PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
Advertisements

OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Obchod a význam obchodu
Prodáváme obuv I. PIKTOGRAMY.
Základní formy prodeje
Abeceda Mikroekonomie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Vznik pracovního poměru
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tržní rovnováha a efektivnost
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Gymnasium Jižní Město Praha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Majetek podniku - Aktiva
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ivana Francová, SOU Liběchov
Charakteristika daňové evidence
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY

PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY Zboží bývá vždy hodnoceno především podle funkce pro spotřebitele. Při realizaci zboží je nutné uvažovat čtyři fáze společenského reprodukčního procesu: * výrobu * distribuci * směnu * spotřebu Každý prodej a nákup je nutné chápat jako psychologický akt – jako výraz bezprostředního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím. Prodej je podmíněn: * vlastnostmi zboží * psychologickými vlastnostmi konzumentů Obchoduje se nejen s výrobky, ale i se službami.

POVAHA zboží je určována: použitým materiálem vlastnostmi a tvarem výrobků (zapojení smyslů) dále např. miniaturizací, ovladatelností designem VZTAŽNOST zboží vyjadřuje vázanost na vnější realitu: známost zboží (Coca-cola, Heinz, Puma, …) balení zboží dostatek zboží, dostupnost náhradních dlů cena ÚČELOVOST zboží vyjadřuje skutečnost, že výrobky mají jiné využití, než pro jaké byly určeny – např.: bavlněné dětské pleny jako prachovky, pánská trika jako minišaty, šperky pro mnohé znamenají jenom majetek, … EMOCIONÁLNÍ VLASTNOSTI zboží souvisejí s jeho určitou personifikací (zosobněním), případně až identifikací (ztotožněním se se zbožím). Např.: identifikace se mladých mužů se silnými automobily a motocykly, u žen e to oblíbená značka parfému, módní salón, styl oblékání, …