Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Vedlejší věty příslovečné Autor Chňoupková.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SOUVĚTÍ SLOŽITÉ Jednou se nějaké lávce potkalo Štěstí s Rozumem.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Slovesa.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Hana Novotná
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název materiálu: Zájmena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Kateřina Křížová
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
AUTOR: Kateřina Křížová
Základní společenstva – skály a hory
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT. DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 28. 5. 2013 Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_14_SKLADBA – Souvětí podřadné – vedlejší věty příslovečné (příčinné, účelové, podmínkové, přípustkové) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SKLADBA Souvětí podřadné – vedlejší věty příslovečné (příčinné, účelové, podmínkové, přípustkové) Ročník: 9. ročník Klíčová slova: souvětí podřadné, příslovečné určení příčiny, účelu, podmínky, přípustky, vedlejší věta příslovečná příčinná, účelová, podmínková, přípustková

ANOTACE Materiál slouží k opakování o vedlejší větě příslovečné příčinné, účelové, podmínkové, přípustkové, formou skupinové práce si žáci zopakované učivo procvičují na pracovních listech, které jsou v archivu autora.

SKLADBA Souvětí podřadné – vedlejší věty příslovečné (příčinné, účelové, podmínkové, přípustkové)

Otázky na úvod Na příslovečné určení příčiny se ptáme? proč, z jaké příčiny Na příslovečné určení účelu se ptáme? proč, za jakým účelem Na příslovečné určení podmínky se ptáme? proč, za jaké podmínky Na příslovečné určení přípustky se ptáme? i v jakém případě, i přes jakou skutečnost

Vedlejší věty příslovečné: Vyjadřují příslovečné určení z věty řídící. Ptáme se vždy větou řídící a otázkami … Druhy: příčinné účelové podmínkové přípustkové  proč, z jaké příčiny proč, za jakým účelem proč, za jaké podmínky i v jakém případě, i přes jakou skutečnost

př. : Pozorovali jsme hvězdy, protože byla jasná noc př.: Pozorovali jsme hvězdy, protože byla jasná noc. Pospěš si, aby ti neujel autobus. Jestliže nepřijdeš, sním to sama. Přestože pršelo, na výlet jsme odjeli. 1VH 2VV – př. příčinná 1VH 2VV – př. účelová 1VV – př. podmínková 2VH 1VV – př. přípustková 2VH

Uvození VV příslovečných: příčinné protože, poněvadž, jelikož, že účelové aby podmínkové jestliže, –li, když, kdyby přípustkové ač, ačkoli, třebaže, přestože, i když, i kdyby

1. Když dostaneš z nějakého předmětu špatnou známku, ČJ7, str. 112, Test: 1. Když dostaneš z nějakého předmětu špatnou známku, a) začneš se hned učit, aby sis ji opravil; b) bojíš se to oznámit rodičům; c) je ti to jedno. Jestliže ti přítel půjčí nějaký drahý předmět, jsi opatrný, abys ho nepoškodil; b) chceš toho maximálně využít; c) řekneš si „z cizího krev neteče“ a je ti lhostejné, když ho poškodíš. 5 10 0 10 5 0

3. Kdybys sám dostal drahý předmět, např. videokameru, a) klidně bys ho komukoliv půjčil; b) rozmýšlel by ses, jestli ho vůbec někomu půjčíš; c) nikdy bys ho nepůjčil ze strachu, že se rozbije. 4. Přijde-li na návštěvu spolužák nebo spolužačka, jsi rád a přemýšlíš, čím bys ho (ji) pohostil; b) jsi rád (ráda), ale raději chodíš na návštěvu sám (sama), abys nemusel nic uklízet; c) jsi překvapený (překvapená), protože zásadně nikoho na návštěvu nezveš. 0 5 10 0 5 10

5. Když hrozí ve škole písemná práce, a) jsi klidný (klidná), ale snažíš se opakovat; b) nikdy si nic neopakuješ, protože si myslíš, že opíšeš všechno, co nebudeš umět; c) vždycky se bojíš a učíš se. 5 0 10

Hodnocení: 50 – 35: Jsi velice svědomitý (svědomitá), ale musíš se naučit být sebejistější a zbavit se zbytečné trémy. 35 – 20: Jsi klidný (klidná), ale jednáš víc rozumově než citově. 20 – 0: Nejsi příliš zodpovědný (zodpovědná), přátelé tě mají možná rádi, ale ty je někdy až moc využíváš a mohl (mohla) bys na to doplatit.

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN 80-7235-103-6. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-126-5. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-87-5. Archiv autora.