ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SOUVĚTÍ SLOŽITÉ Jednou se nějaké lávce potkalo Štěstí s Rozumem.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Hana Novotná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: Kateřina Křížová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jazyk a jazyková komunikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: ČESKÝ JAZYK ROČNÍK: 8. ROČNÍK TÉMA:SYNTAX VI. AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ: 21. 8. 2012 VY_32_INOVACE_48_KM

Anotace Cílová skupina: 8. ročník Téma: Syntax VI. Cíl: Procvičování učiva – složitější souvětí, práce s textem Pomůcky: psací potřeby, pracovní listy Pilotáž: Žáci ocenili souhrnné opakování a procvičování syntaktického učiva. Prezentace ověřuje schopnost žáků rozlišovat souvětí souřadné a podřadné, klade důraz na rozlišování spojovacích výrazů, správné doplňování interpunkce. Doporučuji, aby cvičení 2 vypracovávali žáci ve skupinách (2-4 žáci).

Rozcvička – tvoř souvětí souřadné a urči poměry 1H a 2H,potom 3H 1H, ba dokonce 2H Hned 1H, hned 2H 1H, ale 2H 1H, vždyť 2H 1H, a proto 2H Nejenže 1H, ale 2H Jednak 1H, jednak 2H 1H, také 2H, ale 3H, neboť 4H Buď 1H, nebo 2H

Matka mlčela, ona se nikdy neukvapila. Cvičení 1 - významový poměr mezi větami hlavními vyjádřete pomocí spojovacích výrazů (spojte věty spojkami SS) a poměr VH určete: Matka mlčela, ona se nikdy neukvapila. Zásoba vzduchu nestačí, vzduch se musí doplňovat a čistit. Ráno jsem tatínka neviděl, byl ve městě. Nepracujeme jen pro sebe, máme na mysli i dobro celku. Vzájemný významový poměr vět v souvětí souřadných ►věty mohou být odděleny pouze čárkou ►poměr může být různý pamatuj

Řešení cvičení 1 Důvodový (příčinný) – neboť, vždyť, totiž Důsledkový – proto, tedy, tudíž, tak, a proto, a tedy, a tudíž, a tak Odporovací – ale však, avšak Matka mlčela, neboť se nikdy neukvapila. Zásoba vzduchu nestačí, a proto se musí vzduch doplňovat a čisti. Ráno jsem tatínka neviděl, byl totiž ve městě. Nepracujeme jen pro sebe, ale máme na mysli i dobro celku.

Cvičení 2– urči počet vět v souvětí, věty hlavní a vedlejší, druhy VV a významové poměry: Ondřej měl mladšího bratříčka rád, ale dnes ho hlídat nechtěl, protože měl domluvenou schůzku s kamarádem. Umínil jsem si, že za špatného počasí zůstanu raději doma, abych náhodou nezabloudil. Připravili jsme si večeři, posadili se na balvany na břeh a čekali jsme na noc. Ještě před tím, než jsme dorazili ke břehu, spatřili jsme malířův příbytek, který nám připadal dosti podivný. Po okrajích cesty, která voněla pískem, rostly mezi suchými travinami sedmikrásky a voněla mateřídouška. Často slýcháme povídat, že dříve byla voda v řekách čistší, protože nebylo tolik továren. Než jsme došli k táboru, začal padat sníh a vločky se hustě sypaly mezi borovice.

Řešení cvičení 2 1H, ale 2H odporovací, protože 3V příčinná 1H, že 2V předmětná, abych 3V účelová 1H, 2H a 3H slučovací poměry 1Ha, než 2V časová, 1Hb, který 3V přívlastková 1Ha, která 2V přívlastková, 1Hb a 3H slučovací 1H, že 2V předmětná, protože 3V příčinná Než 1V časová, 2H a 3H slučovací

Cvičení 3 – práce se souvětím, stylizace Když jsem se vracel z nákupu, uviděl jsem kočku, jak leze přes plot. �Určete druh souvětí a druhy jednotlivých vět. �Přestylizujte souvětí tak, aby třetí věta byla: a) VV přívlastková b) VV předmětná c) nahrazena větným členem (uveďte kterým)

Řešení cvičení 3 √ Souvětí podřadné (SP): Když 1V časová, 2H, jak 3V doplňková √ Když jsem se vracel z nákupu uviděl jsem kočku, která lezla přes plot. √ Když jsem se vracel z nákupu, uviděl jsem, jak (nějaká) kočka leze/lezla přes plot. √ Když jsem se vracel z nákupu, uviděl jsem (nějakou) kočku lézt přes plot. (lézt – doplněk)

Chodili jsme po ateliérech v nichž filmaři natáčeli až do večera. Cvičení 4 – doplň v souvětí interpunkci. Je- li více možností, uveď je všechny a vysvětli, jak se od sebe vzniklá souvětí významem liší. Chodili jsme po ateliérech v nichž filmaři natáčeli až do večera.

Řešení cvičení 4 √ Chodili jsme po ateliérech, v nichž filmaři natáčeli až do večera. (tj. práce filmařů trvala až do večera) √ Chodili jsme po ateliérech, v nichž filmaři natáčeli, až do večera. (tj. naše návštěva v ateliérech, v nichž se právě natáčelo, trvala až do večera)

Cvičení 5 – přečti si a pracuj se souvětím Přijde čas že se zima zeptá cos dělal v létě. �V souvětí doplň interpunkci. �Urči počet vět, označ VH a VV, urči druh VV. �Uprav větu hlavní tak, aby se z druhé věty stala jednou VV podmětná, jednou VV předmětná.

Řešení cvičení 5 √ Přijde čas, že se zima zeptá, cos dělal v létě. √ SP (3 věty): 1H, že 2V přívlastková, cos 3V předmětná √ Stane se /Přihodí se, že … - podmětná Dojde k tomu, že …. - předmětná

Zdroje: Archiv autora Vlastní tvorba