to-Cash Splatnost závazků Příjem hotovosti od zákazníka Platba dodavateli

Zákaznická perspektiva I podíl na trhu udržování zákazníků získávání nových zákazníků spokojenost zákazníků ziskovost zákazníků vlastnosti výrobku a služby image a pověst dodavatele značka

Hodnotová výhoda zákazníka Hodnotová měřítka Atributy výrobku Image Vztahy se zákazníky Cena Módnost Jakost Jméno značky Dostupnost Zkušenost z nákupu Strategická měřítka Průměrná cena Míra reklamaci Četnost neshod

Hodnotová výhoda zákazníka ->vazba na Bostnonskou matici-< Podíl na trhu Spokojenost dealera Spokojenost zákazníka Čas Kvalita Cena

Hodnotový řetězec interních podnikových procesů inovační proces provozní proces poprodejní servis

Obecný model hodnotového řetězce Zjištění potřeb zákazníka Inovační proces Určení trhu Vytvoření nabídky výrobku/služeb Provozní proces Vytvoření nabídky výrobku/služeb Dodání výrobku/služeb POPRODEJNÍ SERVIS Uspokojení potřeb zákazníka Poskytnutí servisu

Perspektiva učení a růstu Klíčové měřítka spokojenost zaměstnanců udržení zaměstnanců produktivita zaměstnanců

Propojení kritérií (vztahy příčin a důsledků) Zlepšení návratnosti Důvěra zákazníků Spokojenost zákazníků Segmentace Vývoj Opakovaný prodej Rychlá odezva Zvýšení produktivity zaměstnanců

Stanovení cíle a cesty k jeho dosažení Pomáhá dodavatel s formulací cíle? ANO .. „pomáhá“ Balanced Scorecards: systematický řetěz na sebe navazujících ukazatelů a cílů v perspektivách: Finanční Zákaznické Interních procesů Inovací a růstu Jednostránková strategie (JSS) shoda procesů a cílů

Tabulka jako podklad pro konstrukci grafu

Výsledný graf po aplikaci JSS

Literatura Robert Kaplan, David Norton : Balanced Scorecard – strategický systém měření výkonnosti podniku