TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Presentation Title.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Evropský sociální fond
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Management a rozvoj obcí
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Mgr. Kamila Klemešová. Klíčové koncepční dokumenty (strategie, programy) Na všech řádovostních úrovních (ČR, kraj, ORP, obec/město, příspěvkové organizace)
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
W orkshop IMPEL PIAQ Srovnávací program pro kvalitu standardů kvality ovzduší v průmyslově znečištěných oblastech 14. – Praha, ČIŽP.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
„Dopady spuštění základních registrů na subjekty veřejné správy“
ProPIG Specifické strategie pro snížení environmentálních dopadů zemědělské činnosti zlepšením zdraví, welfare a výživy prasat chovaných v ekologickém.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Téma 13: Finanční plánování
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Zpětná vazba k přípravě zákonů a povolování Gustaaf Biezeveld Státní zástupce v oblasti životního prostředí The Hague,
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Geneticky Modifikované Organismy André van Loon VROM-Inspektorát.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 1 EMS jako součást Integrovaného povolování a inspekce Rob.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Setkání expetního týmu pro přesahové nástroje a přístupy
Česká inspekce životního prostředí
Inspekční a prosazovací přístup
IRI ve Štýrsku ( – ) Lenka Němcová.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Integrované inspekční přístupy IPPC & inspekce Marinus Jordaan Koncepční poradce DCMR Notes.
Kontext Strategie Dílna C
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Analýza minimálních kritérií pro inspekce ŽP
Obsah strategie Dílna D
Liberecký inspektorát ČŠI
INSPEKČNÍ A PROSAZOVACÍ PŘÍSTUP
SILNÉ STRÁNKY SLABINY PŘÍLEŽITOSTI NEBEZPEČÍ SWOT - ANALÝZA
Proces formulování strategie Dílna B
17 LET RÁMCOVÉ SMĚRNICE O VODĚ PŘÍNOS ANO NEBO NE?
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS Notes DCMR ENVIRONMENTAL AGENCY

Strategy building H. Borgers, 2004 Tvorba strategie Na co by se měla prosazovací strategie zaměřit? Zaměřená na instrumenty ? Zaměřená na problémy ? Zaměřená na instrumenty i problémy ? Strategy building H. Borgers, 2004

Stavební kameny strategie Definování prosazovací strategie Strategický pohled managementu Cyklus enviromentální politiky Minimální kritéria EU pro inspekce Prosazovací úkoly a enviromentální problémy Strategy building H. Borgers, 2004

Strategický pohled managementu (1) Proces– Obsah – Kontext management Proces: jak, kdo, kdy ? Strategické kroky (SWOT; formulování plánu; implementace) Formulování strategie (sepsání plánu, zahrnuje způsob implementace) Samostatné taktiky a dohody o spolupráci (sám/s ostatními) Strategická rozhodnutí (odsouhlasení plánu; alokace zdrojů) Hodnocení strategie (zpráva o cyklu plánuj-dělej-kontoroluj-jednej) Strategy building H. Borgers, 2004

Strategický pohled managementu(2) Proces– Obsah – Kontext management Obsah: co ? Z venku do vnitř (environmentální témata) a Zevnitř ven (zdroje) Politická debata a veřejná diskuse Kontext: kde ? Deterministické plánování nebo kreativní přístup k okolnostem Strategy building H. Borgers, 2004

Cyklus environmentální politiky Legislativa Hodnocení Povolování Soulad & Prosazování Úkoly Pravomoce Cíle politiky Prosazovací cyklus Strategy building H. Borgers, 2004

Strategické cíle inspekce Databáze protokolů & monitoring Prosazovací cyklus Strategické cíle inspekce Příprava inspekce Databáze protokolů & monitoring Kontrola vedení Plánovací dokument Pravidelné hodnocení Inspekční zprávy Zdroje Úkoly & autorizace Kontrola v terénu Teréní průzkum Strategy building H. Borgers, 2004

Minimální kritéria EU(1) Proces (kritérium 2.2) Příprava plánovaných kontrol a ad hoc inspekcí Sběr informací (vlastní teréní průzkumy a kontroly) Analýza výsledků a určení dalšího postupu Pravidelná hodnocení a zprávy Strategy building H. Borgers, 2004

Minimální kritéria EU(2) Obsah (kritérium 2.3) Inspekční plán by měl pokrývat vymezené období platnosti specifických prosazovacích cílů pro určitou oblast nebo organizaci Kontroly na místě mají být integrované, mají zkoumat celkový dopad na životní prostředí, jak to umožňují organizační opatření Kontext (kritérium 2.6) Inspekční činnosti (implementování výsledků plánu) musí být vyhodnoceny a zveřejněny Strategy building H. Borgers, 2004

Strategy building H. Borgers, 2004 Plánované a Ad hoc (1) Plánované inspekce (2.4) Konrola dodržování zákonů, předpisů a povolení Působit na provozovatelovo chování pomocí objasňování Ověřovat vliv zařízení na životní prostředí Strategy building H. Borgers, 2004

Strategy building H. Borgers, 2004 Plánované a Ad hoc (2) Ad hoc inspekce (2.4) Prošetřování vážných stížností Vyšetřování závažných nehod a přestupků Návštěvy v případě obnov nebo změn povolení Strategy building H. Borgers, 2004

Instrumenty a problémy (1) Instrumentální orientace: prosazovací úkoly a instrumenty Filosofie: plánování užití jednotlivých instrumentů předchází jejich kombinování při řešení konkrétních situací. Strategické kroky, užití politiky živ. prostředí a prosazovacího cyklu Alokace zdrojů a určení operativních cílů Definice ukazatelů výkonosti Strategy building H. Borgers, 2004

Instrumenty a problémy(2) Problémová orientace: stav životního prostředí a vlivy Filosofie: prozkoumání problému předchází hledání vhodných instrumentů, které závisí na typu a riziku problému Strategické šetření možných vlivů zařízení na životní prostředí Definice ukazatelů kvality životního prostředí Strategy building H. Borgers, 2004