Obhajoba bakalářské práce Téma: Mobilní aplikace z pohledu marketingu Autor práce: Stanislav Erben (14755) Vedoucí práce: Ing. Radek Bartuška, MBA Oponent práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková
Motivace, výběr tématu Pracovní zkušenost a praxe Osobní využití Aktuální a celosvětová problematika Rychlý technologický rozvoj
mobilní aplikace a jejich význam v marketingu Cíl bakalářské práce mobilní aplikace a jejich význam v marketingu
Teoretická část Marketingové pojmy Pojmy v oblasti mobilních aplikací Rozdělení trhu Mobilní aplikace – fáze vývoje
Výzkumná otázka č. 1 Mobilní aplikace nejvýznamnějších subjetků Vybraná tržní odvětví Klíčové faktory pro užívání a nákup “Mobilní aplikace nejvýznamnějších subjektů ve vybraném tržním odvětví obsahují faktory, které uživatel pro využívání a případné uskutečnění nákupu napříč těmito aplikacemi vnímá jako klíčové.”
Výzkumná otázka č. 2 Využití věrnostních programů Zájem zákazníků o čerpání výhod Přehled zákazníků o věrnostních programech “Zákazníci (uživatelé smartphonů) mají zájem o využívání věrnostních programů (nebo jsou již jeho součástí), nicméně nemají dostatečný přehled o všech programech, do kterých jsou zapojeni a o veškerých benefitech, které mohou v jejich rámci čerpat.”
Metodika práce Dotazníkové šetření Analýza trhu mobilních aplikací (uživatelské recenze) Praktické a osobní využití (vlastní zkušenost)
Výsledky, přínos práce - úspora času, místa, peněz Potvrzení výzkumných otázek Návrhy a opatření pro jednotlivé aplikace (ot. č. 1) Návrh aplikace CVS – řešení problému č. 2 - úspora času, místa, peněz - přehled zákazníků o věrnostních benefitech - zefektivnění věrnostních programů
Cíl práce splněn Práce přínosem Závěr Cíl práce splněn Práce přínosem
Doplňující otázky “Dá se marketing pro mobilní aplikace použít i na nový formát Apple Watch? Jak by to přesně mělo vypadat?” “Jak se díváte na použití blokátorů reklamy?” “Které aplikace sám využíváte a jaký pro Vás mají užitek?” “Jakým směrem se dle Vás bude ubírat trend mobilních aplikací v budoucnosti?”
Děkuji za pozornost.