Říkáme si... Jazyk a řeč.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Zvířata ze ZOO GRAFOMOTORIKA.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Kdo se stará o rybník Jana Kučerová.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
Nářadí – velikost, počet
Děti a sport Jazyk a řeč.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
Co je ze dřeva, z plastu, ze skla, z kovu.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
Posíláme dopis Věra Vernerová.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Pozornost, soustředění, paměť
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
Návštěva kolomazné pece
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Říkáme si... Jazyk a řeč

ŘÍKÁME SI... HLÁSKY SLABIKY

LIST SOVA HŘIB KDE JE HLÁSKA S? Kolik slabik má slovo...? SRNA STROM

PLOT HŘIB TRÁVA KDE JE HLÁSKA T? LIST VEVERKA

RYBA VLK VEVERKA MYŠ KDE JE HLÁSKA R? JEŽEK

OSEL STROM KDE JE HLÁSKA O? SOVA LIŠKA JELEN

KDE JE HLÁSKA M? MEDVĚD STROM LIŠKA MOTÝL VLK

JEAN VICTOR BALIN, Jean Victor Balin. openclipart. cz [online]. [cit JEAN VICTOR BALIN, Jean Victor Balin. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart ANONYMOUS, Anonymous. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart BINAMEUSL, Binameusl. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart KRZYSIU, Krzysiu. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart CARLITOS, Carlitos. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart NETALLOY, Netalloy. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart KEISTUTIS, Keistutis. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart KRZYSIU, Krzysiu. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart PALOMAIRONIQUE, Palomaironique. openclipart.cz  [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: openclipart LEMMLING, Lemmling. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart

STILG4R, Stilg4R. openclipart. cz [online]. [cit. 21. 4. 2015] STILG4R, Stilg4R. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart TZUNGHAOR, Tzunghaor. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart PETERM, Peterm. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart JOHNNY AUTOMATIC, Johnny Automatic. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart KARTHIKEYAN, Karthikeyan. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart MORITS, Morits. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart SCHPLOOK, Schplook. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart SCHPLOOK, Schplook. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart PRESQUESAGE, Presquesage. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart PALOMAIRONIQUE, Palomaironique. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart DA5ID1, Da5Id1. openclipart.cz [online]. [cit .21.4.2015]. Dostupný na WWW: Openclipart

Použité odkazy Openclipart. cz (viz výše uvedené slidy)

Metodický pokyn Integrovaný blok: (jazyk a řeč) Popis Společná práce učitelky s dětmi Vyhledávají danou hlásku ve slově, jmenují slova, která začínají danou hláskou. Rytmizují slova, určují počet slabik ve slově, rozlišují krátké a dlouhé slabiky pomocí bzučáku. Očekávání a cíle Děti se učí sluchem rozlišovat a poznávat jednotlivé hlásky pomocí obrázků. Procvičují fonematický sluch Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Výukový materiál bez animace Práce učitel a dítě Mimo jiné (seznámení s obrázky, s hláskou, poslech hlásky ve slově, vyhledávání slov s hláskou, rytmizace, určování počtu slabik...) mohou děti doplňovat slova. Řekneme první slabiku, dítě doplní další. Mohou tvořit zdrobněliny (strom - stromek - stromeček), vnímat rody (malý strom, malá veverka...), tvořit rýmy (strom - hrom), vyhledávat jiná slova na danou hlásku, modulovat hlas (nahlas, šeptem apod.), vyhledávat další hlásky ve slově... Tvoří jednoduché věty s daným obrázkem Je to pravda, není to pravda (ježek skáče po stromě apod.) Práce s bzučákem - děti určují délku samohlásek - rozlišují krátké, dlouhé slabiky ve slovech Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Na tabulku přidáme obrázek (např. strom) Pod obrázek přidáme napsané slovo Pod napsané slovo rozstříhané slovo - dítě sestaví dle vzoru Pod rozstříhaným a sestaveným slovem dítě provádí opis slova Jako poslední činnost rozkládá slovo na slabiky, pomocí bzučáku určí krátké a dlouhé slabiky a provede grafický záznam slabik obsažených ve slově Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Vědomě využívat všech smyslů, pozorovat, postřehnout, všímat si nového Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.