Kontrola prvního stupně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Kontrola podle čl. 16 Kontrolor podle čl. 16 Oddělení kontroly dotací.
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Kontrola.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Způsobilé.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Financování rozvojových projektů Problematika způsobilých výdajů v rozvojových projektech Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Role CRR ČR v rámci administrace Výzvy č. 23
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Jednání Pracovní skupiny
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
Certifikace součást procesu ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Tereza Hudcová.
Projektový cyklus - realizace
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
CRR ČR – základní informace. 2 CRR ČR – základní informace Centrum pro regionální rozvoj ČR je: státní příspěvkovou organizací Ministerstva.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Příprava.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Kontrola výdajů Interreg Europe
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
Interní postupy MAS Brdy
OP Meziregionální spolupráce
CRR ČR – základní informace
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Kontrola výdajů Interreg Europe a Interreg Danube
Seminář „Kontrola výdajů“
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

INTERREG IVC 2007-2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce, 13.1.2011

Kontrola prvního stupně obsah prezentace Kontrola prvního stupně úkol kontroly prvního stupně co je třeba předložit zpráva o průběhu projektu časová náročnost kontroly a co ji ovlivňuje kontrola na místě na co je třeba dávat pozor Právní rámec způsobilosti výdajů Způsobilost výdajů Náležitosti dokladování

Kontrola prvního stupně Úkolem kontroly prvního stupně je ověřit, že: realizace projektu probíhá v souladu s pravidly programu (programové dokumentace), projektovou žádostí a smlouvou (partnerskou dohodou) a Pokyny pro české partnery na www.crr.cz (tzv. „Country specific information“) výdaje jsou způsobilé, zaúčtovány v oddělené účetní evidenci pro projekt, uhrazeny a řádně podloženy aktivity projektu byly skutečně provedeny, produkty a služby skutečně dodány byla dodržena Pravidla pro zadávání veřejných zakázek, zásady rovných příležitostí, ochrany ŽP, …

Kontrola prvního stupně Kontrolorem pro české partnery je: Centrum pro regionální rozvoj ČR (CRR ČR) Kam předložit výdaje ke kontrole?: na regionální pobočky CRR ČR dle sídla partnera (NUTSII) (viz příloha Pokynů č. 5 - Kontakty) Kdy je vhodné kontaktovat Kontrolora? zadávání veřejných zakázek pochybnosti o způsobilosti výdaje pochybnosti o dokladování výdaje předkládání výdajů ke kontrole

Kontrola prvního stupně k první kontrole výdajů český partner předloží: Podklady specifikované v Pokynech pro české partnery ke kontrole 1.stupně (uveřejněny na www.crr.cz), kopii projektové žádosti (Application form), smlouvu (Subsidy contract), partnerskou dohodu (Partneship agreement) a doklad o metodě použité pro přepočet CZK na EUR odsouhlasený LP DPH: neplátce - čestné prohlášení, že není plátce DPH plátce – doklad o registraci

Kontrola prvního stupně k první a každé další kontrole výdajů český partner předloží: zprávu o průběhu projektu finanční zprávu kopie účetních dokladů a podpůrných dokumentů pokud byla upravena AF její aktuální verzi v případě dalších změn (rozpočet, DPH, …) doklad o aktuálním stavu (např. dodatek, aktuální rozpočet) příloha č. 7 – přehled realizovaných a předpokládaných zadávacích řízení

Kontrola prvního stupně zpráva o průběhu projektu: základní údaje o projektu, LP, PP stručný popis cílů projektu, úloha partnera v projektu popis aktivit, které partner v daném období realizoval dle pracovních celků výsledky aktivit, stupeň rozpracovanosti dle pracovních celků způsob propagace projektu problémy při realizaci, důvody jejich vzniku, opatření k nápravě plán akcí na další období zpráva je předložena v ČJ, nebo v AJ, pokud jsou zachovány stejné obsahové náležitosti

Kontrola prvního stupně INTERREG IVC: LP je povinen každých 6 měsíců předložit JTS progress report progress report musí být předložena nejpozději 3 měsíce od konce monitorovacího období v elektronické i papírové formě monitorovací období jsou stanovena takto: leden – červen / progress report předložit k 1. říjnu červenec – prosinec / progress report předložit k 1. dubnu progress report obsahuje popis aktivit, finanční část a confirmations of expenditure potvrzené kontrolory PP

Kontrola prvního stupně Časová náročnost kontroly prvního stupně: CRR ČR provede kontrolu výdajů do 4 týdnů od předložení všech potřebných podkladů (tzv. dokladová kontrola) Jaké faktory ovlivňují průběh kontroly: kvalita zpracování přeložených podkladů (zprávy o realizaci, finanční zprávy) řádné doložení/vykázání výdajů dle Pokynů pro české partnery spolupráce partnera s kontrolorem Komunikace partnera se svým Vedoucím partnerem

Kontrola prvního stupně Kontrola na místě: cílem je ověřit, zda je projekt skutečně realizován zda byly produkty a služby skutečně dodány může být i dokladová kontrola na místě provádí se u vybraného vzorku projektů během realizace projektu, nejpozději do poslední certifikace (vždy však v případě pořízení vybavení a majetku) předem upozornění min 48 hodin před návštěvou partner je povinen umožnit kontrolorovi nahlédnout do veškeré dokumentace (včetně účetnictví) spojené s projektem

Kontrola prvního stupně Na co je třeba dát pozor: veřejné zakázky archivace dokumentů minimálně: do 31.12.2020 dodržování pravidel publicity časová a věcná způsobilost výdajů příjmy projektu Pokud máte pochybnosti, přijďte na konzultaci!

Právní rámec způsobilosti výdajů Nařízení EP č. 1080/2006 (článek 7) o Evropském fondu pro regionální rozvoj Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 (článek 56) o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 (článek 48 až 53), kterým se provádí pravidla nařízení Rady č. 1083/2006 (tzv. prováděcí nařízení) Pravidla způsobilých výdajů pro programy spolufinancované ze SF a FS na období 2007-2013 (dle čl. 56 Obecného nařízení č.1083/2006) (www.strukturalni-fondy.cz ), (dále MPZV) Programová dokumentace uveřejněná na stránkách příslušného programu ( www.interreg4c.eu), Pokyny pro české partnery na www.crr.cz 12

Způsobilost výdajů Kategorie způsobilých výdajů z časového hlediska: Přípravné výdaje - výdaje vynaložené v souvislosti s přípravou a předložením projektové žádosti Výdaje na realizaci - výdaje vynaložené v průběhu realizace projektu uvedeného ve Smlouvě 13

Způsobilost výdajů Obecná pravidla způsobilosti Soulad s evropskou a českou legislativou a operačními programy Přiměřené (odpovídat cenám v místě a čase obvyklém) a vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti Vynaloženy v souvislosti s projektem a aktivitami uvedenými v žádosti o projekt Musí být identifikovatelné (doklady označené číslem, názvem projektu a programu), prokazatelné, doložitelné potvrzenými účetními doklady, tzn. musí být definitivní, zachycené v účetnictví partnera, uhrazeny Splňovat věcnou a časovou způsobilost 14

Náležitosti dokladování Uveřejněny na www.crr.cz jako součást Pokynů pro příjemce Náležitosti dokladování dle druhů výdaje: -osobní výdaje, sociální a zdravotní pojištění, cestovní náhrady, pořízení služeb, pořízení majetku, odpisy, věcné příspěvky, režijní výdaje, DPH Obecné informace k náležitostem dokladování - doložení výstupů projektu, doložení dodržení pravidel pro VŘ, splnění publicity, vedení oddělené účetní evidence pro projekt 15

Ing. Petra Holíková holikova@crr.cz Děkuji za pozornost Ing. Petra Holíková holikova@crr.cz