Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_64.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 2. Úpravy výrazů Název sady: Matematika pro 4. ročník, opakování k maturitě.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 11 - Odmocniny NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Rovnice ve slovních úlohách I.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nerovnice v součinovém tvaru
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Aritmetická posloupnost - součet
Absolutní hodnota reálného čísla
Matematika Parabola.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
VY_32_INOVACE_64.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Usměrňování zlomků Anotace: Prezentace je názornou ukázkou postupu při usměrňování zlomků. Je zde vysvětlen pojem usměrňování zlomků, postup a řešení jednotlivých druhů příkladů. Studenti si dle pokynů učitele opíší příklady do sešitu. Klíčová slova: Usměrňování zlomků, rozšíření zlomků, užití vhodného vzorce, úprava výrazu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 3 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MSV1_18

Usměrňování zlomků

Usměrňování zlomků Definice. Usměrnit zlomek znamená odstranit odmocniny ze jmenovatele zlomku. Zlomek rozšíříme takovým výrazem, aby odmocniny ve jmenovateli byly ve tvaru pro přípustné hodnoty proměnných.

Usměrňování zlomků Usměrněte zlomky:

Usměrňování zlomků Řešení:

Usměrňování zlomků Řešení:

Usměrňování zlomků Řešení:

Usměrňování zlomků Řešení:

Usměrňování zlomků Řešení:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Monografie: [1] HUDCOVÁ, M.; KUBIČÍKOVÁ, L. Sbírka úloh z matematiky pro střední odborné školy, střední odborná učiliště a nástavbové studium. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. r. o., 2004. 415 s. ISBN 80-7196-165-5. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.