Kontroly na místě a nesrovnalosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
[ 1 ] RNDr. Pavla Coufalová Symposium Strategie servisní podpory zdravotnických pracovišť, Praha, © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Seminář pro příjemce OPVK
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
1.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Život bez střeva , Praha.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Kontroly na místě a nesrovnalosti

Cíle kontroly na místě Ověřit skutečnosti, které příjemce popsal v projektové žádosti a v monitorovacích zprávách Předejít vzniku vážných problémů pomocí včasné identifikace nedostatků, které by mohly ovlivnit úspěšnou realizaci projektu Zajistit zpětnou vazbu poskytovateli prostředků v průběhu realizace programu

Legislativní rámec kontroly na místě Článek 13 nařízení Evropské komise č. 1828/2006 Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole

Obsah kontroly na místě Procedurální kontrola Dodržování podmínek právního aktu Kontrola výběrových řízení Obsahová část  

Procedurální část kontroly Správnost a úplnost vedení dokumentace k projektu Archivace projektové dokumentace

Dodržování podmínek právního aktu Změny v projektu Publicita Soulad projektu s horizontálními tématy rovné příležitosti a udržitelný rozvoj Dodržování pravidel pro poskytování veřejné podpory

Kontrola výběrových řízení Dle typu a výše zakázky Kontroluje se soulad pravidel, postupů a náležitostí s Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ, potažmo se zákonem o veřejných zakázkách

Obsahová část (I.) Zákonnost využívání nemovitosti pro provoz zařízení péče o děti Rozloha pobytové místnosti, limity pro počet lůžek / lehátek, židlí, stolů a toalet a sprch Elektronický docházkový systém, záznamy o docházce Pečující osoby (přítomnost v zařízení, kvalifikace, pracovně-právní vztah k příjemci dotace, minimální počet) Pojistná smlouva Systém zajištění stravování

Obsahová část (II.) Způsobilost podpořených osob (věk dětí, územní způsobilost rodičů, pracovně-právní vztah rodičů k příjemci nebo partnerovi) Systém sledování dosažených hodnot indikátorů Soulad dosažených jednotek s informacemi v monitorovací zprávě

Průběh kontroly na místě Zahájení kontroly na místě: předložení pověření k provedení kontroly, seznámení s právy a povinnostmi během kontroly a průběhem kontroly Provedení kontroly: vlastní kontrola projektu, výzva k odstranění nedostatků Ukončení kontroly: předání a podpis protokolu, v případě odmítnutí podpisu protokolu kontrolovaná osoba ztrácí možnost podat proti němu námitky Námitky: možnost podat písemně do 5 dnů ode dne seznámení s protokolem, vydané rozhodnutí o námitkách je součástí protokolu z kontroly, proti rozhodnutí o námitkách není opravný prostředek přípustný

Nesrovnalost porušení právních předpisů EU nebo předpisů ČR, včetně podmínek stanovených příjemci právním aktem o poskytnutí podpory Typy nesrovnalostí: porušení rozpočtové kázně dle zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech, tj. neoprávněné použití prostředků trestný čin Při identifikaci podezření na nesrovnalost, je povinností kontrolora tuto skutečnost nahlásit. Po prověření, že podezření je opodstatněné (provádí MPSV), se dává podnět místně příslušnému finančnímu úřadu nebo orgánu činnému v trestním řízení, tyto orgány o případu pravomocně rozhodnou

Specifická rizika nesrovnalostí ve výzvě B5 Umístění zařízení péče o děti (neohlášená změna) Nedostatečné záznamy o docházce Nezpůsobilá cílová skupina (rodiče dětí nejsou zaměstnanci příjemce/partnera nebo nejsou územně způsobilí) Zařízení péče o děti nesplňuje parametry jednotky „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ Nedostatečná kapacita či kvalifikace personálu Část IV (Sankce) Rozhodnutí o poskytnutí dotace specifikuje typy porušení rozpočtové kázně a výši sankcí

Typy sankcí za porušení rozpočtové kázně Podle vazby na dosažení jednotky: S vazbou na dosažení stanovených jednotek Bez vazby na dosažení stanovených jednotek Podle výše odvodu: Odvod ve výši celkové dosud vyplacené částky dotace Odvod ve výši 0,9 % až 1,1 % z celkové částky dotace Odvod v rámci procentního rozmezí vztahujícího se k částce, na níž bylo vyhlášeno výběrové řízení (tj. odvod stanovený Metodickým pokynem pro zadávání zakázek) Odvod ve výši, v jaké vznikly v důsledku pochybení nezpůsobilé výdaje

S vazbou na dosažení stanovených jednotek (I.) Nedodržení jakékoli povinnosti stanovené v Projektové příručce v kapitolách Počet dětí a množství pečujících osob a v kapitole Požadavky na pečující osoby → nezpůsobilé výdaje za celou fázi provozu Nesplnění parametrů promítnutých do definice jednotky „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ (pro každé místo musí existovat židle, prostor pro práci u stolu, postel / lehátko, odpovídající rozloha pobytové místnosti a odpovídající kapacita sociálních zařízení) → nezpůsobilé výdaje na celou fázi vybudování i provozu tohoto zařízení po dobu trvání nedostatku Neexistující nebo nedostatečná evidence dětí, v jejímž důsledku příjemce není schopen doložit docházku dětí → nezpůsobilé výdaje ve výši rozdílu mezi původně kalkulovanou částkou (vycházející z vyšší obsazenosti kapacity zařízení) a částkou vypočtenou po zohlednění snížení obsazenosti z důvodu nedostatečnosti záznamů o pobytu dítěte v zařízení Provozovatelem zařízení není příjemce dotace → nezpůsobilé výdaje jak ve fázi vybudování, tak i provozu tohoto zařízení po dobu trvání nedodržení povinnosti Nové pole Skutečná cena VŘ po podpisu smlouvy. Částka bude z pole u dodatku VŘ automaticky doplněna do nových polí, pokud bude u VŘ pouze jeden dodavatel. Pokud bude více dodavatelů, příjemce bude vyplňovat pole na záložce Detaily k VŘ ručně.

S vazbou na dosažení stanovených jednotek (II.) Rodič dítěte není územně způsobilý, není zaměstnancem příjemce / partnera → nezpůsobilé výdaje ve výši rozdílu mezi původně kalkulovanou částkou (vycházející z vyšší obsazenosti kapacity zařízení) a částkou vypočtenou po zohlednění snížení obsazenosti z důvodu nedostatečnosti záznamů o pobytu dítěte v zařízení Umístění zařízení v Praze → nezpůsobilé výdaje vztahující se k fázím projektu realizovaným v regionu hlavního města Prahy Neexistence provozního řádu → nezpůsobilé výdaje za celou fázi provozu Zápis zařízení do školského rejstříku → nezpůsobilé veškeré výdaje vztahující se k fázím projektu realizovaným (byť jen částečně) v době po zápisu Nedodržení omezení na pouze jednu lokalitu zařízení → nezpůsobilé veškeré výdaje na fázi, ve které došlo k pochybení, i na všechny následující fáze

Bez vazby na dosažení stanovených jednotek U těchto pochybení je buď vyčíslen procentní odvod z celkové části dotace nebo se nejedná o porušení rozpočtové kázně Příklady: Nesplnění provozně hygienických požadavků, které nejsou zohledněny v definici jednotky. Dílčí chyby v evidenci dětí (např. chybí údaj o zdravotní pojišťovně dítěte, ale jsme schopni identifikovat, o které dítě se jedná).

Odvod ve výši celkové dosud vyplacené částky dotace Nesplnění účelu dotace, tj. nedošlo ke zřízení a provozu zařízení pro hlídání a péči o děti předškolního věku zaměstnanců příjemce dotace/partnera Nedodržení původně plánované kapacity zařízení

Odvod ve výši 0,9 % až 1,1 % z celkové částky dotace Neexistence pojistné smlouvy o pojištění odpovědnosti za škodu Nezajištění způsobu stravování Nedodržení pravidel publicity Nedodání monitorovací zprávy nebo jejího doplnění v termínu Neoznámení nepodstatné změny bez prodlení (u změn, které je příjemce povinen nahlásit Řídicímu orgánu OP LZZ bez zbytečného prodlení od data, kdy ke změně došlo – viz Projektová příručka) Neuchování dokumentů související s realizací projektu v souladu s platnými právními předpisy ČR, zejména v souladu s § 44a odst. 9 rozpočtových pravidel, a dále v souladu s Projektovou příručkou

Odvod v rámci procentního rozmezí z částky vynaložené na zakázku Odvod stanovený Metodickým pokynem pro zadávání zakázek OP LZZ Vyměřen v případě porušení pravidel pro výběr dodavatele

Odvod ve výši, v jaké vznikly v důsledku pochybení nezpůsobilé výdaje Porušení povinností stanovenými těmito kapitolami Projektové příručky: Základní vymezení služby hlídání a péče Počet dětí a množství pečujících osob Požadavky na pečující osoby Hygienické požadavky na prostorové a provozní podmínky Příjemce podpory a jeho případní partneři Omezení týkající se rodičů a území dopadu projektu Zákaz zápisu zařízení do školského rejstříku Omezení na pouze jednu lokalitu zařízení péče o děti Vyberte číslo monitorovací zprávy, se kterou budete žádost o platbu předkládat poskytovateli. Monitorovací zpráva musí být ve stavu Finalizovaný nebo Vrácený. Pokud je prozatím rozpracovaná, přiřazení k žádosti o platbu nelze provést

Děkuji Vám za pozornost! PhDr. Adéla Šeredová Purschová, Ph.D. řídící orgán OP LZZ oddělení realizace OP LZZ - sociální integrace a mezinárodní spolupráce odbor realizace ESF Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR www.esfcr.cz adela.purschova@mpsv.cz