Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti Autor práce: Petr Žáček Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. Josef Medek České Budějovice, červen 2016
Důvody k řešení daného problému Souvislost se specializací autorova studia Problematika, se kterou se setkáváme Dostupnost informací
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat konkurenci na maloobchodním trhu na zvoleném území a z hlediska zvoleného subjektu. Dílčím cílem je, na základě provedené analýzy, navrhnout pro zvolený subjekt taková opatření, která by pomohla zlepšit jeho stávající stav.
Charakteristika vybraného subjektu Obchodní jméno: Kaufland Česká republika v.o.s. Datum zápisu: 10. března 1997 Otevření vybraného subjektu: 1998 Sídlo vybraného subjektu: Na Sádkách 1444 370 05 České Budějovice Předmět podnikání: řeznictví a uzenářství, pekařství a cukrářství, hostinská činnost. Zdroj: www.kaufland.cz
Výzkumné problémy Jaká obchodní jednotka představuje největší konkurenci pro obchodní jednotku Kaufland v Českých Budějovicích? Jsou cílem zákazníkova nákupu privátní značky maloobchodních společností? Nabízí obchodní jednotka Kaufland v Českých Budějovicích nižší ceny než její konkurence? Uvítali by zákazníci společnosti Kaufland lepší věrnostní program?
Použité metody Metody sběru dat: Metoda komparace Použité analýzy: Odborná literatura Dotazníkové šetření Pozorování Relevantní internetové zdroje Metoda komparace Použité analýzy: Porterův model pěti konkurenčních sil Analýza konkurence Strategická mapa konkurentů
Dosažené výsledky Výzkumný problém č. 1 Největší konkurence pro OJ Kaufland v Českých Budějovicích. Návštěvy konkurenčních hypermarketů Zdroj: www.mapy.cz = Největší konkurent Globus (Analýza konkurence, Analýza strategických map) Zdroj: Vlastní zpracování
Dosažené výsledky Privátní značky jako cíle zákazníkova nákupu. Výzkumný problém č. 2 Privátní značky jako cíle zákazníkova nákupu. Zdroj: Vlastní zpracování
Dosažené výsledky Jaký hypermarket nabízí nejnižší ceny? Výzkumný problém č. 3 Jaký hypermarket nabízí nejnižší ceny? Zdroj: Vlastní zpracování
Dosažené výsledky Spokojenost se současným věrnostním programem Výzkumný problém č. 4 Spokojenost se současným věrnostním programem Zdroj: Vlastní zpracování
Návrhy opatření Zlepšení věrnostního programu Zkvalitnění orientace na prodejní ploše Košíky do ruky Odstranění nedostatku akčního zboží Navýšení počtu pokladen Modernizace prodejny Dostupnost MHD
Závěrečné shrnutí Výzkumné problémy byly zodpovězeny Návrhy opatření byly stanoveny Cíl práce byl splněn
Doplňující dotazy Vedoucí práce: Z jakého důvodu jste se rozhodl, že se v rámci analýzy konkurence zaměříte mimo jiné právě na věrnostní programy? Uveďte výhody a nevýhody věrnostních programů z hlediska obchodníka.
Doplňující dotazy Oponent práce: V návrzích opatření navrhujete mimo jiné ”vlastního hlídacího pracovníka”, tj. zaměstnance místo externího pracovníka hlídací služby. V čem spatřujete hlavní výhodu právě toho, že by se jednalo o vlastního zaměstnance firmy? Obecně jsou outsorcované služby levnější a flexibilnější než řešení vlastními zdroji.
Děkuji Vám za pozornost