Realizace produktu hostinských zařízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z ÁKLADNÍ POJMY V ÚČETNICTVÍ ODBĚRATEL – DODAVATEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pecková. Dostupné z Metodického.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Inventura majetku a závazků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu
Banket Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE GAZ Název DUMuGAZ K Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Vypracovala Stoklasová a Novotná EP3.  Interspar, Mladá Boleslav II., Na Radouči 1236 Tel.: Otevírací doba : pondělí – sobota 7:00.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_BANKET_PREZENTACE_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Využití ovoce v kuchyni
Obchod, trh Základy hospodaření.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Provozovny společného stravování
Hana Hašková Místo konání stáže DRUMEL a Co. s. r. o. Obor stáže
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovně právní vztahy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Formy rychlého stravování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Světová a národní gastronomie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní formy prodeje
Vízum a vízové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ÚČTOVÁNÍ MATERIÁLU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Orgány a organizace cestovního ruchu ve světě
Kategorie odbytových středisek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Základní pravidla přípravy slavnostních hostin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
Práce po skončení slavnostní hostiny
Inventura majetku a závazků
Bc. Anna Hana Kučeráková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Úvodní přednáška pro 1. ročník
ROZVAHA (Bilance) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Podstata a zvláštnosti služeb cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Realizace produktu hostinských zařízení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Formy realizace produktu hostinských zařízení individuální obsluha samoobsluha kombinované systémy prodeje/obsluhy automaty obsluha při společném stravování

Individuální obsluha zařízení se stravovací a společensko-zábavní funkcí součástí: uvítání hosta, vyhledání místa seznámení hosta se sortimentem a cenami ústně nebo prostřednictvím jídelního lístku

dvě možnosti volby podle jídelního lístku: a) volný výběr podle jídelního lístku (a la carte): - samostatný výběr a sestavení vlastního menu - organizovaný CR: při pobytových akcích, kdy účastník dostane od průvodce poukázku s předtištěnou částkou a konzumaci nad tuto částku hradí sám b) volný výběr menu: - menu je sestaveno, liší se obsahem i cenou kuvér (couvert): v zařízeních s vyšším standardem v případě a) i b) výběru z jídelního lístku jednotný poplatek za použití látkového ubrousku, konzumaci pečiva, dochucovacích prostředků uvádí se na jídelním lístku, připočítává se k ceně

Individuální obsluha a její systémy rajónový systém: zařízení rozděleno na rajóny po čtyřech až šesti stolech „systém jednoho číšníka“ (jeden pracovník zabezpečuje obsluhu i zúčtování v jednom rajónu) zahradní, výletní restaurace, malá hostinská zařízení brigádový systém: „systém vrchního číšníka“ minimálně tři obsluhující, jejich práci řídí vrchní francouzský systém: v restauracích s nejvyšším standardem, ke každému stolu musí být možné přidat servírovací stolek (keridon) s ohřívačem (režon), předkládací příbory, … velký počet pracovníků

Samoobsluha znaky: host: zaměstnanec: vybírá a převezme jídlo odnáší sám jídlo ke stolu použité nádobí odkládá na určené místo (ne vždy) zaměstnanec: připravuje jídlo na talíře předává jídlo hostovi inkasuje zabezpečuje pořádek a čistotu

Samoobsluha a její systémy průběžný systém: výdejní linka navazuje na výrobu jídel tvar linky: rovný, podkova zákazník si jídlo vybírá a na konci linky platí sortiment uspořádaný podle gastronomických pravidel systém konzumačních lístků: u doplňkového stravování při vstupu host dostane konzumační lístek pracovníci u pultů zaznamenají konzumaci host platí při odchodu u pokladny

Kombinované systémy prodeje/obsluhy spojení prvků individuální obsluhy a samoobsluhy obsluha u barového pultu: gril, snack bar, … host obsluhován u pultu, konzumace: na pultu jídla a nápoje se připravují na pultu před očima zákazníka bufetový/nabídkový stůl: snídaně, teplá jídla, nápoje host má možnost volného výběru, sám si překládá pokrmy na talíř po skončení výběru host dostává konzumační lístek s uvedením cen zúčtování provádí účtující číšník u stolu nebo pokladní u východu

etážová obsluha/servis: nabídkový vozík: snídaně, obědy, večeře pokrmy studené kuchyně, cukrářské výrobky nabídka teplých i studených nápojů (káva, čaj, kakao) etážová obsluha/servis: v hotelu vyššího standardu poskytování stravovacích služeb etážovým číšníkem do pokojů na základě objednávky: telefonicky, osobně, písemně prodej přes pult: doplňkové stravování a občerstvení konzumace: vsedě, vestoje, v zařízení, mimo ně ambulantní prodej: mimo zařízení (kulturní, sportovní a další hromadné akce)

Prodej pomocí automatů prodej doplňkového občerstvení: teplé a studené nápoje pekařské a cukrářské výrobky studená kuchyně na místech s vysokou koncentrací spotřebitelů: chodby a haly ubytovacích zařízení školy nádraží nemocnice

Typy automatů sloupcové přihrádkové spádové nápojové k výměně peněz zboží s jednotnou cenou ve sloupcích nad sebou přihrádkové zboží balené, nebalené, různých tvarů a hmotnosti v přihrádkách za sklem spádové zboží kusové balené i nebalené padá do výdejního prostoru nápojové k výměně peněz

Obsluha při společném stravování systém table d´hóte: obsluha organizovaných skupin hostů, např. organizovaného CR: zájezd, pobyt, uzavřená společnost hosté přicházejí ve stanoveném čase, mají stejné menu nápoje a jídla se servírují až po příchodu všech hostů polévka v terinách, servis na talířích platí se předem nebo následně patří sem i „švédský stůl“: host platí jednotnou cenu a má neomezenou možnost výběru koktejl, raut, banket: slavnostní formy obsluhy

koktejl/koktejl/party: pozdě odpoledne nebo v podvečer (18–19 hod.) trvání: asi dvě hodiny konzumace: vstoje jednoduché pohoštění: chuťovky, chlebíčky, dezerty nápoje z podnosů raut: větší počet hostů bufetový stůl uprostřed místnosti a) klasický: např. po divadelní premiéře b) obchodní: po jednání obchodních partnerů c) reklamní: spojený s módní přehlídkou, promítáním filmu, … d) garden party: v zahradě, často hudební program e) atypický: zvýraznění prvků národní gastronomie

banket: slavnostní večeře, oběd, hostina hosté sedí dodržování společenského protokolu větší počet obsluhujících, luxusní servis náročná výroba jídel výběr jídel a nápojů podle dohodnutého menu

Kontrolní otázky: Co je to kuvér? jednotný poplatek za použití látkového ubrousku, konzumaci pečiva, dochucovacích prostředků Vyjmenujte systémy individuální obsluhy. rajónový, brigádový, francouzský Vyjmenujte systémy samoobsluhy. průběžný systém (kafeterie), systém konzumačních lístků Vysvětlete pojem „ambulantní prodej“. mimo zařízení kulturní, sportovní a další hromadné akce

Vysvětlete pojem „etážová obsluha“. v hotelu vyššího standardu poskytování stravovacích služeb etážovým číšníkem do pokojů objednávka: telefonicky, osobně, písemně Vyjmenujte typy automatů. sloupcové, přihrádkové, spádové, nápojové, k výměně peněz

Popište systém table d´hóte. hosté přicházejí ve stanoveném čase, mají stejné menu, nápoje a jídla se servírují až po příchodu všech hostů, polévka v terinách, servis na talířích, platí se předem nebo následně Kdy se koná koktejl/koktejl party? pozdě odpoledne nebo v podvečer (18–19 hod.)

Jakým způsobem je konzumováno pohoštění při koktejlu/koktejl party? konzumace: vstoje Co se podává na závěr rautu a jakou formou? káva formou přímé nabídky z podnosu Vyžaduje banket menší či větší počet obsluhujícího personálu? větší počet obsluhujících, luxusní servis

Zdroje: ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 1999. IBSN 80-85970-27-9. ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2010.