Ekonomika malých a středních podniků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
MARKETING A MANAGEMENT
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Facility management ČSN EN
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Pracovní vztahy.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Ing. Jaroslava Syrovátková Katedra podnikové ekonomiky
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
Marketingové prostředí
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
1.Obsah marketingového řízení
Prosperita organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Metodika řízení projektů
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Rodinné právo Otázky manželství Vztahy mezi rodiči a dětmi Vztahy vznikající při NRP Zákon o rodině Zákon č. 94/1963 Sb. v platném znění.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Ekonomika malých a středních podniků
Pedagog.
Transkript prezentace:

Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 5: Řízení obchodních činností v MSP

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ První jednání s obchodním partnerem se stává základem k navázání vzájemné spolupráce. Za rozhodující okamžik ovlivňující průběh obchodního jednání je považován jeho začátek. Úspěch obchodního jednání pak závisí zejména na osobě jednajícího, který by měl být schopen nejen naslouchat, ale také věcně argumentovat. Proto bychom měli jak otázce zahájení obchodního jednání, tak otázce jeho vedení věnovat pozornost.

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Mezi hlavními zásadami zahájení obchodního jednání můžeme zmínit: představení všech zúčastněných osob a předání vizitek, ověření si kompetencí obchodních partnerů zejména pro možnost uzavření smlouvy, představení cílů obchodního jednání, dohodnutí hlavních bodů obchodního jednání.

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Základní pravidla vedení obchodního jednání jsou tato: nepodceňovat přípravu na obchodní jednání, ujasnit si strategii obchodního jednání, stanovit si cíle obchodního jednání, promyslet si argumenty na předpokládané námitky obchodního partnera, usilovat o oboustrannou spokojenost (metoda win-win; vítězství na obou stranách).

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Přípravu na obchodní jednání nesmíme podcenit a je třeba jí věnovat velkou pozornost. Součástí přípravy obchodního jednání jsou následující činnosti: Získání informací o zákazníkovi. Vzhledem k tomu, že rozhodujícím činitelem ovlivňujícím úspěšnost našeho podniku je zákazník, musíme na tomto místě zdůraznit, že hlavním předpokladem úspěšné obchodní činnosti je schopnost obchodníka identifikovat faktory ovlivňující chování zákazníka a působící na jeho rozhodování. Faktorů ovlivňujících tržní chování spotřebitele je celá řada, uveďme na tomto místě jen ty nejpodstatnější: kulturně - historické tradice trhu (obyčeje, zvyky, tabu), sociální a ekonomické podmínky cílové skupiny, individualita konkrétního zákazníka (znalost jeho temperamentových vlastností). Činnost získávání informací by však měla být seriózní a zdrženlivá. Analýza konkurence. Analýza konkurence předpokládá mít o ní informace, avšak získané legálními prostředky. Definování potřeb zákazníka. Jinými slovy, jaké jsou motivy zákazníka? Proč se obchodního jednání účastní?

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Abychom mohli úspěšně vést obchodní jednání, měli bychom splňovat předpoklady, které můžeme charakte- rizovat následovně. [BEDRNOVÁ, 1998]: Znalosti. Dovednosti. Osobnostní rysy. Interpersonální dovednosti

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ ad 1) Znalosti znalosti prodávaného produktu znalosti cílové skupiny zákazníků jazykové znalosti manažerské znalosti (plánování, logistika, marketing a pod). všeobecně kulturně – politický přehled ad 2) Dovednosti - verbální a paměťové schopnosti - organizační schopnosti a logické myšlení - empatie a takt - koncentrace - etické vystupování a dodržování společenských norem a konvencí

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ ad 3) Osobnostní rysy zájem o styk s lidmi snadné navazování kontaktů sebekritičnost odpovědnost a cílevědomost ad 4) Interpersonální dovednosti schopnost naslouchat a argumentovat schopnost působit důvěryhodně

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Pamatujme si, že svou strategii ekonomické efektivnosti musíme založit a budovat na řádném plnění podnikatelských závazků.

Řízení obchodních činností _______________________________________________________________________________________________ Za etiku podnikání můžeme považovat určité zásady či normy, které usměrňují činnost podniku v dravém konkurenčním prostředí. Obchodník by neměl mít za cíl „oškubat“ zákazníka, ale měl by trvale uspokojovat a rozvíjet jeho potřeby. Mezi dalšími etickými zásadami podnikatele / manažera / obchodníka můžeme jmenovat např. [VOJÍK, 2006]: slušnost a věrnost zákonu, bezpečnost a kvalita výrobků, konflikty zájmů a jejich řešení, uzavírání pracovních smluv, bezpečnost a ochrana zdraví na pracovišti, vztahy k dodavatelům, vztahy k zákazníkům, zacházení s vnitřními ekonomickými informacemi, úplatky při získávání informací a zakázek, ochrana životního prostředí. pěstování pocitu odpovědnosti, a to jak vůči sobě samému, tak vůči zákazníkovi, vůči podniku a rovněž vůči své profesi.