Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Jméno Příjmení Konference IDS 2016, Žďár n. Sázavou Ing. Milan Sliacky Ing. Patrik Horažďovský Standardy kvality veřejné dopravy a.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
1 Seminář - Koordinace řízení českých a rakouských zásahových složek při řešení mimořádných událostí - metodiky, taktické postupy, legislativa – České.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
model fungování a praxe
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Úřad práce České republiky
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Prezentace pro setkání se starosty LK
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednotný evropský železniční prostor
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Příspěvek na konferenci
Aktuální informace k hodnocení strategií MAS
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Tisem v Pražské integrované dopravě
GDPR aneb to chceme.
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
Situace na trhu práce v Olomouckém kraji
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Nesrovnalosti v měření imisí a rozptylových modelech
Problematika uzavírání smluv mezi pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními PharmDr. Ivana Cimalová, MBA ředitelka zdravotnického odboru ZPMV ČR Čestlice,
Veřejná obsluha území z pohledu dopravce ČD, a.s.
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Kvalita a její standardy v rámci IDS
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Život bez střeva , Praha.
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS Dopravní fakulta Jana Pernera Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzita Pardubice konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017)

Dopravní fakulta Jana Pernera 2 Úvodem Podnětem pro toto vystoupení byla odborná diskuze o tom, jak to je se souladem standardů kvality celostátního dopravce v železniční osobní dopravě v ČR se standardy kvality (přesněji standardy) IDS. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 2

Oslovené kraje / organizátoři IDS Dopravní fakulta Jana Pernera 3 Oslovené kraje / organizátoři IDS zaměřena pozornost na všechny kraje České republiky, na jejichž území fungují „krajské“ IDS (tedy kromě Kraje Vysočina) IDS s odezvou a se standardy: PID pro Prahu a Středočeský kraj IDSOK pro Olomoucký kraj IDS JMK pro Jihomoravský kraj DÚK pro Ústecký kraj IDOL pro Liberecký kraj konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 3

7 standardů kvality Českých drah (1/3) Dopravní fakulta Jana Pernera 4 7 standardů kvality Českých drah (1/3) Informace a přepravní doklady – zaměřeno na prodej a kontrolu jízdních dokladů ve stanicích, na prodej jízdních dokladů ve stanicích, na poskytování informací ve vlacích a ve stanicích, na chování vlakového a staničního personálu a na informační systémy ve vlacích a ve stanicích. Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností – zaměřeno na provozní mimořádnosti v drážní dopravě, na dodržení plánovaných náležitostí a plánované kapacity vlaku, na přesnost plnění jízdních řádů v dálkové, regionální a komerční dopravě a na přípojové vazby. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 4

7 standardů kvality Českých drah (2/3) Dopravní fakulta Jana Pernera 5 7 standardů kvality Českých drah (2/3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů. Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic (kvalita vzduchu ve vozech, hygiena sociálních zařízení, atd.) – zaměřeno na čistotu stanic a provozních zařízení (dostupnost WC ve stanicích) a na čistotu vozidel. Průzkum spokojenosti zákazníků. Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb – zaměřeno na vyřizování stížností cestujících a na uplatnění práva z přepravní smlouvy a odškodnění cestujících. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 5

7 standardů kvality Českých drah (3/3) Dopravní fakulta Jana Pernera 6 7 standardů kvality Českých drah (3/3) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace – drobná výtka k terminologii (a / nebo). uvedené zaměření v jednotlivých skupinách standardů kvality není doslovné (doslovný je název skupiny), ale na druhou stranu zahrnuje podstatu dále budou porovnávány standardy vybraných IDS pro osobní železniční dopravu s těmito standardy kvality ČD porovnání bude probíhat s jednotlivými skupinami standardů kvality Českých drah konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 6

Standardy kvality PID (1/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 7 Standardy kvality PID (1/4) U PID se aplikuje celkem 19 standardů kvality, které mají působnost v rámci železniční osobní dopravy. Ad 1) Informace a přepravní doklady: v rámci PID je to naplněno standardy prodej jízdních dokladů ve stanicích a zastávkách, prodej a kontrola jízdních dokladů ve vlacích, funkčnost označovačů jízdenek, informování ve vlacích, informování ve stanicích a zastávkách, chování jízdního a staničního personálu. Doslova zde nejsou zahrnuty informační systémy ve vlacích a ve stanicích, ale toto je zohledněno v rámci „informování“. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 7

Standardy kvality PID (2/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 8 Standardy kvality PID (2/4) Ad 2) Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností: u PID se toto řeší standardy dodržení kapacity vlaku, plnění GVD – přesnost provozu, přípojové vazby, rizikové situace. Ad 3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů: toto řeší standard plnění odjetých km. Ad 4) Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic: u PID se tomu věnují standardy čistota a komfort vozidel, funkčnost a komfort vozidel, čistota stanic a zastávek, stáří vozidel. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 8

Standardy kvality PID (3/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 9 Standardy kvality PID (3/4) Ad 5) Průzkum spokojenosti zákazníků: u PID se tomuto výslovně žádný standard nevěnuje, částečně je možné uvést standard ústrojová kázeň. Ad 6) Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb: v rámci PID žádný srovnatelný standard nebyl nalezen. Ad 7) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace: v tomto případě toto u PID řeší standardy bezbariérovost vlaků, garance bezbariérových vlaků, bezbariérovost stanic a zastávek. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 9

Standardy kvality PID (4/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 10 Standardy kvality PID (4/4) Shrnutí: existuje zde sice ne úplné, ale významné pokrytí standardů kvality ČD pokrytí skupin 5 a 6 standardů kvality ČD je řešeno jinými standardy, cíleně zaměřenými na jiné skupiny těchto standardů obecně lze tvrdit, že soulad těchto standardů kvality je na vysoké úrovni konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 10

Techn. a provozní standardy IDSOK (1/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 11 Techn. a provozní standardy IDSOK (1/4) Zaměřují se na tyto okruhy (nejsou to standardy kvality): základní požadavky na vozidla a jejich vybavení standardy vybavení vozidel dle charakteru zajišťované dopravní obslužnosti (pozn.: standard E pro železniční vozidla) nadstandardní vybavení vozidla (pozn.: standard E) standard jízdních dokladů standard vybavení zastávek veřejné dopravy (pozn.: část „stanice v železniční dopravě“) konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 11

Techn. a provozní standardy IDSOK (2/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 12 Techn. a provozní standardy IDSOK (2/4) Ad 1) Informace a přepravní doklady: u IDSOK se tomu věnuje standard jízdních dokladů, částečně i další standardy. Ad 2) Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností: v rámci IDSOK je toto zčásti zahrnuto pod nadstandardní vybavení vozidel, resp. pod standardy vybavení vozidel dle charakteru zajišťované dopravní obslužnosti. Ad 3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů: tomu se pozornost u IDSOK nevěnuje. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 12

Techn. a provozní standardy IDSOK (3/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 13 Techn. a provozní standardy IDSOK (3/4) Ad 4) Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic: u IDSOK zahrnuto pod standard standardy vybavení vozidel dle charakteru zajišťované dopravní obslužnosti. Ad 5) Průzkum spokojenosti zákazníků: tomu se pozornost u IDSOK nevěnuje. Ad 6) Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb: tomu se pozornost u IDSOK nevěnuje. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 13

Techn. a provozní standardy IDSOK (4/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 14 Techn. a provozní standardy IDSOK (4/4) Ad 7) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace: věnují se tomu u IDSOK zejména základní požadavky na vozidla a jejich vybavení a nadstandardní vybavení vozidla. Shrnutí: kompatibilita standardů kvality Českých drah a používaných technických a provozních standardů IDSOK je pouze částečná, něco není pokryto vůbec konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 14

Standardy v rámci IDS JMK (1/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 15 Standardy v rámci IDS JMK (1/4) Zaměřují se na tyto okruhy (nejsou to standardy kvality): základní standardy veřejné osobní dopravy vyšší standardy četnosti spojů v železniční dopravě standard návazností mezi spoji technické a provozní standardy Ad 1) Informace a přepravní doklady: v rámci IDS JMK je toto pokryto standardem jízdních dokladů a standardem odbavení cestujících, prodeje jízdních dokladů. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 15

Standardy v rámci IDS JMK (2/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 16 Standardy v rámci IDS JMK (2/4) Ad 2) Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností: toto řeší u IDS JMK částečně standard jednotné kvality dopravní obslužnosti, dále standard kvality přestupu, standard garance návazností, čekacích dob a dispečerského řízení, standard výluk a omezení dopravy. Ad 3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů: obsaženo u IDS JMK ve více standardech. Ad 4) Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic: u IDS JMK to částečně obsahuje standard jednotné kvality dopravní obslužnosti. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 16

Standardy v rámci IDS JMK (3/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 17 Standardy v rámci IDS JMK (3/4) Ad 5) Průzkum spokojenosti zákazníků: tomu se u IDS JMK okrajově věnují některé ze standardů. Ad 6) Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb: u IDS JMK to řeší standard jízdních dokladů, standard odbavení cestujících, prodeje jízdních dokladů. Ad 7) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace: řešeno pod IDS JMK u standardů jako standard dostupnosti veřejné osobní dopravy, standard kvality přestupu, standard vybavení zastávek a označníků, standard vozidel IDS JMK, standard odbavení cestujících, prodeje jízdních dokladů. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 17

Standardy v rámci IDS JMK (4/4) Dopravní fakulta Jana Pernera 18 Standardy v rámci IDS JMK (4/4) Shrnutí: podobně jako i PID je zřejmé, že soulad standardů kvality Českých drah se standardy IDS JMK je na vysoké úrovni konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 18

Doprava Ústeckého kraje (1/2) Dopravní fakulta Jana Pernera 19 Doprava Ústeckého kraje (1/2) Nejedná se o standardy, ale o smluvní pokuty. Ad 1) Informace a přepravní doklady: částečně u DÚK řešeno smluvními pokutami za porušení povinností e vztahu ke kvalitě přepravy. Ad 2) Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností: analogicky platí bod 1, navíc je třeba doplnit i smluvní pokutu za nevyhovující vozidlo náhradní autobusové dopravy. Ad 3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů: toto se u DÚK neřeší. Ad 4) Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic: analogicky platí bod 1. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 19

Doprava Ústeckého kraje (2/2) Dopravní fakulta Jana Pernera 20 Doprava Ústeckého kraje (2/2) Ad 5) Průzkum spokojenosti zákazníků: toto se u DÚK neřeší. Ad 6) Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb: toto se u DÚK neřeší. Ad 7) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace: toto se v rámci DÚK řeší částečně. Shrnutí: při srovnání se standardy pro jiné IDS je zde situace horší a jsou zde rezervy konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 20

Dopravní fakulta Jana Pernera 21 Standardy IDOL (1/3) Zaměřují se na tyto standardy (nejsou to standardy kvality): minimální standardy dostupnosti veřejné dopravy standardy udržitelného rozvoje nabídky veřejné dopravy v závislosti na jejím reálném využití standardy vybavení zastávek železniční dopravy standardy kvality veřejné dopravy (zde konkrétně standardy kvality vozidel železniční dopravy), zaměřené na uživatelské vlastnosti a vybavení nebo technické vlastnosti a vybavení konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 21

Dopravní fakulta Jana Pernera 22 Standardy IDOL (2/3) Ad 1) Informace a přepravní doklady: částečně to u IDOL řeší standardy kvality veřejné dopravy. Ad 2) Přesnost dopravních spojů a obecné zásady v případě provozních mimořádností: analogicky bod 1. Ad 3) Plnění sjednaného rozsahu dopravy a odřeknutí dopravních spojů: u IDOL není přímo řešeno. Ad 4) Čistota železničních vozů a zařízení železničních stanic: analogicky bod 1. Ad 5) Průzkum spokojenosti zákazníků: u IDOL není přímo řešeno. konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 22

Dopravní fakulta Jana Pernera 23 Standardy IDOL (3/3) Ad 6) Vyřizování stížností, vracení přepravného a odškodnění v případě nedodržení norem kvality služeb: u IDOL není přímo řešeno. Ad 7) Pomoc poskytovaná zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace: analogicky bod 1. Shrnutí: výsledek podobný jako u IDSOK, tedy kompatibilita standardů kvality ČD a používaných standardů IDOL je pouze částečná, něco není pokryto vůbec konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 23

Dopravní fakulta Jana Pernera 24 Závěrečné shrnutí (1/2) situace v dané oblasti pro jednotlivé IDS rozdílná mělo by platit, že standardy kvality Českých drah jako celostátního dopravce v železniční osobní dopravě v ČR by měly být v souladu se standardy u jednotlivých IDS, do kterých je železniční osobní doprava zaintegrována standardy IDS by se spíše měly přizpůsobovat standardům kvality celostátního železničního dopravce (v těchto standardech kvality nejsou takové, které by nešlo implementovat) konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 24

Dopravní fakulta Jana Pernera 25 Závěrečné shrnutí (2/2) z hlediska výsledků poznání je možno kladně hodnotit analyzované standardy u dvou systémů IDS v České republice, a to u Pražské integrované dopravy Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje nezbývá než doufat, že i v dalších systémech IDS se bude situace zlepšovat konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 25

Děkuji za pozornost Dopravní fakulta Jana Pernera 23. 6. 2009 konference Integrované dopravní systémy 2017 (Žďár nad Sázavou, 15.-16. 5. 2017) 23. 6. 2009 TRANSCOM - Žilina 2009 26