STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Andrea Bartoníková
Advertisements

„EU peníze středním školám“
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Jitka Rusková, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník. SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník.
Název Výživová pyramida
Pitný režim a děti Dana Růžičková, DiS., nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí 14. května 2008.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_10
KOFEIN - Kofein je pravděpodobně nejrozšířenější stimulant na světě, který se užíváním ve větším množství stává drogou. Kofein je hořká, bílá krystalická.
PITNÝ REŽIM NA ŠKOLÁCH a jak ho naplňovat
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Zdravé stravování KC3.
VÝZNAM VODY PRO ČLOVĚKA…
Didaktika geografie.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zásady zdravého stravování. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví,
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: informace navíc Autor: Mgr. Eva Palovská,2011 Ověření ve vyuce: ,
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_32_INOVACE_03_03_Člověk a zdraví Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět -
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Příjem a výdej energie. V čem měříme množství energie? Množství energie (ať již obsažené v potravinách či potřebné pro správnou funkci našeho těla) měříme.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 06_Soustava vylučovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vylučovací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Svalová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Sada číslo 14 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.04_HMOTNOSTNÍ ZLOMEK.
Oběhová soustava.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_LEGÁLNÍ DROGY Výchova.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_III.Vu_ZDRAVÁ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0921 Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_168 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: prosinec 2013 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a názorné ukázce na téma: Pitný režim Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí jsou zajímavé kvízy pro jednotlivce i pro práci ve skupině.

PITNÝ REŽIM tekutiny

Pitný režim je doplňování tekutin do těla měl by překrýt denní výdej tekutin ale i ztráty v průběhu spánku denní příjem vody by měl být zhruba dva až tři litry vody v závislosti na vytížení daného jedince a jeho věku závislost pít vodu závisí i na stravě

Zásady pitného režimu Upřednostňuje se pití mimo jídlo. Mezi nevhodné nápoje patří sladké limonády. V průběhu dne se nemá potlačovat pocit žízně, celý den se má pít průběžně v malých dávkách. Z čajů jsou pro děti nejvhodnější čaje ovocné. Nikdy by neměly pít silný černý čaj, neboť obsahuje kofein. Před cvičením by se měl člověk dostatečně napít. V průběhu cvičení i po něm je nutné doplňovat tekutiny. Děti a mládež by určitě neměly konzumovat nápoje obsahující povzbuzující látky, kávu a alkoholické nápoje.

Zkuste odpovědět na následující otázky. Tekutiny v číslech význam tekutin v lidském těle si uvědomíme v souvislosti s faktem, kolik procent hmotnosti člověka tvoří voda Zkuste odpovědět na následující otázky. Pomůcka: 75–80 • 50–60 • 1,5–3 • 82 • 3 dny • 1,5 • kolem 3 • 25

1. Kolik procent hmotnosti tvoří podle vás voda u:

2. Voda se nachází například i v kostech a v krvi 2. Voda se nachází například i v kostech a v krvi. Odhadnete, v jakém množství?

3. Na následující osy vyznačte rozpětí, kolik litrů tekutin denně by měl podle vás člověk vypít. Minimálně: Optimálně: Když dospělý člověk sportuje: Kolik dnů maximálně se podle vás obejde člověk bez vody?

Voda v umění Voda a s ní související slovní spojení se vyskytují v různých podobách i v uměleckých dílech. Zkuste se nyní zamyslet nad názvy pohádek, filmů, knížek, lidových ale i populárních písní, ve kterých se nachází slovo voda či jiná slova a slovní spojení, která vás v souvislosti s vodou a tekutinami napadají. Kdo z vás jich zná více?

4. Příprava čaje V následujícím úkolu je uveden text, který popisuje proces přípravy čaje. Věty jsou však pomíchané. Abyste získali závěrečnou tajenku, musíte jednotlivé kroky správně seřadit podle postupu přípravy nápoje

5. Světové nápoje Každá země má své oblíbené nápoje, ve kterých drží „prvenství“. Zkuste u následujících druhů nápojů uvést, které země patří mezi „první“ v jejich konzumaci nebo produkci. Potřebné informace vyhledejte pomocí internetu nebo v odborné literatuře. Pokuste se vyhledat i nějakou zajímavost o daném nápoji. Následně vyhledané země společně najděte v atlasu nebo na nástěnné mapě.

Řešení Úkol č. 1: A. novorozenec 75–80 %, starý člověk 50–60 % Úkol č. 2: v kostech 25 %, v krvi 82 % Úkol č. 3: minimálně 1,5 l, optimálně 1,5–3 l, dospělý sportovec kolem 3 l, v závislosti na ztrátách tekutin i více, maximálně bez vody 3 dny Úkol č. 4: 1. E, 2. A, 3. G, 4. H, 5. B, 6. F, 7. C, 8. D, 9. I, 10. J

Řešení úkolu č. 5

Řešení úkolu č. 5

Zdroje NEUVDEN. Pitný režim [online]. [cit. 24.2.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pitn%C3%BD_re%C5%BEim VENKOVSKÝ PROSTOR O.P.S. Výchova ke zdravé výživě dětí a mládeže v Euroregionu Nisa: pro II. stupeň ZŠ. 2007. www.office.microsoft.com