Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Silnice nebo železnice
Advertisements

Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Setkání se starosty měst a obcí MSK, Využití strukturálních fondů v Moravskoslezském kraji v roce 2009 Zpracovala: Ing. Silvie Szwedová útvar.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
OBCE S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ: EFEKTIVNOST A DOSTUPNOST ING. IVETA VRABKOVÁ, PH.D. 8. října 2014 Club Hotel Harmony Ostrava.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Plzeň Integrovaný operační program Název materiálu2 Co je to IOP? Tematický operační program financovaný z ERDF pro období 2007-
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Luhačovice září 2015 Evropské fondy jako zdroj zvyšování konkurenceschopnosti; podmínky jejich využití k financování projektů dopravní infrastruktury Petr.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Záměry MD v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
SROVNÁNÍ PROGRAMOVÝCH OBDOBÍ A
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury
„IOP – šance pro váš rozvoj“
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
hejtman Pardubického kraje
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Základní informace o programu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
Regulační rámec podpory čisté mobility v České republice
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Moravské dopravní fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Národní akční plán čisté mobility
Financování železniční infrastruktury
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy, státní tajemník Ministerstvo dopravy

Legislativní a metodické prostředí Finanční zabezpečení Lidské zdroje 3 pilíře: Legislativní a metodické prostředí Finanční zabezpečení Lidské zdroje

Legislativní a metodické prostředí Stavební zákon (vláda 21/9) EIA (meziresotní připomínkové řízení) Možná novela 416/2009 Účinná novela SFDI – zjednodušení finančních toků Metodiky – CBA, Variace, Bílá a Žlutá kniha FIDIC

Finanční zabezpečení Národní zdroje (SFDI) Spolufinancování z Evropských fondů rezortní Operační program Doprava pro období 2014-2020: OPD II kombinace prostředků Fondu soudržnosti (FS) a Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). finanční nástroj CEF (Connecting Europe Facility / Nástroj pro propojení Evropy) Zpoplatnění sítě – výkonové zpoplatnění – strategie, videotoling PPP

Operační program Doprava II (2014-2020) Prioritní osy Prioritní osa (PO) Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Celková alokace v EUR EFRR FS PO1 - Infrastruktu ra pro železniční a další udržitelnou dopravu 1.1 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy 0 % 52 % 2,45 mld. 1.2 - Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T 1.3 - Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy 1.4 - Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci 1.5 - Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku PO 2 - Silniční infrastruktu ra na síti TEN-T 2.1 - Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS 28,3 % 1,55 mld. 2.2 - Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti 2.3 - Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech PO 3 - Silniční infrastruktu ra mimo síť TEN-T 3.1 - Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T 19,2 % 0,9 mld. Operační program Doprava II (2014-2020) Prioritní osy

Městská drážní infrastruktura Město/aglomerační oblast Alokace SC 1.4 (mil. Kč) Plzeň 630 Brno 1606,5 Olomouc 715,5 Ostravská aglomerace 990 Ústecko-chomutovská aglomerace 432 Hradecko-pardubická aglomerace 126 Zlín 25,6 Jihlava 20,1 České Budějovice 26,5 Liberecká aglomerace 827,7 Celkem 5400

CEF: Nástroj pro propojení Evropy odlišná implementační pravidla oproti OPD II administrován Výkonnou agenturou pro inovace a sítě (INEA) – z pověření generálního ředitelství pro dopravu – DG MOVE (zejm. výběr podpořených projektů, stanovení kritérií jednotlivých výzev je na EK) role MD v rámci implementace CEF koordinační finanční obálka pro ČR: 1,1 mld. EUR – zaměřeno tematicky především na vrstvu Core Network Corridors (podvrstva hlavní sítě TEN-T), okrajově i pro hlavní a globální síť TEN-T finanční prostředky pro CEF fakticky převedené z Fondu soudržnosti (FS) (tzn. takto určené přímo a jen pro oblast dopravy, telekomunikací a energetických infrastruktur) 1. výzva CEF (2014), 2. výzva CEF (listopad 2015) vyhlášení 3. výzvy CEF avizováno během října 2016

PPP jako jeden z alternativních zdrojů financování Pilotní projekt D4: Mimo síť TEN-T nelze využít zdroje FS, financování z ERDF by znamenalo nerealizaci jiných staveb na silnici I. třídy dle DSS, 2.fáze Vhodný ucelený úsek k dostavbě v délce 32 km mezi II/118 a obcí Mirotice + přidružení údržby 12 km existující D4 resp. čtyřpruhové I/20 Vláda ČR projednání odůvodnění významné veřejné zakázky (proběhlo 01/2016) Aktuální stav: původní tendr na poradce zrušen ÚOHS přípravy stavby nadále pokračují (majetková, inženýring,…) opětovná příprava nového zadávacího řízení MD další kroky nové zadání tendru Kulatý stůl (předběžná tržní konzultace dle nového ZVZ) Zvolený PPP model: Stát zajistí stavební povolení, tedy i majetkoprávní přípravu – hlavní riziko státu, nutné funkční vyvlastňovací úřady Platební mechanismus: platba za dostupnost

Stabilizace investorských organizací Lidské zdroje Stabilizace investorských organizací Stabilizace zaměstnanců pod služebním zákonem výběrová řízení Odměňování Minimalizace výkyvů v investiční a stavební činnosti (stabilizace dodavatelského řetězce) Spolupráce s universitami

Děkuji za pozornost Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.