Podnikatelský plán na založení podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Finanční řízení podniku
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Finanční analýza.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Projekt diplomové práce
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Lenka Zahradníčková
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Projekt diplomové práce
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Projekt diplomové práce Veronika Moláková. Tématem diplomové práce je „Návrh vybraného podnikatelského záměru“.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s.
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
zakladatelský projekt fitness centra GymForAll
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická České Budějovice Ústav podnikové strategie Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Autor BP: Miroslava Sobotovičová.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Kateřina Krčmářová České vysoké učení technické v Praze – Masarykův ústav vyšších studí „Specifická forma.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Podniková ekonomika.
Diversity management organizace Masarykův ústav vyšších studií Autor: Eliška Jelínková 2016/2017 Vedoucí práce: Ing. Martin Šikýř Ph.D. Oddělení manažerských.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Metodický postup práce
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Podnikatelský plán na založení podniku Bc. Pavel Dojáček České vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií Abstrakt Výsledky Tato diplomová práce shrnuje základní poznatky potřebné k založení nového konkrétního malého či středního podniku. Je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy podnikání, analyzovány vlastnosti malých a středních podniků, dále struktura a náležitosti podnikatelského plánu. V části druhé, praktické, je zpracovaný konkrétní podnikatelský plán pro založení malého podniku, se všemi potřebnými náležitostmi, nabízející služby v oblasti automobilového průmyslu. Poptávka po službách podniku je rozpracována ve formě pesimistických, realistických a optimistických scénářů. Byly vytvořeny tři komplexní scénáře, predikující vývoj okolí pro každý rok, podle poptávky trhu. Tyto scénáře obsahují přesné rozvahy, výsledovky a Cash-flow. Dále byly provedeny analýzy, díky kterým získala společnost přehled o svých silných a slabých stránkách, příležitostech a hrozeb podniku, které může firma využít pro svoje další strategické rozhodování. Závěr V úvodu jsem si kladl otázku, jestli takto založený podnik může dosáhnout finanční stability a ziskovosti. Jak je patrné z finančního plánu, projekt je schopný ziskovosti i v případě naplnění pesimistického scénáře (nízké poptávky), kdy na konci třetího roku dosáhne zisku 1 892 355 Kč. Při realistickém scénáři je to pak necelých 2,5 mil Kč. Tohoto vysokého zisku je dosaženo především proto, že z analýzy prostředí vyplynul silný převis poptávky nad nabídkou. Roční poptávka v tomto odvětví je odhadnuta na 7000 zákazníků, kdy pro ziskovost stačí 240, což jsou necelé 4 % trhu, tedy velmi reálně dosažitelný výsledek. V tomto ohledu je také třeba poukázat na možnost rozšíření podnikání vyplývající z rostoucího trendu vlastnictví automobilů v ČR. Co se týče očekávané finanční výkonnosti podniku, tak ukazatel rentability aktiv na konci třetího roku dosáhne více než 80 %, ukazatel rentability vlastního kapitálu 90 % a ukazatel rentability tržeb 50 % (54 % ve třetím roce podnikání v níže uvedeném grafu znamená, že na 100 Kč tržeb neboli výnosů máme 54 Kč zisk). Díky splacení půjčky se na konci třetího roku zbaví podnik zadlužení a stane se tak finančně samostatným a ziskovým podnikatelským projektem. Investorovi bude vyplacena částka 1 052 233 Kč, která mu pokryje investici včetně znehodnocení finančních prostředků inflací. Abstract This diploma thesis summarizes the basic knowledge needed to establish a new specific small or medium enterprise. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic concepts of entrepreneurship, analyzes the properties of small and medium-sized enterprises and the structure and requirements of the business plan. In the second part, practical, there is a specific business plan for setting up a small business, with all the requisites, offering services in the automotive industry. Demand for business services is developed in the form of pessimistic, realistic and optimistic scenarios. Úvod Cílem této práce je založení samostatného podniku, který by doplňoval služby již existujícího rodinného podniku (viz mapa), a to v designu a lepení ať už ochranných, slunečních nebo reklamních fólií, či rozleštění a konzervaci karoserie vozu. Podnik by měl tak možnost oslovení těchto stálých zákazníků a neposílal by je ke konkurenčním firmám. Na základě mých zkušeností z oboru jsem vyhodnotil, že by mohlo jít o vhodnou příležitost, jak začít se svým vlastním podnikáním. Otázkou zde je, jestli se investice do podniku vrátí v podobě zisku a budeme tak moci splatit půjčku a popřípadě investovat i do dalšího rozvoje podniku. Abychom na tuto otázku dokázali odpovědět, museli jsme stanovit cenu počáteční investice, potřebnou pro vybudování zázemí podniku a ceny vybavení k provozování zmíněných služeb. Dalším úkolem bylo co nejpřesnější odhadnutí výnosů, nákladů a hospodářského výsledku pro jednotlivé roky. ROS   Pesimistický Realistický Optimistický 2017 8% 15% 21% 2018 30% 38% 2019 45% 54% 63% Metodika Pro sestavení analytické části samotného podnikatelského záměru jsme si na začátku stanovili vizi, misi a strategické cíle. Dále jsme provedli analýzu PEST, díky které jsme zjistili informace o vnějším prostředí podniku. Porterův model pěti tržních sil nám umožnil ucelený náhled na konkurenční prostředí v tomto odvětví. Výsledky z těchto analýz byly propojeny ve SWOT analýze. Na základě získaných informací byla provedena tvorba tří scénářů, které se snaží predikovat vývoj podnikatelského okolí společnosti. Použitá literatura FOTR, Jiří a Lenka ŠVECOVÁ. Manažerské rozhodování: postupy, metody a nástroje. Třetí, přepracované vydání. Praha: Ekopress, 2016. ISBN 978-80-87865-33-0. SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3339-5. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 8024741504. FRKOVÁ, Jana. Individuální podnikání: malé a střední podnikání. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02857-7. SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3494-1. Umístění provozovny