Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_141  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Advertisements

Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_080 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Konstrukce trojúhelníku
TECHNICKÉ KRESLENÍ ŘEZ A PRŮŘEZ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Pravoúhlá axonometrie
ARANŽOVÁNÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Koule Kulová plocha – je množina bodů v prostoru, které mají od daného bodu S tutéž vzdálenost r. Koule – množina všech bodů v prostoru, které mají od.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rešerše.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Informatika – Grafika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Geometrie pro 6. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Datum: 7. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1 Datum: 7. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_217 Jméno autora: Ing. Lenka Findejsová Název práce: Perspektiva Předmět: Technické kreslení Ročník: 2. Časová dotace: 30 minut Vzdělávací cíl: Vysvětlení základního principu perspektivního zobrazování. Pomůcky: Psací a rýsovací potřeby, sešit. Poznámka: Studenti si zapisují teorii do sešitů, prakticky rýsují do sešitu dle zadání. Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výkladu nového učiva, prezentace PowerPoint je názorná.

Technické kreslení 2. ročník Design interiéru a bytových doplňků perspektiva Technické kreslení 2. ročník Design interiéru a bytových doplňků

Obsah Lineární perspektiva Druhy perspektiv Vázaná perspektiva Volná perspektiva

Obsah Volná perspektiva - průčelná (jednoúběžníková) perspektiva Volná perspektiva - nárožní, neprůčelná (dvojúběžníková) perspektiva Volná perspektiva - ptačí (trojúběžníková) perspektiva Volná perspektiva - žabí (trojúběžníková) perspektiva

Lineární perspektiva základem je středové promítání z oka O na perspektivní průmětnu  cílem je zobrazit názorný obraz předmětu (daného sdruženými pravoúhlými průměty) tak, aby byl podobný obrazu předmětu vnímaného okem

Lineární perspektiva O (oko) … střed promítání S … stanoviště v … výška oka d … distance H … hlavní bod Z … základní bod h … horizont z … základnice  … perspektivní průmětna  … půdorysna ´… obzorová rovina

Lineární perspektiva Rozlišuje přímky: vertikální …   hloubkové …   průčelné …   (zachovávají rovnoběžnost a dělící poměr)

Druhy perspektiv Vázaná perspektiva Volná perspektiva Průčelná (jednoúběžníková) perspektiva Nárožní, neprůčelná (dvojúběžníková) perspektiva

Vázaná perspektiva využívá k perspektivnímu zobrazení nepřímých zobrazovacích metod (např. metodu průsečnou, stopníkovou nebo tzv. incidenční měřítko) nepřímé metody se používají především v případech, kdy známe sdružené průměty objektu

Volná perspektiva využívá metody středového promítání neznáme-li podrobně sdružené průměty a chceme-li perspektivní obraz průběžně doplňovat, opravovat apod., používáme přímé metody

Volná perspektiva Průčelná (jednoúběžníková) perspektiva krychle v průčelné poloze

Volná perspektiva Průčelná (jednoúběžníková) perspektiva Využití průčelné perspektivy : nejčastěji pro zobrazování interiérů v bytové architektuře, kde sestrojíme perspektivu ve třech vhodných rovinách tj. podlaha a dvě protější stěny kolmé k průmětně 

Volná perspektiva Průčelná (jednoúběžníková) perspektiva Postup průčelné perspektivy: osu x1, ztotožníme se základnicí z (leží v ρ, jednotky na ni nanášíme ve skutečné velikosti) osu x3, vedeme libovolným vhodně zvoleným bodem P na z (leží rovněž v ρ, jednotky ve skutečné velikosti) osa x2, je hloubková přímka, její perspektiva je přímka PH. (Jednotky na ni nanášíme pomocí levého nebo pravého distančníku.) sestrojíme sítě (jednotkami na osách vedeme rovnoběžky se zbývajícími osami) a s využitím sítí zakreslíme interiér

Volná perspektiva Průčelná (jednoúběžníková) perspektiva Zdroj: x1 = z x2 x3 Zdroj: http://kag.upol.cz/juklova/3rocnik/img3/linear23.jpg

Volná perspektiva Nárožní, neprůčelná (dvojúběžníková) perspektiva krychle v nárožní, neprůčelné poloze

Volná perspektiva Ptačí (trojúběžníková) perspektiva

Volná perspektiva Žabí (trojúběžníková) perspektiva

Zdroje: doc. dr. MENŠÍK, Miroslav; prof. ing. KOCHMAN, Josef; prof. ing. arch. SCHMIDT, Otakar. Technické kreslení pro I. a II. ročník středních uměleckoprůmyslových škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1967, ISBN neuvedeno. http://kag.upol.cz/juklova/3rocnik/LP3.html Autorkou všech obrázků kromě obrázku na snímku 13 je Ing. Lenka Findejsová. Autorka obrázků (Ing. Lenka Findejsová) souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu.