Evaluace v mateřských školách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vzájemná hospitační činnost
Vlastní hodnocení školy
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Autoevaluační nástroje na naší škole
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Metody pedagogické diagnostiky
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Pedagogická diagnostika
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Evaluace v mateřských školách
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Pedagogická diagnostika
Evaluace v mateřských školách
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Konstruktivismus Zora Syslová.
Evaluace v mateřských školách
Evaluace v mateřských školách
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Evaluace v mateřských školách Zora Syslová

PROGRAM: Obecná východiska a zákonné normy Systém autoevaluace v MŠ Cíle a kritéria autoevaluace Prostředky průběžného sběru informací Proces autoevaluace

3. Cíle a kritéria vlastního hodnocení Co je cílem hodnocení? Proč hodnotíme?

SAMOSTATNÁ PRÁCE Co znamená kvalitní škola?

Znaky kvalitní školy: společné stanovení a sdílení cílů školy, jejich konkretizace; participativní styl řízení, podpora spolupráce mezi učiteli; důraz na průběžnou autoevaluaci školy na základě jasných kritérií, přijetí odpovědnosti za výsledky vzdělávání; budování kvalitního učitelského sboru – motivující a oceňující profesní růst; otevřenost školy vůči rodičům a dalším partnerům; formulace cílů vzdělávání s důrazem na vyvážený rozvoj osobnosti dítěte, prokazatelně směřující k rozvoji kompetencí; pozitivní nedirektivní přístup k dítěti; konstruktivistické pojetí výuky – učitel nepředává hotové poznatky, dává přednost kooperativním formám učení atd.

Cíle vlastního hodnocení Oblast – podoblast: Podmínky - věcné prostředí Cíle vlastního hodnocení: Sledovat, zda prostředí podporuje děti ve spontánní realizaci jejich zájmů a momentálních nápadů.

Kritéria (jako určitá měřítka, k nimž se hodnocení vztahuje) zásadně odlišují subjektivní hodnocení od evaluace. Pomáhají hodnotit sledované jevy podle určitých znaků kvality, nikoli podle zkušeností, postojů.

SAMOSTATNÁ PRÁCE Vytvoř k cíli kritéria, na základě kterých budeš moci cíl vyhodnotit: Sledovat, zda prostředí podporuje děti ve spontánní realizaci jejich zájmů a momentálních nápadů.

Indikátor – nebo-li ukazatel kvality. „Pro přesnější a spolehlivější zjištění může být užitečné tato kritéria více konkretizovat, popř. je rozpracovat do podoby konkrétních ukazatelů (indikátorů)“. Kritérium je vnímáno jako měřítko, které určuje žádoucí stav. Indikátor popisuje konkrétní projevy, specifikuje podrobnější rysy a vlastnosti daného kritéria. Někteří autoři (Vašťatková, 2006; Hausenblas, 2008) označují indikátory jako „vodítka“, díky nimž můžeme prokázat úroveň kvality sledovaného jevu. (SMOLÍKOVÁ, 2008, s. 10)

Kritérium  Hračky a pomůcky jsou uloženy viditelně, aby si je mohly děti samy brát. Indikátory Hračky a pomůcky jsou rozmístěny v otevřených policích do výšky dětských očí. Děti se nemusí učitelky ptát, zda si mohou hračku půjčit.Týká se to všech hraček i pomůcek, tzn. i výtvarného materiálu (barvy, plastelína, nůžky), náčiní a nářadí pro cvičení apod.