EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Lidská společnost digitálního věku
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Ústecký kraj.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Výsledky dotazníkového průzkumu Průzkum názorů obyvatel v obci Křoví proběhl v září 2008 v rámci shromažďování podkladů pro tvorbu Strategického plánu.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STEM Diskuse o vstupu do EU v médiích Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
REGIONÁLNÍ ENERGETICKÉ FÓRUM - ÚSTÍ 2012
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Ot.2 - Na jaký typ střední školy jste ve školním roce 2008/2009 podával/a v prvním kole přijímacího řízení přihlášku? %; Báze: total, N=500.
Psychologie reklama.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Vliv reklamy na společnost
Realizace Vnitřních grantů 2015
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
JEDNOTNÉ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY V ROCE 2018
Zmapování sousedského nakupování
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Sňatečnost obyvatel ČR Terezie Štyglerová
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016

Aktuální bleskový výzkum Výzkum poskytuje srovnání s výzkumy realizovanými stejnou metodikou v červnu 2015 a květnu 2016. Termín dotazování: 14. – 19. prosince 2016 Dotázáno bylo: 1004 respondentů Soubor reprezentuje: populaci ČR starší 18 let Sběr dat: CAWI a CATI

Stále téměř dvoutřetinová většina občanů považuje zavedení EET za pozitivní opatření. „Když zvážíte všechny okolnosti pro a proti elektronické evidenci tržeb, je její zavedení podle Vás:“ 3 3

Narovnání podnikatelského prostředí Důležité je zjištění, že se za posledních šest měsíců o sedm procentních bodů posílil podíl lidí, kteří zastávají názor, že EET napomůže narovnání podnikatelského prostředí. Podařilo se přesvědčit zejména nejstarší generaci. Lidé mladí a ve středním věku jsou skeptičtí a bude třeba vůči nim hledat vhodnou komunikační strategii, opírající se o dosažené výsledky EET. Názory se velmi liší v táborech politických stran. Jasná podpora je u příznivců ANO, k nim nejblíže mají sympatizanti ČSSD. Výrazným oponentem jsou stoupenci pravice, jako by jim nezáleželo na jasných pravidlech hry.

Posiluje očekávání zlepšení podnikatelského prostředí díky EET, nyní narovnání tohoto prostředí čeká více než polovina občanů. „Myslíte si, že zavedení elektronické evidence tržeb postupně přispěje k narovnání podnikatelského prostředí v ČR?“ 5

Narovnání podnikatelského prostředí od zavedení EET očekávají především sympatizanti ANO, následují příznivci ČSSD. Stoupenci pravice ve zlepšení podnikatelského prostředí nevěří. „Myslíte si, že zavedení elektronické evidence tržeb postupně přispěje k narovnání podnikatelského prostředí v ČR?“ 6

Přínos pro výběr daní Přes masivní publicitu kritických stanovisek zpochybňujících přínos EET pro vyšší výběr daní se většinové kladné očekávání nemění. Optimistické stanovisko vyslovuje dokonce i skupina lidí, která přijímá hotovostní tržby. Důkazy o přínosu je třeba soustředit zejména na aktivní skupiny středního věku. Naději vyslovují většinově tábory příznivců všech stran s výjimkou ODS a TOP 09.

Dvoutřetinová většina občanů očekává, že zavedení EET postupně zlepší výběr daní od obchodníků a poskytovatelů služeb. Oproti květnu nenastaly v této otázce žádné změny. „Myslíte si, že zavedení elektronické evidence tržeb postupně přispěje ke zlepšení výběru daní od obchodníků a poskytovatelů služeb?“ 8

EET a zdražování EET je podle většiny lidí pouze záminkou pro zdražování restauračních služeb. Jediným a hlavním důvodem zdražování je pouze pro 10 %. Pokud se zdražuje, je to spíše dáno náklady na pořízení a provoz systému, než nutností nahradit propad nepřiznávaných tržeb.

Nadpoloviční většina dotázaných považuje EET pouze za záminku k případnému zdražování služeb v restauracích. „Myslíte si, že elektronická evidence tržeb je důvodem ke zdražování restauračních služeb?“ 10 10

Komunikace o EET Komunikace o EET zasáhla veřejnost především obecně prostřednictvím zpravodajství. Modelově lze říci, že podíl obecných informací k cílené komunikaci oslovil obyvatelstvo v poměru tři ku jedné. Zdá se, že účinná byla reklama především v televizi, slušně obstála i reklama na internetu. Veřejnost je spokojena se stavem informovanosti o EET a ani v časovém srovnání netrpí nedostatkem informací.

Zpravodajství v tisku, televizi, internetu je jasně dominantním zdrojem informací o EET. „Kde jste Vy osobně o elektronické evidenci tržeb získal(a) nejvíce informací?“ 12 12

Nejčastěji lidé zaznamenali televizní reklamní spoty k zavádění EET. „Zaznamenal(a) jste v médiích následující reklamní sdělení, informace k zavádění elektronické evidence tržeb?“ 13 13

„Řekl(a) byste, že o elektronické evidenci tržeb:“ Od května se mírně zvýšil podíl těch, kteří již o EET ví všechno, co potřebují. „Řekl(a) byste, že o elektronické evidenci tržeb:“ 14 14

Podíl lidí, jejichž motivaci požadovat účtenku by zvýšila slosovatelnost této účtenky „Zvýšilo by Vaši motivaci požadovat při placení účtenku, pokud by byla tato účtenka slosovatelná o finanční nebo věcné výhry?“ 15

Shrnutí výsledků Většinová podpora EET Projevuje se ve více ohledech. EET prošla zkouškou nepřízně médií a v časovém srovnání prokázala pevnost a odolnost. Výrazná podpora je ve starších věkových skupinách. Přinese lepší výběr daní Více než dvě třetiny obyvatel věří v lepší výběr daní v důsledku EET. Přispěje k narovnání podnikatelského prostředí Více než polovina obyvatel to vidí i jako obecnější příspěvek k narovnání podnikatelského prostředí. EET je pouze záminkou pro zdražování EET je podle většiny lidí pouze záminkou pro zdražování restauračních služeb.

Děkujeme za pozornost.