Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
VĚTNÉ ČLENY V PŘÍSTAVKOVÉM VZTAHU
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
Přívlastek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0111 Název sady:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Barbora Doležalová Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Přístavek 8. ročník.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_759_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Leona Čápová Název materiálu:
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Vy_32_INOVACE_67_Přístavek
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Metodický list: Slovní druhy 1. část
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/21.3806 III/2 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český jazyk a literatura. ROČNÍK: 7., 8., 9. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_15_6Č-Přívlastek AUTOR: Mgr. Jana Chmelíková DATUM TVORBY: duben 2014 OVĚŘENÍ: 29.4.2014 ANOTACE: Materiál je určen k seznámení s jednotlivými typy přívlastku nebo k opakování v následujících ročnících. Je doplněn o krátká tvořivá cvičení.

vše, co závisí na podstatném jméně, je přívlastek! Přívlastek Pk blíže určuje význam podstatného jména (někdy zájmena) závisí na podstatném jméně (zájmeně) vše, co závisí na podstatném jméně, je přívlastek! bývá vyjádřen přídavným jménem, zájmenem, číslovkou, infinitivem, podstatným jménem v pádě prostém nebo předložkovém

Přívlastek neshodný Pkn Přívlastek shodný Pks Přívlastek neshodný Pkn shoduje se s řídícím jménem v pádě, čísle, rodě, ohýbá se stojí obvykle před jménem bývá vyjádřen: přídavným jménem velký pes zájmenem můj kamarád číslovkou první místo podstatným jménem hora Sněžka se svým řídícím jménem se neshoduje, jeho tvar se nemění stojí za jménem bývá vyjádřen: podstatným jménem jízda na kole cesta lesem zájmenem dárek pro něho infinitivem touha zvítězit příslovcem výlet pěšky

Přívlastek několikanásobný Přívlastek postupně rozvíjející skládá se z několika přívlastků z jedné významové řady pořadí přívlastků lze měnit jsou odděleny čárkou, mezi posledními dvěma bývá spojka bílé, červené a žluté růže tělesná, výtvarná i hudební výchova malý, ale hezký pokoj tričko s krátkým nebo dlouhým rukávem spojení přídavného jména a shodného přívlastku je dále blíže určeno dalším přívlastkem pořadí nelze měnit neoddělují se čárkou, nelze vložit spojku jazyk národní český náš

Přívlastek těsný Přívlastek volný jedná se o rozvitý přívlastek shodný , který stojí až za podstatným jménem nemůžeme ho z věty vynechat, protože je významově důležitý neodděluje se čárkami Žáci mající závažné zdravotní problémy nemohou jet na školní výlet. Řidičské průkazy vydané do konce roku 2003 přestanou být letos platné. jedná se o rozvitý přívlastek shodný , který stojí až za podstatným jménem můžeme ho z věty vypustit odděluje se čárkami Na stole, vyzdobeném vázou s červenými růžemi, bylo prostřeno k slavnostnímu nedělnímu obědu. Náš pes Alík, unavený po dlouhé vycházce, tvrdě usnul.

Přístavek volně připojený shodný přívlastek, stojí za jménem, blíže ho určuje jeho základem je podstatné jméno odděluje se čárkami Bedřich Smetana, slavný český hudební skladatel, složil například Prodanou nevěstu. Léto, nejteplejší roční období, je nejlepší čas na dovolenou u moře.

Najdi ve větě přívlastek,rozliš shodný a neshodný a převeď na opačný: Dnes bude k obědu kuřecí řízek a bramborový salát. řízek z kuřecího masa, salát z brambor Zvítězil v závodech automobilů. v automobilových závodech V chovatelských potřebách jsem koupil granule pro psy. V potřebách pro chovatele, psí granule Jako malí jsme rádi četli knihy pohádek. pohádkové knížky S , S N S , N

Vymysli ke každému jménu přívlastek několikanásobný i postupně rozvíjející: kalhoty kočka dům prázdniny N Riflové , plátěné a manšestrové kalhoty PR moje nové plátěné kalhoty N domácí nebo divoká, siamská a perská PR ta krásná perská kočka N kamenné, cihlové nebo dřevěné domy PR vzácné historické renesanční domy v Telči N podzimní, vánoční, jarní a letní prázdniny PR loňské prosluněné letní prázdniny

Doplň do věty rozvitý přívlastek a rozhodni, zda je těsný, nebo volný: Žáci __________________________________ nebudou muset dělat přijímací zkoušky. Děti__________________________________ večer spokojeně usnuly. Lidé__________________________________ jsou odkázáni na celoživotní léčbu inzulinem. Pochutnali jsme si na sladkých jahodách ____________________________ mající na základní škole velmi dobrý prospěch T ,unavené po celodenním dovádění na zahradě, V trpící vážnou formou cukrovky T , vypěstovaných na naší vlastní zahrádce. V

Doplň vhodný přístavek: český hudební skladatel Antonín Dvořák,______________________, se proslavil nejen u nás, ale i v Americe. Zrovna v češtině probíráme skladbu, ___________________________. Karel IV.,______________________, pocházel z rodu Lucemburků. Socha Svobody,___________________________, byla navržena Gustavem Eiffelem a vyrobena ve Francii. nauku o stavbě vět a souvětí český král a římský císař známý symbol města New York

Zjisti za domácí úkol co nejvíce informací o soše Svobody, také proč pochází z Francie.

Citace a zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí je Mgr. Jana Chmelíková Ilustrace kliparty MS Office