Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Dlouhodobý majetek - pořízení.
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Smlouvy Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma: Podmínky sjednané mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Obchodní závazkové vztahy
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO165 Název.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Struktura obchodní smlouvy
VY_32_INOVACE_LID_18 VY_32_INOVACE_LID_18 Pracovně-právní vztahy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Podnikové činnosti Ročník / obor studia: I. –
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Uzavírání smluv v zahraničním obchodě. Smlouvy v zahraničním obchodě základ každého obchodního styku, právní úprava: Obchodní zákoník, Občanský zákoník,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
EKONOMIKA Tematický celek: Podnik a podnikání Téma: Společnost s ručením omezeným – kapitálová obchodní společnost Autorem materiálu a všech jeho částí,
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Pojem Veškeré činnosti související s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli Z hlediska času se jedná o poslední činnosti podniku.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Struktura obchodní faktury
Pracovní smlouva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Podnikání a jeho právní formy
Transkript prezentace:

Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Obchodně závazkové vztahy podniku Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 619 Klíčová slova: Obchod, závazek, kupní smlouva, smlouva o dílo. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele ekonomiky na téma: Obchodně závazkové vztahy.

Obchodně závazkové vztahy podniku

Obchodně závazkové vztahy Obchodní závazkový vztah je právní vztah, který vzniká především mezi podnikateli, případně dalšími subjekty, vždy ale o nějakém konkrétním obchodním závazku. Regulován je třetí částí obchodního zákoníku. Typy obchodněprávních závazkových vztahů Typy závazkových vztahů v obchodním právu se obvykle označují tradičními (v obchodním zákoníku však neuvedenými) názvy: Relativní obchod  Absolutní obchod  Fakultativní obchod  Absolutní neobchod 

Relativní obchod  Relativní obchody jsou vztahy mezi podnikateli navzájem v rámci jejich podnikatelské činnosti (kupní smlouva, smlouva o dílo), vztahy mezi podnikateli a státem v rámci jejich podnikatelské činnosti při uspokojování veřejných potřeb (veřejné zakázky). Tyto obchody se řídí obchodním zákoníkem a ponechávají volný prostor pro dohodu specifických podmínek, pro každý jejich případ unikátní.

Kupní smlouva Kupní smlouva se uzavírá: Ústně – její výhodou je rychlost, ale neexistuje doklad o jejím uzavření Písemně na základě objednávky (od odběratele) a potvrzení této objednávky (od dodavatele), lze zasílat poštou, faxem uzavřením kupní smlouvy, jakožto listiny Elekronicky – objednávku zašleme elektronickou poštou (e-mailem) a stejnou cestou obdržíme potvrzení

Kupní smlouva Náležitosti kupní smlouvy: kdo smlouvu uzavírá – název a adresy obou stran povinnosti prodávajícího: jaké množství, jakou jakost a jaké provedení dodat, v jaké dodací lhůtě, za jakou cenu povinnosti kupujícího: převzít dodávku, zaplatit další ujednání – záruka za jakost, jak budou řešeny problémy při dodávání datum a místo vyhotovení, podpisy obou stran.

Smlouva o dílo Touto smlouvou si objednavatel zajišťuje provedení určitého díla od zhotovitele. Nejčastěji jde o údržbu, opravy a úpravy nebo zhotovení určité věci (např. podnik provede stavbu rodinného domku, haly atd.).

Absolutní obchod  Sem spadají taxativně vyjmenované závazkové vztahy, které podléhají obchodnímu zákoníku bez ohledu na povahu účastníků, patří sem vztahy především mezi podnikateli. Např. vztahy mezi zakladateli obchodních společností (a družstev), vztah mezi společností a jejím statutárním orgánem. Dále také vztahy z burzovních obchodů, smlouvy o bankovních převodech (využívají i nepodnikatelé). Tyto obchody se řídí obchodním zákoníkem a neponechávají volný prostor pro dohodu specifických podmínek, všechny parametry už jsou přesně a jednoznačně stanoveny, žádné další ani nelze přidat. Typicky jde například o sjednocenou splatnost.

Fakultativní obchod  Pod tento pojem patří závazkové vztahy, pro něž si smluvní strany písemně ve smlouvě sjednaly použitelnost obchodního zákoníku. Tyto obchody se řídí obchodním zákoníkem pouze proto, že si ho strany vybraly. Pak má charakter relativního obchodu.

Absolutní neobchod Absolutní neobchod (nebo zkráceně neobchod) je závazkový vztah, který se řídí vždy ustanoveními občanského zákoníku, bez ohledu na povahu účastníků. Tyto obchody se tedy obchodním zákoníkem nikdy neřídí, používají jiný předpis. Jde např. o právní vztahy vznikající z pojistné smlouvy.

Kontrolní otázky Kterými zákony se řídí obchodně právní vztahy podniku? Jaké typy závazkových vztahů rozlišujeme? Popište podmínky pro uzavření kupní smlouvy a smlouvy o dílo? Jaké náležitosti jsou povinné pro kupní smlouvu a smlouvu o dílo?

Použitá literatura PETR KLÍNSKÝ, Otto Münch. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy. 4. vyd. Praha: EDUKO. ISBN 978-808-7204-375. KOČÍ, Jana a Lenka ŠAMŠOVÁ. Základy ekonomiky: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 143 s. ISBN 978-80-7373-059-8. http://cs.wikipedia.org/wiki/Obchodn%C3%AD_z%C3%A1vazkov%C3%BD_vztah http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obchzak/