Autor: Ing. Sikorová Renata

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Advertisements

1) Úzce specializované prodejny
stravovacích zařízení
Tvorba cen v maloobchodě
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚZCE SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Distribuce - placement
Typy maloobchodních jednotek Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Katedra podnikové ekonomiky Ekonomická fakulta Globální retailing v Evropě.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Pracovní doba a doba odpočinku, provozní doba
Autor: Ing. Sikorová Renata
Autor: Ing. Sikorová Renata
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Obchod a význam obchodu
VY_32_INOVACE_Sikorova_
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Ostatní evidence
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
Autor: Ing. Sikorová Renata
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Systém komplexní mechanizace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní formy prodeje
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Evidence peněžních prostředků a obalů
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Základy zbožíznalství
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Informace o společnosti
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Organizace práce na prodejně
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Informace o společnosti
Transkript prezentace:

Autor: Ing. Sikorová Renata Maloobchod VY_32_INOVACE_Sikorová_ 09-2-04-Charakteristika odborných a diskontních prodejen, supermarketů, hypermarketů a obchodně zábavních center Autor: Ing. Sikorová Renata Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Žáci se seznámí s charakteristikou jednotlivých prodejních jednotek, pochopí jejich odlišnosti ve formách prodeje, šíři poskytovaných služeb a nárocích na odbornost.

Odborné velkoprodejny sortiment tvoří nepotravinářské zboží se zaměřením na dům a zahradu; samoobslužná forma obsluhy; budují se na okraji měst – velká prodejní a parkovací plocha; kvalita a ceny jsou podřízeny nabízenému sortimentu; velký rozsah služeb.

Diskontní prodejny centra levného nákupu; nízké provozní náklady – jednoduché vybavení, u velkých odběrů jsou poskytovány slevy; zaměřují se na zboží s rychlou obrátkou; samoobslužná forma prodeje; budují se na okraji měst – parkování; ceny nízké, kvalita boží standardní; minimální rozsah služeb.

Supermarkety jsou velké samoobslužné prodejny doplněné obslužnými úseky; sortiment tvoří smíšené zboží; budují se na okraji měst nebo na sídlištích společně s velkými parkovišti; prodejní plocha je 1 800 m2; vysoký maloobchodní obrat, prodloužená prodejní plocha.

Hypermarkety plný sortiment zboží potravinářského i nepotravinářského; prodejní plocha je 2,5 m2 – 15 tisíc m2, jsou zde i obslužné úseky; vyskytují se na okraji měst nebo u dálničních tahů; ceny nižší; velký rozsah nabízených služeb (bankomat); jsou tvořeny řetězci nadnárodních společností; u nás je objevují po roce 1997.

Obchodně zábavní centra základ tvoří hypermarket, pak navazují samostatné specializované prodejny; centra umožňují zákazníkům spokojený nákup a zábavu; budují se na okraji měst, zastavěná plocha je až 60 000 m2; na Moravě jsou známí Olympia, Futurum, Avion.

POUŽITÁ LITERATURA KAPLOVÁ, Františka. Obchodní provoz. Olomouc: Olomouc s.r.o, 2001, ISBN 80- 7182-131-4.