Rovnice ve slovních úlohách V.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Energetická hodnota potravin (EH)
Další operace s vektory
Rovnice ve slovních úlohách II.
Výroba pěnových cukrovinek
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Mocniny s racionálním exponentem I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Opakování – pracovní list
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Filozofie osvícenství ve Francii
Výroba instantních prášků 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Mimoevropské literatury
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Způsoby zápisu algoritmů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Středověká filozofie PATRISTIKA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výroba nápojových prášků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DUM - Digitální Učební Materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Operace s vektory
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Novověká filozofie - Racionalismus
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Transkript prezentace:

Rovnice ve slovních úlohách V. Předmět: Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Rovnice ve slovních úlohách V. Anotace: Materiál se zabývá ukázkami užití soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých ve slovních úlohách. U každé slovní úlohy je uveden rozbor a postup řešení. Studenti si dle pokynů učitele potřebné údaje zapíší do sešitu. Klíčová slova: Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých, volba proměnné, sestavení rovnic, řešení soustavy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 4 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MSV1A_18

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Příklad č. 1 Krejčí si koupil dva druhy látky. Za 9 m látky na pánské šaty zaplatil stejnou částku jako za 14 m látky na dámské šaty. Vypočítejte cenu 1 metru látky na pánské šaty a 1 metru látky na dámské šaty, víte-li, že rozdíl mezi těmito cenami byl 150 Kč.

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Rozbor a řešení. Cena 1 m látky na pánské šaty……x Kč Cena 1 m látky na dámské šaty……y Kč Platí: x>y Jeden metr látky na pánské šaty stál 420 Kč a na dámské šaty 270 Kč.

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Příklad č. 2 Ve dvou nádobách je 7,5 l mléka. Jestli-že z menší nádoby přelijeme 1,5 l mléka do větší nádoby, bude ve větší nádobě čtyřikrát více mléka než v malé nádobě. Kolik litrů mléka bylo původně v jednotlivých nádobách?

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Rozbor a řešení. Počet litrů mléka v menší nádobě…..x Počet litrů mléka ve větší nádobě……y Platí: V menší nádobě byly původně 3l mléka a ve větší nádobě 4,5l mléka.

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Příklad č. 3 Cena 15 párů stejných bot před zlevněním byla stejná jako cena 25 párů těchto bot po zlevnění. Zlevněním poklesla cena 1 páru bot o 800 Kč. Vypočtěte cenu 1 páru bot před zlevněním a po zlevnění.

Slovní úlohy řešené pomocí soustav dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Rozbor a řešení: Cena 1 páru bot před zlevněním……x Kč Cena 1 páru bot po zlevnění…………y Kč Platí: Dosaď do II. rovnice Cena 1 páru bot před zlevněním byla 2000 Kč a po zlevnění 1200 Kč.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Monografie: [1] TREJBAL, J. Matematika pro 9. ročník základní školy 2. díl. 2. vydání. Praha: SPN – pedagogické nakladatelství, a. s., 1999. 88 s. ISBN 80-7235-057-9. Internetové zdroje: [2] Kliparty, fotografie a animace [online]. [cit. 2012-03-21]. Dostupný z WWW: <http://office.microsoft.com>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.