Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_18_LITERATURA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
TŘÍDA v hodině I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola:. Základní škola a Mateřská škola,. Kostelní 560, Svoboda n
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pražské červnové povstání
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rovnice ve slovních úlohách V.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.04_KAREL ČAPEK NÁZEV:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jsem ŠKOLÁK II.
Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
KUR DOMÁCÍ.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Různé podmínky života na Zemi
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
Revoluce ve Francii
Téma (název prezentace)
Škola ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor
MS Excel Úvod.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Proč se střídají roční období
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 23. 2. 2013 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_19_LITERATURA – Daniel Keyes (životopis, dílo) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: LITERATURA Daniel Keyes (životopis, dílo) Ročník: 9. ročník Klíčová slova: Daniel Keyes, Růže pro Algernon, Charly, talisman

ANOTACE Materiál slouží k seznámení se životem a dílem Daniela Keyese. Rozebírá formou skupinové práce ukázku Růže pro Algernon.

DANIEL KEYES Obrázek 1: Daniel Keyes

ŽIVOTOPIS americký spisovatel Narozen: 9. 8. 1927 Studia: univerzita v Brooklynu titul bakalář v oboru psychologie

Zaměstnání: americká námořní služba pracoval na obchodních lodích redaktor učitel na střední škole přednášel na univerzitě Nejznámější dílo – Růže pro Algernon

ÚKOLY PRO SKUPINOVOU PRÁCI Ukázka, str. 141: Já mám strach. Moc lidí co tu pracuje a sestri a lidi co mně dávali skoušky mně přinesli bonbóny a přáli my štěstí. Snad mám štěstí. Já mám svou zajčí tlapku a desetnik a podkovu. Jenže sem viděl černou kočku dyž sem šel do nemocnice. Doktor Strauss říká nebuť povjerčivej Charlie todlenc je věda. Ale stejně mám sebou zajčí tlapku.

Oprav pravopisné chyby, oprav stylizaci vět. Já mám strach. Mnoho lidí, kteří zde pracují a zkoušeli mě, mi přineslo bonbóny a přáli mi štěstí. Snad mám štěstí. Nosím s sebou zaječí tlapku, desetník a podkovu. Jenže jsem viděl černou kočku, když jsem šel do nemocnice. Doktor Strauss říká: „nebuť pověrčivý.“ Charlie, tohle je věda. Ale stejně mám s sebou zaječí tlapku. Proč s sebou nosí zaječí tlapku, desetník, podkovu? pro štěstí, dodává si odvahu

Jaké talismany pro štěstí nosíš ty? Jaké rituály pro štěstí znáš? Jaké znáš pověry, které přinášejí smůlu? kamínky, plyšáky, knížky, fotografie, … vykročit pravou nohou poplivat si před cestou si sednout pokřižovat se … černá kočka, která přeběhne přes cestu šlápnout na kanál

POUŽITÉ ZDROJE Obrázek 1: Daniel Keyes NEZNÁMÝ. listal.com [online]. [cit. 1.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.listal.com/daniel-keyes_ii Daniel Keyes (text) NEZNÁMÝ. kdb.cz [online]. [cit. 1.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.kdb.cz/spisovatel-991-daniel-keyes.html Úkoly pro skupinovou práci: S SOUKAL, Josef. Čítanka pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-197-4. SOUKAL, Josef. Metodická příručka k čítankám pro 6. – 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ, a. s., 2002, ISBN 80-7235-055-2.