Interpunkce VY_32_INOVACE_50_Interpunkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Vedlejší věty příslovečné Autor Chňoupková.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 8., 9. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Zazpíváme si. ZÁJMENA Co už známe Chválím tě, Země má, tvůj žár i mráz, tvá tráva zelená.
Motivované odchylky od stavby větné. Polovětné konstrukce 1. Polovětné konstrukce a) přechodníkové vazby Chlapec sklonil hlavu, červenaje se hanbou. b)
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Aleš Ondráček NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ČÍSLOVKY TÉMA: Číslovky – shrnutí,
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Věta jednoduchá VY_32_INOVACE_8
Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Rozklad světla optickým hranolem.
PŘÍVLASTEK SHODNÝ A NESHODNÝ
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
OPAKOVÁNÍ SKLADBY (a také tvarosloví)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Slovesa.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_Lul_II_09 Malá pevnost- Vnitřní pracovní komanda
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
VY_32_INOVACE_Sib_I_09 Slovní druhy
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
GRAFICKÝ ZÁZNAM VĚTY JEDNODUCHÉ -1.část
Základy finanční matematiky 1
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Předložky S / Z, MIMO / KROMĚ
PŘÍSUDEK VY_32_INOVACE_58_Prisudek Autor: Mgr. Dana Hatašová
GRAFICKÝ ZÁZNAM VĚTY JEDNODUCHÉ -2.část
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Násobení a dělení desetinným číslem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Věra Martincová
NAPOLEONSKÉ VÁLKY, BITVA U WATERLOO
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Jazyk a jazyková komunikace
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk 4. a 5. ročník.
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍSLOVEČNÁ
Slovní druhy (hra) VY_32_INOVACE_274_Slovní druhy šablona III/32 Mgr
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
Věta se skládá ze slov Název školy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Interpunkce VY_32_INOVACE_50_Interpunkce Autor: Mgr. Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Úroveň PRVNÍ OSLOVENÍ (Šmankote, babičko, čaruj!) 2) SPOJKY PODŘADICÍ A SOUŘADICÍ (kromě: a, i, ani, nebo ve slučovacím poměru) 3) VZTAŽNÁ ZÁJMENA A PŘÍSLOVCE (kdo, co, který, jaký, čí, jenž // kde, kam, kdy, jak, proč)

Pod kterými obdélníky se skrývají čárky? Praho , tebe je tak těžké opouštět! Tvářil se uraženě , ale neměl k   tomu žádný důvod. Schylovalo se k  dešti , a proto děti pospíchaly domů. Už se šeřilo , avšak otec se ještě nevrátil. Petr byl unavený , a nadto ještě rozmrzelý. Děti , vás se to také týká.

Úroveň DRUHÁ POZOR na předsunutou vedlejší větu – musí být ohraničena čárkou: • Když jsem dorazil, byli už všichni pryč. VV !!! VH • Všichni už byli pryč, když jsem dorazil. VH VV

Přestože bylo již devět hodin , bylo ještě světlo Přestože bylo již devět hodin , bylo ještě světlo. Když byl chlapec malý , chtěl se stát zvěrolékařem. Dokud mi to neslíbíš , neodejdu. Že se něco stane , jsem tvrdil už dávno. Kdybychom vyšli o chvíli později , vlak by nám ujel. Co si Marek vlastně myslel , to se už asi nedozvíme.

Úroveň TŘETÍ 1)Vložená VV je z obou stran oddělena čárkami: Jeho snaha, aby nás pošpinil, byla marná. 2)Dvě VV ve slučovacím poměru (a, i,…)–BEZ ČÁRKY Řekl nám, že je mu to líto a že už to neudělá. VV + VV

Maminka mi řekla , že mě chápe a že se mnou souhlasí Maminka mi řekla , že mě chápe a že se mnou souhlasí. Místo , kde chtěli trávit prázdniny , bylo již nedaleko. Řekl všechno , co měl na mysli , a rozčileně odešel. Zaplašila vzpomínku , která se jí neodbytně vracela , a snažila se myslet na něco jiného. Viděl jsem ho , jak sedí s  prutem u řeky a jak bez hnutí pozoruje splávek. Podmínky , které si stanovili , byly pro nás nepřijatelné.

ŠANTROCHOVÁ, Alena a kol. Diktáty a cvičení z českého jazyka. 1. vyd ŠANTROCHOVÁ, Alena a kol. Diktáty a cvičení z českého jazyka. 1.vyd.Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-010-2. s.65-68.