Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybraného subjektu Autor bakalářské práce: Soňa Drabová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Zájem o dané téma Využitelnost v praxi Výběr známého prostředí Prohloubení znalostí
Cíl práce Provést analýzu a kritické zhodnocení stávajících nástrojů marketingového a komunikačního mixu ve vybrané společnosti a na základě zjištěných výsledků navrhnout případná opatření.
Výzkumný problém Výzkumné otázky Je marketingový mix společnosti Kostelecké uzeniny, a. s. efektivní? 1. Jsou zákazníci spokojeni se sortimentem, který nabízí Kostelecké uzeniny, a. s.? 2. Liší se výrobky zařazené do poctivé řady ve své kvalitě oproti ostatním výrobkům? 3. Věnují Kostelecké uzeniny, a. s. dostatečnou aktivitu do Podpory prodeje? Výzkumné otázky
Použité metody Dotazníkové šetření Vlastní pozorování Řízený rozhovor
Představení společnosti Kostelecké uzeniny, a. s. Založení 06.12.1917 Maso Planá, Bilbo Most Celkem cca 1500 zaměstnanců Široké produktové portfolio
Výzkumná otázka č. 1 Jsou zákazníci spokojeni se sortimentem, který nabízí Kostelecké uzeniny, a. s.? Uveďte prosím, do jaké míry pro Vás platí následující tvrzení (1 = rozhodně ano; 5 = rozhodně ne) U každé otázky zaškrtněne pouze jednu variantu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Výzkumná otázka č. 1 Jaký sortiment byste si přáli rozšířit?
Výzkumná otázka č. 2 Liší se výrobky zařazené do poctivé řady ve své kvalitě oproti ostatním výrobkům? Kvalita Obsah masa Obsah tuku obal
Výzkumná otázka č. 3 Věnují Kostelecké uzeniny, a. s. dostatečnou aktivitu do Podpory prodeje? Znáte z médií slogan Kosteleckých uzenin „bejvávalo dobře, bude dobře napořád?“
Výzkumná otázka č. 3 Vyvolala tato reklama ve Vás chuť koupit si výrobky od Kosteleckých uzenin?
Výzkumná otázka č. 3 Znáte grilovací sortiment od Ládi Grilemana? Ochutnali jste grilovací sortiment od Ládi Grilemana?
Návrhy opatření Podpora prodeje sortimentu od Ládi Grilemana Promo akce – leták Pravidelné ochutnávky Vylepšení stránek společnosti na sociální síti Facebook
Závěrečné shrnutí Výzkumné otázky byly zodpovězeny Návrhy opatření byly stanoveny Cíl práce byl splněn
Dotazy vedoucí práce a oponenta Jaké jsou konkrétní důvody na základě kterých tvrdíte ”že společnost si vybudovala za celou dobu své působnosti na trhu současný marketingový mix na velmi dobré úrovni“ Oponent práce: Jakým způsobem autorka definovala stanovenou cílovou skupinu v dotazníkovém šetření? Jakým způsobem oslovení náhodných respondentů probíhalo? Definujte prosím marketingové pojmy shelf-talker a wobbler (str. 60). Odkud jsou čerpány ceny pro kalkulaci v kapitole Návrhy opatření, např. tvorba a tisk letáků?
Děkuji za Vaši pozornost