Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
Manažerské kvantitativní metody I Literatura Gros I.: Matematické modely pro manažerské rozhodování. Vydavatelství VŠCHT Praha ISBN
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Výroba lihovin Ročník / obor studia:2. a 3.. ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Věcné autority v roce 2016
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kód vzdělávacího materiálu:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Techniky práce s mentálně postiženými
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
3. Metody pedagogické diagnostiky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Digitální učební materiál
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ROZHODOVÁNÍ Ladislav Blažek Osnova: Východiska
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_ZJIŠŤOVÁNÍ TRHLIN_S4
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Digitální gramotnost Informatické myšlení
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Suroviny pro výrobu piva
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Rozhodovací procesy Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 629 Klíčová slova:  Rozhodování, paretova nalýza, rozhodovací strom, brainstorming, brainwriting. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma – Rozhodovací procesy.

Rozhodovací procesy

Rozhodovací procesy podle stupně informovanosti rozhodování ZA JISTOTY – známe přesně důsledky rozhodování a budoucí stav okolí rozhodování ZA RIZIKA – známe důsledky rozhodování a pravděpodobný (možný) stav okolí rozhodování ZA NEURČITOSTI – NEJISTOTY – nejsme schopni ani pravděpodobně stanovit budoucí stav okolí.

Postoj rozhodovatele k riziku SKON K RIZIKU – vyhledává značně rizikové varianty, které mají naději na dobrý výsledek AVERZE K RIZIKU – strach riskovat, smíří se s nižším užitkem, bez rizika NEUTRÁLNÍ POSTOJ K RIZIKU

Fáze a metody rozhodovacího procesu v jednotlivých fázích rozhodovacího procesu lze využít různé metody, které usnadňují realizaci Fáze INDENTIFIKACE ROZHODOVACÍHO PROBLÉMU PARETOVA ANALÝZA „pravidlo 20:80“ = zaměřit se na podstatné prvky, kterých nebývá mnoho (často ne více jak 20%), ale rozhodujícím způsobem (mnohdy z 80%) ovlivňují realitu

Fáze a metody rozhodovacího procesu Fáze ANALÝZY A FORMULACE PROBLÉMU ANALÝZA SILOVÉHO POLE = grafická technika – umožňuje určit činitele, který působí příznivě a nepříznivě DIAGRAM PŘÍČIN A DŮSLEDKŮ (rybí kostra) grafická metoda, vede ke zjištění příčin problému

Fáze a metody rozhodovacího procesu Fáze TVORBY VARIANT ROZHODOVÁNÍ metody tvůrčího myšlení: KREATIVNÍ PRO ŘEŠENÍ SLOŽITÝCH, JEDINEČNÝCH PROBLÉMŮ dělí se na: INTUITIVNÍ SYSTEMATICKÉ

Intuitivní rozhodovací metody BURZA NÁPADŮ – BRAINSTORMING generování nápadů, řešení určitých problémů ve skupině řeší se ústně a zapisují se jen poznámky BRAINWRITING písemná forma brainstormingu myšlenka se neříká nahlas, je to (více) anonymní

Intuitivní rozhodovací metody DELPHI METODA získávání námětů se zaměřuje na odborníky stanoviska se získávají prostřednictvím dotazníku vyjadřují se k určitému problému výsledky se zobecní, upřesní se problém a znova se k tomu vyjádří… využití: pro odhad budoucího vývoje GORDONOVA METODA členové týmu jsou vybíráni tak, aby byli schopni zabývat s problémy z hlediska celé organizace účelem této metody je formulace problému v jeho nejobecnější rovině (abychom nedělali předčasné závěry atd.) ŘÍZENÁ DISKUZE je tam nějaký moderátor, který usměrňuje názory, diskuzi = koordinuje diskuzi získávání námětů od účastníků diskuze výsledek této metody dost závisí na schopnostech moderátora

Fáze a metody rozhodovacího procesu vnesení uspořádajícího přístupu do tvůrčího procesu využívají se při tvorbě nových řešení, po menší či větší úpravě METODY ANALOGIE je univerzální, aplikovatelná ve všech oblastech není náročná, nevyžaduje zvláštní schopnosti předpoklady pro uplatnění: kvalitní a rozsáhlé informace o analogických předmětech zkušenost pracovníků a odbornost MATEMATICKO-LOGICKÉ MODELY (MORFOLOGICKÉ) METODY ALTERNATIVNÍCH DOTAZŮ

Fáze a metody rozhodovacího procesu Fáze VYHODNOCOVÁNÍ VARIANT METODA prosté, jednokriteriální hodnocení (např. rozhodovací stromy) vícekriteriální hodnocení složitější metody, využívají se např. v modelování shromažďování informací o konkurentech, distributorech atd.; uplatňuje se při něm výpočetní technika

Rozhodovací strom

Kontrolní otázky Jaké rozhodovací procesy rozeznáváme? Vyjmenujte fáze rozhodovacího procesu. Jaké intuitivní metody pro podporu rozhodování rozlišujeme? Jaké analogické metody pro podporu rozhodování rozlišujeme?

Použitá literatura PITRA, Zbyněk. Základy managementu: (management organizací v globálním světě počátku 21. století). 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 350 s. ISBN 978-80-86946-33-7. ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 104 s. ISBN 978-80-7402-083-4.