Informace pro starosty obcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Na Bělidle 7, Moravská Ostrava,
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Dokumentace k zajištění BOZP
Jednotky požární ochrany
Nástroje územního plánování
Státní Rostlinolékařská Správa Ztracená 1099/10, Praha 6 Telefon: Fax: V Brně dne.
P r á v n í n o r m y Vyhláška č. 49/1993 Sb. o technických a věcných požadavcích na vybavení zdravotnických zařízení  Zákon č. 258/2000 Sb. ve znění.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
RLZ - Personalistika Romana Pavelková Skalský Dvůr
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Mgr. Michal ŠAFRA DOHLED NAD OBECNOU BEZPEČNOSTÍ VÝROBKŮ (OBV) V RÁMCI DOVOZU ZE TŘETÍCH ZEMÍ Mgr. Michal ŠAFRA
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Ochrana před neionizujícím zářením PŽP II Teze přednášky Podzim 2009.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Dokumentace k zajištění BOZP
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právní režim nakládání s odpady
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém úřední kontroly v ČR. Úřední kontrola v ČR Úřední kontroly v celém potravinovém řetězci od prvovýroby až po prodej spotřebiteli provádějí příslušné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Podmínky skladování potravin ve školních stravovacích zařízeních v Libereckém kraji MUDr. Jana Pilnáčková odbor hygieny dětí a mladistvých.
Dozorová činnost jako nástroj prevence poškození zdraví z práce MUDr. Anežka Sixtová, MZ ČR.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Havarijní plán kraje.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
Odbor životního prostředí MHMP
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Kontrola prací s cytostatiky
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Zdravotnictví v systému krizového řízení
Transkript prezentace:

Informace pro starosty obcí KRAJSKÁ HYGIENICKÁ STANICE PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů

Krajská hygienická stanice Úkoly: plní úkoly státní správy v ochraně veřejného zdraví, vykonává státní zdravotní dozor nad dodržováním zákazů a plněním dalších povinností stanovených přímo použitelnými předpisy Evropských společenství, zákonem o ochraně veřejného zdraví a zvláštními právními předpisy k ochraně veřejného zdraví včetně ochrany zdraví při práci, provádí hodnocení a řízení zdravotních rizik z hlediska prevence negativního ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva a podílí se na monitorování vztahů zdravotního stavu obyvatelstva a faktorů životního prostředí a životních a pracovních podmínek, plní úkoly dotčeného správního úřadu ve věcech dotýkajících se zájmů ochrany veřejného zdraví, spolupracuje se správními úřady a s orgány samosprávy při tvorbě zdravotní politiky příslušného regionu. 13.2.2015

Zjednodušená organizační struktura KHS Středočeského kraje 13.2.2015

KHS Středočeského kraje Krizové řízení KHS: Zřizuje pracoviště krizového řízení, které je součástí sekretariátu ředitele a spolupracuje s dotčenými orgány krizového řízení resortu a kraje při řešení mimořádných situací, podílí se na úkolech integrovaného záchranného systému a zajišťuje připravenost KHS Středočeského kraje na mimořádné události. Pracovník – krizový manager: Mgr. Šárka Nováková, tel.: 736 521 423, email: sarka.novakova@khsstc.cz Ředitel KHS za tímto účelem zřizuje svůj pracovní orgán – Krizový štáb KHS, který plní úkoly související s řešením mimořádných událostí a při vyhlášení krizového stavu na území Středočeského kraje a zajišťuje zmírnění jejich následků. Krizový štáb KHS svolává ředitel KHS operativně, zejména k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení mimořádné situace. Pravidelná zasedání probíhají 1x ročně (+ cvičné svolání KŠ KHS). 13.2.2015

KHS Středočeského kraje Krizové řízení KHS: Na základě dohody Krajské epidemiologické komise (KEK) Středočeského kraje a jejích zástupců informuje KHS Středočeského kraje (protiepidemický odbor) pravidelně o epidemiologické situaci v kraji odbor zdravotnictví KÚ SČK, který následně informuje zdravotnická zařízení v kraji. Tato hlášení nemocnosti probíhají 1x týdně v sezóně chřipky. Dokumentace krizového řízení Krajská hygienická stanice Středočeského kraje zabezpečuje krizovou připravenost v rámci své působnosti (dle zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů) a k tomuto účelu zpracovává v souladu se zákonem č. 240/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů svůj plán krizové připravenosti. 13.2.2015

Zástupci KHS v OKŘ ORP I. Pracoviště KHS Jméno zástupce KHS Odbor KHS Orgán krizového řízení ORP Sídlo Praha Mgr. Eva Kremeníková HOK KŠ Černošice Ing. Alice Klingerová HP KŠ Neratovice ÚP Benešov Mgr. Hana Jupová PK Benešov Mgr. Jindra Taterová EPI KŠ Benešov ÚP Beroun Ing. Alena Marková KŠ Hořovice MUDr. Alena Bulvasová KŠ Beroun ÚP Kolín Ing. Jana Motýlová PK Kolín ÚP Kladno MUDr. Šárka Kopová PK Kladno RNDr. Miroslava Hrušková PK Slaný ÚP Kutná Hora MUDr. František Stehlík PK Kutná Hora MUDr. Iva Domasová PK Čáslav 13.2.2015

Zástupci KHS v OKŘ ORP II. Pracoviště KHS Jméno zástupce KHS Odbor KHS Orgán krizového řízení ORP ÚP Mělník MUDr. Simona Tichá EPI KŠ Mělník Ing. Šárka Hatašová HOK PK Mělník Mgr. Olga Radová HP KŠ Kralupy n. Vlt. ÚP Mladá Boleslav MUDr. Eva Kavalírová KŠ Mladá Boleslav ÚP Nymburk Ing. Milena Marečková PK Nymburk Mgr. Martina Králová KŠ Poděbrady ÚP Příbram Marta Nováková PK Dobříš Ing. Luboš Mandík PK Příbram MUDr. Renata Karpíšková KŠ Příbram ÚP Rakovník Ing. Zdeněk Andr PK Rakovník MUDr. Alena Tatarová KŠ Rakovník 13.2.2015

Krajská epidemiologická komise Středočeského kraje (KEK) Krajská komise pro řešení výskytu závažných infekčních onemocnění ve Středočeském kraji neboli „Krajská epidemiologická komise“ (dále jen „KEK“): byla zřízena hejtmanem Středočeského kraje v souladu s usnesením č. 1271 Vlády České republiky ze dne 8. listopadu 2006. stálým pracovním orgánem hejtmana a její statut schvaluje hejtman kraje. svolává ředitel KHS, který je předsedou této komise, zejména k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení epidemiologické situace v kraji a k přijetí opatření v případě výskytu závažných infekčních onemocnění. KEK ke své činnosti využívá „Krajský pandemický plán“, který je součástí Krizového plánu kraje. Při vyhlášení krizového stavu podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení stává se KEK součástí Krizového štábu kraje a přejímá řízení ochrany veřejného zdraví a akceschopnosti subjektů v regionu kraje. 13.2.2015

Spolupráce KHS Středočeského kraje na krajské úrovni KHS zpracovává v rámci krizového plánu kraje: Operační plán Epidemie (scénář typového plánu), Plán hygienických a protiepidemických opatření (pro případ povodní a jiných mimořádných událostí či krizových stavů), jeho součástí je „Pohotovostní plán pro VNN“ (zkráceně), který je aktuálně přepracováván v souvislosti s ebolou a dalšími VNN; konkrétně v Havarijním plánu Stč. kraje. • Krajský pandemický plán Středočeského kraje. Dále plní úkoly, kterou jsou jí stanoveny v dalších dokumentech krizového řízení či které ji uloží Krizový štáb Středočeského kraje nebo MZ ČR. 13.2.2015

Odborné činnosti KHS Pracoviště úseku odborných činností: Protiepidemický odbor (provoz zdravotnických zařízení, infekční nemoci, očkování, komáři a další problematika) Odbor hygieny obecné a komunální (voda – pitná, teplá, ke koupání, venkovní hluk, vibrace a další oblasti) Odbor hygieny práce (chemické látky, DDD, pracovní lékařství a další problematika) Odbor hygieny výživy a PBU (potraviny, předměty běžného užívání, provozovny – jídelny, vývařovny apod.) Odbory hygieny dětí a mladistvých (zařízení dětské rekreace, hrací venkovní plochy apod.) Další pracoviště sekretariátu ředitele zajišťují činnosti v oblasti zdravotní politiky a krizového řízení. 13.2.2015

Protiepidemický odbor Odborná činnost odboru: sleduje výskyt a povahu jednotlivě či hromadně se vyskytujících infekčních onemocnění v populaci, prošetřuje příčiny a podmínky jejich vzniku a šíření a na základě výsledků prováděných epidemiologických šetření navrhuje, nařizuje, řídí a popřípadě i provádí opatření k předcházení vzniku a zamezení šíření infekčních onemocnění, kontroluje činnost a provoz zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb z hlediska předcházení vzniku a šíření nemocničních nákaz, kontroluje činnost zdravotnických zařízení z hlediska provádění očkování, nařizuje mimořádná opatření při epidemii a nebezpečí jejího vzniku, řídí a kontroluje činnosti prováděné v oblasti dezinfekce (ničení mikroorganismů), dezinsekce (hubení hmyzu a členovců) a deratizace (hubení hlodavců). 13.2.2015

Protiepidemický odbor Očkování proti infekčním onemocněním – pravidelné (např. očkování v dětském věku – tzv. „očkovací kalendář“, očkování v dospělosti proti tetanu), – zvláštní (souvisí s určitou činností na vybraných pracovištích zaměstnavatele - např. očkování proti virovému zánětu jater typu B u zdravotníků, očkování složek IZS proti virovému zánětu jater typu A a proti virovému zánětu jater typu B), – mimořádné (nařizuje místně příslušný OOVZ po předchozím souhlasu hlavního hygienika ČR k prevenci infekcí v mimořádných situacích - např. očkování proti virovému zánětu jater typu A v ohnisku nákazy, po povodních, apod.). * Očkování na žádost fyzické osoby (nadstandardní, nehrazené ze státního rozpočtu, aplikace vakcíny v očkovacích střediscích nebo u praktického lékaře pro dospělé nebo děti a dorost). * * Upozornění: KHS očkování nařizuje, ale neprovádí! 13.2.2015

Protiepidemický odbor 2. Opatření proti šíření infekčních onemocnění pracovníci OOVZ provádějí epidemiologická šetření zaměřená zejména na ověření diagnózy a zjištění ohniska nákazy, tj. místa, ve kterém se šíří nákaza, jehož součástí je nebo byl zdroj nákazy, osoby z nákazy podezřelé a složky jejich prostředí, ve vztahu k osobám nemocným či podezřelým z nákazy nařizují izolaci, karanténní opatření, zákaz činností, které by vedly k dalšímu šíření onemocnění, na zajištění opatření se podílejí zdravotnická zařízení (klinická a laboratorní vyšetření, léčba, případná hospitalizace, izolace nemocných infekčním onemocněním), provádějí sběr epidemiologických dat a jejich zpracování v národních registrech, data jsou týdně zasílána Státnímu zdravotnímu ústavu (SZÚ), řídí a kontrolují činnosti na úseku dezinfekce, dezinsekce a deratizace (DDD), podílí se na ověřování odborné způsobilosti osob tyto činnosti provádějící (př.: komáři po povodních). 13.2.2015

Protiepidemický odbor 3. Mimořádná opatření při možnosti vzniku epidemií příkaz k vyčlenění lůžek ve zdravotnickém zařízení – tzv. izolační lůžka, nařízení mimořádného očkování a preventivního podání jiných léčiv (profylaxe), příklad častého požadavku při povodních: očkování proti žloutence, apod. nařízení/doporučení uzavřít školní a předškolní zařízení, omezení návštěv ve zdravotnických zařízeních, omezení společenských, sportovních a kulturních akcí, při kterých se shromažďuje velké množství osob, omezení cestování, zotavovacích akcí, nařízení provést ohniskovou DDD na zasaženém území. + materiál „Řešení likvidace povodňových komárů“ 13.2.2015

Odbor hygieny obecné a komunální Odborná činnost odboru: kontroluje hygienické požadavky na zásobování pitnou a teplou vodou, na výrobky přicházející do přímého styku s vodou a na vodárenské technologie včetně chemických přípravků, kontroluje plnění požadavků na provoz koupališť včetně bazénů, saun a koupacích oblastí, provádí dozor nad zajištěním ochrany před hlukem, vibracemi a neionizujícím zářením v životním prostředí člověka, kontroluje dodržování povinností při provádění činností epidemiologicky závažných (služby zaměřené na péči o tělo) včetně ubytovacích služeb, kontroluje kvalitu vnitřního prostředí vybraných staveb. 13.2.2015

Odbor hygieny obecné a komunální 1. Opatření při porušení povinností provozovatelů mohou pozastavit výkonu činnosti, pokud při ní byly porušeny povinnosti v ochraně veřejného zdraví mohou zakázat nebo omezit používání nejakostní pitné vody, teplé vody nebo vody jiné jakosti mohou zakázat používání vody v koupališti a nařídit větší četnost její kontroly mohou nařídit okamžité uzavření provozovny nebo pozastavení výkonu činnosti 13.2.2015

Odbor hygieny obecné a komunální 2. Mimořádná opatření při možnosti vzniku epidemií nebo při výskytu nejakostních a z porušení jakosti podezřelých vod, při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech zákaz nebo omezení výroby, úpravy, dopravy a jiného nakládání s pitnou vodou a vodami užívanými ke koupání, zákaz používání vod ze studní, pramenů, vodních nádrží, rybníků, potoků a řek, zákaz nebo nařízení další určité činnosti – stanovení specifických podmínek pro pohřbívání lidských pozůstatků, – možnost stanovení podmínek při nakládání s odpady kontaminovanými biologickým agens. Leták – Asanace studní a další informace KHS či MZ ČR 13.2.2015

Odbor hygieny práce Odborná činnost odboru: kontroluje podmínky na všech pracovištích se zaměřením na dodržování stanovených limitů (např. osvětlení, větrání, dodržování hygienických limitů pro fyzikální faktory, chemické škodliviny a prach v pracovním prostředí, dále limitů pro fyzickou zátěž, psychickou zátěže atd.), kontroluje vybavení pracovišť sanitárními a pomocnými zařízeními, zásobování pracovišť vodou atd., kontroluje dodržování zákonných požadavků závodní preventivní péče, rozhoduje ve věcech kategorizace prací, minimálním rozsahu a termínů sledování faktorů pracovních podmínek a minimální náplně vstupních, periodických, výstupních a následných lékařských preventivních prohlídek fyzických osob, rizikové práce včetně používání biologických činitelů a azbestu, provádí ověření podmínek onemocnění pro účely posuzování nemocí z povolání. 13.2.2015

Odbor hygieny práce 1. Prevence vzniku závažných havárií v závodech V rámci prevence závažných havárií podle zákona č. 59/2006 Sb. vydává vyjádření k bezpečnostním zprávám nebo bezpečnost-nímu programu. Při státním zdravotním dozoru nebo při účasti na integrovaných inspekcích s Českou inspekcí životního prostředí sleduje soulad vybavení pracovišť s projednanou dokumentací, tj.: vybavení a umístění asanačních prostředků, osobních ochranných pracovních pomůcek, dále školení zaměstnanců o bezpečnosti práce z hlediska vlastností nebezpečných chemických látek a první pomoci. 13.2.2015

Odbor hygieny práce 2. Nebezpečné chemické látky nakládání s nebezpečnými chemickými látkami nebo přípravky, které jsou klasifikovány jako vysoce toxické, toxické, žíravé nebo karcinogenní, mutagenní a toxické pro reprodukci podléhá povinnostem dle zákona o chemických látkách, který mimo jiné stanovuje pravidla pro práci s těmito chemikáliemi. 13.2.2015

Odbor hygieny výživy a PBU Odborná činnost odboru: provádí státní zdravotní dozor v zařízení podávajících pokrmy a/nebo nápoje včetně nemocničního stravování, kontroluje bezpečnost potravin včetně zjišťování příčin poškození nebo ohrožení zdraví spotřebitele, ověřuje zdravotní nezávadnost předmětů běžného užívání (hračky, výrobky pro děti ve věku do 3 let, kosmetické prostředky, materiály a předměty pro styk s potravinami), provádí dohled nad ochranou zájmů spotřebitele. Pozn.: PBU = předměty běžného užívání 13.2.2015

Odbor hygieny výživy a PBU Činnosti související s: a) výskytem epidemie nebo nebezpečím jejího vzniku Zákaz nebo omezení výroby, úpravy, úschovy, dopravy, dovozu, vývozu, prodeje a jiného nakládání s potravinami a dalšími výrobky, kterými může být šířeno infekční onemocnění, popřípadě příkaz k jejich zničení. b) výskytem nebezpečných výrobků či výrobků podezřelých z nebezpečnosti Šetření případů hlášených systémy rychlého varování RASFF, RAPEX, INFOSAN. c) povodněmi Nařizování potřebných opatření v provozovnách stravovacích služeb (např. likvidace kontaminovaných potravin, sanitace, DDD, pozastavení činností apod.). Doporučení pro širokou veřejnost při povodních. 13.2.2015

Odbor hygieny výživy a PBU Zpracované písemné informace: 1. Doporučení pro širokou veřejnost: Způsob nakládání s předměty, které byly zaplaveny (jejich likvidace, dezinfekce apod.) Způsob nakládání s potravinami, které byly zaplaveny Pravidla základní hygieny po záplavách 2. Doporučení pro provozovatele: Doporučení pro provozovatele potravinářských podniků v zaplavených oblastech 13.2.2015

Odbor hygieny dětí a mladistvých Odborná činnost odboru: provádí státní zdravotní dozor v zařízeních pro děti a mladistvé, kontroluje zařízení a provozovny pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, sleduje podmínky odborného výcviku a učební praxe mladistvých, kontroluje podmínky pro pohybovou výchovu a otužování (ochrana před úrazy, prostorové uspořádání, šatny a hygienická zařízení, vytápění, větrání a další), kontroluje venkovní hrací plochy s pískovišti, kontroluje zotavovací akce a jiné podobné akce pro děti (umístění, vybavení, zásobování pitnou vodou, stravování, úklid, podmínky účasti dětí a fyzických osob). 13.2.2015

Odbor hygieny dětí a mladistvých 1. Sledování zotavovacích a jiných podobných akcí pro děti: vedena evidence tzv. letních dětských táborů (informační systém Registr HDM eviduje i výsledky státního zdravotního dozoru na zotavovacích akcích). Data z IS jsou využity pro grafické zpracování map na adrese: http://www.taboryinfo.cz/, které spravuje Ministerstvo zdravotnictví ČR. V mapových podkladech jsou zveřejněny lokality, kde se letní dětské tábory konají i akce, které se konaly v minulé letní sezoně. V informační bublině ke každému táboru jsou uvedeny informace o názvu zotavovací akce, místu jejího konání, pořadateli akce, způsobu zásobování pitnou vodou a zajištění stravování dětí. Další informace jsou o splnění ohlašovací povinnosti pořadatelem tábora, termínu konání tábora a počtu rekreovaných dětí. Pokud byla na táboře provedena kontrola, a nebyly zjištěny závady, tak je tábor označen symbolem ☺ (včetně uvedení termínu kontroly). 13.2.2015

www.taboryinfo.cz Na jedné lokalitě může probíhat i více táborů, pořadatele jednotlivých akcí lze vybrat listováním v informačním panelu po kliknutí na ikonu v mapě. 13.2.2015

Legenda „táborů“ Zotavovací akce (aktuální sezóna) Zotavovací akce (loňská sezóna) Jiná podobná akce (aktuální sezóna) Jiná podobná akce (loňská sezóna) Oblast s větším počtem táborů Hygienická služba poskytuje z registru HDM informace o letních dětských táborech, ale také o školách v přírodě a jiných podobných akcích i hasičskému záchrannému sboru, jimž slouží jako podklady při řešení mimořádných klimatických situací (povodně, přívalové srážky, vichřice a pod). 13.2.2015

Mimořádná opatření KHS – postup při vyhlášení Stanoví se právním předpisem KHS - nařízením KHS – musí být vyhlášeno vyvěšením na úřední desce – lze vyhlásit i v celoplošném rozhlasovém a televizním vysílání. Provozovatel televizního vysílání je povinen zajistit souběžné vysílání zprávy v titulkové podobě. Okamžikem vyhlášení je takové mimořádné opatření závazné pro všechny dotčené osoby a ty jsou povinny se mu podrobit. Stejným způsobem se oznamuje i odvolání mimořádných opatření. 13.2.2015

KHS pravidelně informuje o aktuálním vývoji chřipkové sezóny ve Středočeském kraji (chřipková sezóna říjen až březen) o aktuálním vývoji epidemie eboly v Africe, příp. jiných závažných epidemiích v ČR a ve světě o obnově provozu v provozovnách stravovacích zařízení, které uzavřela z důvodu neplněných povinností ze strany provozovatelů o aktuálním stavu kvality koupacích vod v kraji (koupací sezóna červen až srpen) o konání zotavovacích akcí během letní sezóny 2. Při mimořádných událostech: o vodovodech, které byly zasaženy záplavovou vlnou o epidemiologické situaci v kraji a lokálních epidemií 13.2.2015