Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV"— Transkript prezentace:

1 VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Univerzitní institut SEMINÁŘ K OP VK VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV Zlín, budova VTP, 1. července 2009

2 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zdroj financování: Evropský sociální fond (ESF) Hlavním posláním ESF je: zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti; podpora tvorby nových pracovních míst nebo nových forem zaměstnávání; snižování nezaměstnanosti pomocí školení, rekvalifikací, vzdělávání zaměstnanců, motivačních aktivit; poradenství v oblasti pracovního uplatnění; vytváření podmínek pro uplatnění žen a mladých lidí na trhu práce; podpora celoživotního učení.

3 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
GLOBÁLNÍ CÍL Rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve VaV. Specifický cíl 1 Rozvoj a zkvalitňování systému počátečního vzdělávání Specifický cíl 2 Inovace systému terciárního vzdělávání směrem k propojení s VaV činností Specifický cíl 3 Posílení adaptability a flexibility lidských zdrojů jako základního faktoru konkurenceschopnosti ekonomiky a udržitelného rozvoje ČR Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, VaV Specifický cíl 4 Vytvoření moderního, kvalitního a efektivního systému celoživotního učení Prioritní osa 3 Další vzdělávání Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení

4 Členění a pojmy Prioritní osa 2: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj
Oblasti podpory (nasměrování finančních toků): 2.1 Vyšší odborné vzdělávání 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji 2.4 Partnerství a sítě Cílové skupiny (komu je projekt užitečný): studenti akademičtí a vědečtí pracovníci VŠ ostatní zaměstnanci VŠ Vždy je třeba respektovat specifika konkrétní výzvy!

5 Předchozí výzvy OP VK Ukončené výzvy OP VK, Prioritní osa 2: Terciární vzdělávání, VaV Oblast podpory Ukončení výzvy Počet podaných projektů Počet získaných projektů z toho UTB jako partner 2.2 VŠ vzdělávání 19. září 2008 22 9 2 2.3 LZ ve VaV 12. prosince 2008 7 1 2.4 Partnerství a sítě 3. dubna 2009 11 nevyhodnoceno V rámci doposud přidělených dotací UTB získá cca 75 mil. Kč. Úspěšnost UTB v ose 2.2 byla cca 40 %, což je velmi dobrý výsledek.

6 Dosavadní zkušenosti „negativní“
Z pohledu projektových manažerů ÚPČ: Neznalost neomlouvá – zákony a interní směrnice jsou platné pro všechny (viz Směrnice kvestora 6/2008). Základem úspěchu je porozumění tomu, co se vyžaduje (pravidla MŠMT, Příručka pro žadatele a příjemce). Projekt nesmí být koncentrován sám na sebe (užitečnost pro druhé). Zodpovědnost je vždy na straně předkladatele/řešitele (nelze se vymlouvat na druhé). Korektní přístup a otevřená komunikace je nezbytná (pravidlo „dobrých mravů“). Nelze vyhovět každému (spolupráce vers. spolupráce). Dobrá myšlenka ≠ kvalitní projekt! Z „negativních“ minulých zkušeností mohou vyplynout pozitivní budoucí zkušenosti.

7 Dosavadní zkušenosti pozitivní
Z pohledu projektových manažerů ÚPČ: Na UTB existují kreativní lidé s dobrými nápady. Nadšení a zápal pro věc pomáhá při překonávání obtíží. Začít včas je třetina úspěchu. Kvalitní tým je druhá třetina úspěchu. Nemyslet jen na sebe je zbývající třetina úspěchu. Společná práce stmeluje (důvěra a komunikace). Detailně promyšlené projekty mají větší šanci na úspěch. UTB jako celek je schopna připravit kvalitní projekty a konkurovat jiným univerzitám.

8 Shrnutí dosavadních zkušeností
Formulace pravidel je nutná (odpovědnost UTB ve Zlíně). Důsledné dodržování existujících pravidel je nezbytností (SK/6/2008). Vymezení a aplikace nových pravidel sníží riziko budoucích finančních ztrát. Nové postupy přípravy, podávání a řešení projektů – viz samostatná prezentace.

9 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST
Ing. Martina Manová ředitelka Ústavu projektových činností Tel.:


Stáhnout ppt "VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV"

Podobné prezentace


Reklamy Google