Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Advertisements

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Teplota teplota je fyzikální veličina, kterou značíme t
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
KMITAVÝ POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_32.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Procvičení a upevnění učiva
Písemné dělení jednociferným dělitelem
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Měření elektrického proudu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
zpracovaný v rámci projektu
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Teplota, měření teploty
Transkript prezentace:

Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_18_Teplota a měření Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 25.10.2012 Odpilotováno dne 27.11.2012 ve třídě 6. A Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Fyzika 6. ročník Téma Teplota a měření Klíčová slova Teplota, Celsiův stupeň, teploměr

Teplota a měření

Teplota Základní fyzikální veličina Popisuje okamžitý tepelný stav Označení: T Základní jednotka : 1 Celsiův stupeň (°C) Vedlejší jednotky: 1 Kelvin Měřidlo teploty : teploměr

Teploměrné stupnice 0°C ... bod mrazu vody 100°C ... bod varu vody Celsiova 0°C ... bod mrazu vody 100°C ... bod varu vody Kelvinova -273°C = 0 K 0°C = 273 K 100°C = 373 K

Teploměry Dokresli sloupce rtuti podle teplot: Urči teplotu na teploměrech:

Druhy teploměrů Kapalinové: - rtuťové (-38,8 °C až 357 °C) - lihové (- 115 °C až 78,3 °C) Bimetalové: hlavní součástí je bimetalový pásek - pásek ze dvou kovů Digitální:

Lékařský teploměr Měření teploty lidského těla (35,1 °C do 42°C) Rtuť v trubici neklesá (trubička je zúžená) Sklepávání rtuti

Postup při měření teploty Zjistíme, jaký teplotní rozdíl odpovídá jednomu dílku stupnice. Určíme rozsah stupnice (nejnižší a nejvyšší hodnotu) Nádobka teploměru s kapalinou se musí co nejvíce dotýkat předmětu, jehož teplotu měříme. Počkáme, až se hladina teploměru ustálí. Na stupnici se díváme kolmo a odečteme teplotu. Poznámka: Venkovní teplotu měříme ve stínu.

Procvičení V noci byla teplota -8°C, odpoledne vystoupila teplota na 12°C. O kolik stupňů se oteplilo? 8°C je do 0°C, plus 12°C ... Tzn., že rozdíl teplot je 20°C. Oteplilo se o 20°C. Večer byla naměřena teplota 9°C. Během noci se ochladilo a teplota do rána klesla o 12°C. Jaká teplota byla ráno naměřena? 9°C - 12°C = -3°C Ráno byla naměřena teplota -3°C.

Procvičení- druhy teploměrů Doplň tabulku: číslo Název teploměru Nejnižší teplota Nejvyšší teplota 1 dílek Použití teploměru 1 pokojový 2 venkovní 3 laboratorní 4 bimetalový 5 lékařský

Tabulka- druhy teploměrů Doplň tabulku: číslo Název teploměru Nejnižší teplota Nejvyšší teplota 1 dílek Použití teploměru 1 pokojový - 25 °C 50 °C 1°C Měření pokojové teploty 2 venkovní - 50 °C Měření venkovní teploty 3 laboratorní - 10 °C 100 °C Měření teploty vody 4 bimetalový - 20 °C 60 °C Měření teploty v autě 5 lékařský 35 °C 42 °C 0,1°C Měření teploty lidského těla

Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu učiva o teplotě. Na začátku prezentace definujeme teplotu, označení, jednotky. Každý žák dostane teploměr, na kterém si ukážou bod 0°C a 100°C. Učitel rozdá žákům okopírované stupnice různých teploměrů. Žáci do jednotlivých teploměrů dokreslí danou teplotu. Kontrola proběhne na interaktivní tabuli. Učitel žákům ukáže různé druhy teploměrů (laboratorní, bimetalový, digitální, lékařský,…). Žáci si vyzkouší měření teploty s některými teploměry. V závěru hodiny žáci společně s učitelem vyřeší dvě úlohy z prezentace a doplní tabulku. Celá prezentace probíhá na interaktivní tabuli. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN 80-7196-246-5 Citace obrazového materiálu: Klipart kolekce MS Office. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:20050501_1315_2558-Bimetall-Zeigerthermometer.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Clinical_thermometer_38.7.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maximum_thermometer_close_up_2.JPG