Základní registry- základní informace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - cz.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/11 Konference k základním registrům, Ostrava, Ing. Stanislav Palas, Český.
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Ověřené výstupy z ISKN elektronická značka Jiří Formánek
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Příspěvek na péči v působnosti Úřadu práce ČR Seminář „Zdravotně postižení - příspěvek na péči. Jak dál?“ Poslanecká sněmovna parlamentu ČR.
Základní charakteristika společnosti - Společnost, za jejíž dluhy ručí společníci společně a nerozdílně do výše, v níž nesplnili vkladové povinnosti podle.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Inf Význam IT pro veřejnou sféru. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
ÚČAST ACE NA PROJEKTU SZR Petr Čermák 11/2011 Systém Základních Registrů.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a datové schránky Brno KrÚ JMK.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
model fungování a praxe
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Úřad práce České republiky
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Aplikace Monitorovací systém
Občanské soudní řízení I.
eRecept – komunikace se základními registry
Aplikace Monitorovací systém
Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Obecné výklady o důkazech
Správa sociálního zabezpečení
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Smart Administration Strategie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Občanské soudní řízení I.
Matriční úřad.
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
Občanské soudní řízení I.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
REGISTR OBYVATEL (ROB)
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Informační systém základních registrů
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Základní registry- základní informace Konference MV Květen 2012

Proč základní registry? na vše, co dnes dělá veřejná správa, nemáme finance celkový objem je dostačující, ale špatná vnitřní struktura děláme zbytné věci celková přezaměstnanost, ale nekvalitní vnitřní struktura nevíme kolik nás co stojí

Jak pracujeme s daty dnes? Data ve VS Registr řidičů Rejstřík motorových vozidel Registr dlužníků Evidence nájemníků A dalších 10 tis. AIS ISUI ISKN ISEO

Jak se základními registry?

Je nutné se ZR obávat??? Rozhodně NE !!! 1. července 2012 se stávající veřejná správa neruší a nezahajuje svoji činnost zcela nová veřejná správa tímto datem je zahájen proces postupné modernizace procesů ve VS a zaveden cloud princip odstranit dlouholetý nepořádek bude chvíli trvat (např. aktuální stav RPP) 

Co ZR přinášejí nového? Pro občana Pro stát nemusí obíhat úřady snížení byrokratické zátěže ví, jaká dat o něm stát vede a kdo, proč a jak s nimi pracuje Pro stát snížení vlastní byrokratické zátěže sdílí efektivně data a nemusí obtěžovat občana šetří veřejné prostředky může efektivně optimalizovat

A co přinesou ZR nového nám úředníkům? NEBOJME SE!!! Pro editory dat - téměř nic nového Pro uživatele dat pro úřední úkony – ANO

Co znamená zavedení ZR pro editory dat? pracují beze změny ve stávajícím AIS nové působnosti jen v AIS RPP - Působnostním, Editačním a Modelovacím nová působnost v RUIAN - přiřazení adresného bodu

Kdo je editorem? úředník přiřazený svým statutárním orgánem do konkrétní úřední role úřední role vychází z konkrétního zákonného zmocnění úřední role je vázána na činnosti vykonávané v rámci konkrétní agendy role „edituji údaje“ nebo vyplývá z konkrétní úřední role

Co znamená zavedení ZR pro Uživatele dat? komunikace s občanem: individuální podle agendy vždy podání (listinné, elektronické, fyzické) interaktivní formuláře (AIS, ISDS, CzechPOINT) – automatické načtení dat ze ZR vždy ztotožnění žadatele (listinná podoba!! § 14 odst. 3 zákona) vytištění, podpis žadatele a vložení do spisu

Jak to bude fungovat? Úředník v úřední roli při podání: podání s využitím formuláře AIS, CzP nebo ISDS ztotožnění žadatele - vyplní žadatel, ověření probíhá vůči Registru obyvatel !!!!!!! automatické předvyplnění referenčních údajů do formuláře – podle dané agendy z daného registru doplnění nezbytných nereferenčních údajů v rámci AIS nebo žadatelem vytištění formuláře podpis žadatele založení podání do spisu a zahájení posuzování a rozhodování

Kdo je uživatelem dat ZE ZR? konkrétní úředník dle rozhodnutí statutárního orgánu přiřazený ke konkrétní úřední roli existuje registrovaná agenda a daný OVM oznámil svoji působnost v dané agendě úřední role je vázána na činnosti vykonávané v rámci konkrétní agendy zmocnění dané úřední role k přístupu k datům

Aktuální stav MRO je registrováno 226 agend z celkového počtu cca 290 ohlášených, 60 dokončuje proces oprav více než 50% úřadů již oznámilo svoji působnost v registrované agendě (někteří již mají 100%) je dokončována úprava formulářů CzechPOINT a ISDS a agenda „čtecí“ předložen materiál do vlády na úpravu formulářů jednotlivých AIS/agend

Co říct na závěr? Děkuji za pozornost a přejme si vzájemně ať vše klapne. Když ano, budeme mít totiž fakt lehčí úřední život…