ČLENY /ARTICLES/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Členy.
Advertisements

Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Počitatelná podstatná jména
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Second Conditional – tvar a použití
stručný přehled a závěrečné procvičení
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Relative Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
OPAKOVÁNÍ 7.ročník 1. – 3. lekce
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
Osobní, předmětná, přivlastňovací
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Articles členy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Anotace – Přídavná jména Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby přídavných jmen, opozita, doplňování do věty, písmenkové přesmyčky Autor -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník
It is ... They are ... There ... Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu.
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
CAN YOU FIND THE THINGS? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu
Quantifiers.
It is ... They are ... There ... Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 1
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Anglický jazyk – No Article - 9.ročník
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
The articles Členy.
Transkript prezentace:

ČLENY /ARTICLES/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) .

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) používá se v případě, že o dané věci mluvíme poprvé She works in a restaurant. We bought a new car. dále se používá v případě, že máme na mysli číslovku JEDNA (ONE) I have a cat and two dogs. one one I have an apple and two pears.

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) Can I borrow a pen? Bring me a chair, please. dále se používá ve významu „jakýkoli“ – v případě, že něco chceme a je nám jedno, co dostaneme (chceme pero a je nám jedno jestli bude zelené nebo modré) Can I borrow a pen? Bring me a chair, please.

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) I‘m a teacher. Jane works as a shop assistant. dále vždy používáme člen neurčitý pokud mluvíme o povolání I‘m a teacher. Jane works as a shop assistant. He‘s an accountant.

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) a dog an apple a chair an hour a car an elephant a pen a book a train an apple an hour an elephant an actor an angel an egg přečti slova nahlas a zkus odvodit v jakém případě se používá AN a kdy A

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) a book -> + good a good book a book -> v případě, že přidáme přídavné jméno, člen a/an závisí na tomto přídavném jménu a book -> + good a good book a book -> + interesting an interesting book

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) a couple of kilometres an hour twice a week a několik ustálených spojení, kde se používá neurčitý člen: a couple of kilometres an hour twice a week a few a little, a bit

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) X a cars a people X an information a money X X PAMATUJ! neurčitý člen se nikdy nepoužívá u množného čísla X a cars a people X neurčitý člen se nikdy nepoužívá u nepočitatelných podstatných jmen an information a money X X

ČLEN NEURČITÝ (A, AN) Vysvětli proč je v následujících případech člen neurčitý: I bought a new car. Mluvíme o autu poprvé. Nevíme, které konkrétní auto má mluvčí na mysli. I ate an apple and two oranges. Člen zde zastupuje číslovku jedna (one). Jane is a teacher. U povolání je vždy člen neurčitý. Bring me a chair. Chceme jakoukoli židli. Je nám jedno, kterou přinese, ale hlavně nějakou.

ČLEN URČITÝ (THE) používá se v případě, že o dané věci mluvíme podruhé – již víme, o kterou konkrétní věc se jedná She works in a restaurant. The restaurant is in the city centre. We bought a new car. The car is blue.

ČLEN URČITÝ (THE) Bring me the chair, please. Can I see the book? používá se ve smyslu tamto, tohle (this, that) Bring me the chair, please. Myslíme tím jednu konkrétní židli! Can I see the book? Tu konkrétní knihu, kterou držíš v ruce.

ČLEN URČITÝ (THE) používá se pokud mluvíme o věci, která je unikátní – vyskytuje se na světě jen jednou nebo v případě, že se vyskytuje v našem okolí pouze v jednou (lednice, auto, koupelna) The Earth goes round the sun. Jane is in the bathroom. Your dinner is in the fridge.

ČLEN URČITÝ (THE) the 2nd of November I live on the 3rd floor. používá se u řadových číslovek a před přídavným jménem ve 3. stupni the 2nd of November I live on the 3rd floor. This is the smallest size we sell. Tom is the fastest runner in our school.

ČLEN URČITÝ (THE) the cars the information the apples the money na rozdíl od členu neurčitého, člen určitý se POUŽÍVÁ s MNOŽNÝM ČÍSLEM a u NEPOČITATELNÝCH podstatných jmen the cars the information the apples the money

ČLEN URČITÝ (THE) oceány moře řeky také se používá u řady zeměpisných názvů (pozor – poměrně velké množství výjimek) the Pacific the Atlantic oceány the Baltic the Mediterranean moře the Thames the Vltava řeky

ČLEN URČITÝ (THE) souostroví pohoří pouště také se používá u řady zeměpisných názvů (pozor – poměrně velké množství výjimek) the Shetlands the Bahamas souostroví the Alps the Himalayas pohoří the Sahara the Gobi pouště

ČLEN URČITÝ (THE) the Prague X the Germany X __ __ the Czech Republic také se používá u řady zeměpisných názvů (pozor – poměrně velké množství výjimek) THE nepoužíváme před názvy MĚST A ZEMÍ (kromě názvů v množném čísle a sousloví) the Prague X the Germany X __ __ the Czech Republic the Netherlands

ČLEN URČITÝ THE a několik ustálených spojení, kde se používá určitý člen: go to the cinema/the theatre play the piano/the guitar listen to the radio/the MP3 Player in the morning/in the afternoon/in the evening in the picture the police, the army the top, the left, the right, the middle

ČLEN URČITÝ (THE) Vysvětli proč je v následujících případech člen určitý: Myslíme tím jedny konkrétní dveře. Stejně tak by to bylo s lednicí, zahradou, kobercem… Did you close the door? The second boy is the smallest. Řadová číslovka a přídavné jméno ve 3. stupni. The Alps are the highest mountains in Europe. Pohoří je vždy se členem. Přídavné jméno ve 3. stupni. There is a boy in the picture. Ustálené spojení. !Pamatuj! na obrázku – IN the picture.

ČLEN NULOVÝ (-) I love flowers. Honey is sweet. Water is wet. všechna podstatná jména v angličtině MUSÍ mít člen pokud jej nemají, nazýváme tento případ jako člen NULOVÝ I love flowers. Honey is sweet. Water is wet.

ČLEN NULOVÝ (-) I love flowers. The flowers are beautiful. člen se „nepoužívá“ v případě, že mluvíme o věcech obecně – často tedy u nepočitatelných podstatných jmen a podstatných jmen v množném čísle I love flowers. The flowers are beautiful. VŠECHNY KVĚTINY KONKRÉTNÍ KVĚTINY

ČLEN NULOVÝ (-) v ustálených vazbách by car by train by bus at home at school at work to work to school in prison in hospital in church

ČLEN NULOVÝ (-) v ustálených vazbách breakfast lunch dinner next/last month/year/Monday TV

DALŠÍ DETERMINÁTORY This is my car. I want this apple! místo členu lze použít jiný „determinátor“ – přivlastňovací zájmeno, ukazovací zájmeno, apod. my, your, his, her… this, that… some, both, many, no… This is my car. I want this apple! I have no money!

ČLEN NULOVÝ (-) Vysvětli proč je v následujících případech nulový Míníme všeobecně klokany, ne žádného konkrétního. Kangaroos live in Australia. I usually have breakfast at 7 o‘clock. Breakfast, dinner a lunch jsou vždy bez členu. I always travel by bus. By bus, by train, by car jsou vždy bez členu. I‘m going to school now. To school, to work jsou vždy bez členu.

PROCVIČENÍ – doplň členy Where is Jane? She is at ___ work. I have ___ apple and two pears. It‘s 7.30. I have to go to ___ school. Did you lock ___ door? Your dinner is in ___ fridge. I bought ___ new car. ___ car is red. I love ___ fruit. (-) an (-) the the a The (-)

PROCVIČENÍ – oprav chyby the __ _ The Paris is a most beautiful city in France. A house is so close, that we can go there on the feet. I like spaghetti. Look at sky! It‘s going to rain. Martin works in the Prague. Let‘s go to a cinema! What time do you have a dinner? The __ __ the __ the _ _