Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Advertisements

Test – práce s textem Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_15_Práce_s_textem Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
VY_32_INOVACE_Lul_I_09 Poslední Přemyslovci I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Fyzikální veličiny Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Tlak Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
VY_32_INOVACE_36_Chodsko Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Opakujeme dějepis na II. stupni. LUCEMBURKOVÉ - TESTÍK: Název: Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice.
Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm VY_52_INOVACE_ČLAJS_JF_14 VLÁDA PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ Vlastivěda pro 4.třídu Vzdělávací oblast Člověk.
Úvod do ICT Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_08_Úvod_do_ICT Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR – gotický sloh
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_08
DUM II. / 19. významné osobnosti českých dějin
zpracovaný v rámci projektu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_30_Hádej_kdo_jsem _(1310 _1790)_šg2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr . Iveta Váňová
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Krácení zlomků.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_02_Majetek
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_18_Vláda Přemyslovců Regina Byrtusová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Shodnost věty o shodnosti trojúhelníků
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_DĚJEPIS
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Česká republika - Třeboňsko
Násobení a dělení desetinným číslem
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_43_Alois Jirásek
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Přemyslovci . Dějepis 7. ročník.
VY_32_INOVACE_42_Spořič_obrazovky
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 06
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Člověk-zuby Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_15_Člověk-zuby
První Habsburkové na českém trůnu
Autor: Mgr. Iveta Váňová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 19
Autor: Mgr. Iveta Váňová
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Dějiny ČR J. a. Komenský VY_32_INOVACE_54_J. A. Komenský

Jan Amos Komenský Učenec a biskup českých bratří Po bitvě na Bílé hoře odmítl násilně přijmout katolickou víru a musel opustit svou vlast. Po celý život doufal, že se bude moci vrátit zpět do vlasti. Do Čech se nikdy nevrátil, zemřel a je pohřben v Holandsku.

Komenský byl posledním biskupem českých bratří Komenský byl posledním biskupem českých bratří. Čeští bratři se zasloužili o vydávání mnoha knih a tím i o rozvoj českého jazyka a vzdělanosti. Využívali k tomu vynález, který způsobil, že se už knihy nemusely opisovat. Jaký vynález to byl? BIBLE KRALICKÁ

Kosmas Jan Lucemburský Břetislav Jan Hus Přemysl Otakar II. Oldřich český kníže, vzal si ženu prostého původu 5 sjednotil Slovany a porazil Franky 1 vůdce husitských vojsk 7 Kosmas Jan Lucemburský Břetislav Jan Hus Přemysl Otakar II. Oldřich Sámo Jan Žižka PŘIŘAĎ POPISKU KE SPRÁVNÉMU JMÉNU A VYZNAČ NEBO ZAPIŠ TOLIKÁTÉ PÍSMENO VE JMÉNĚ, JAKÉ TI UDÁVÁ ČÍSLO U POPISKY. manžel Elišky Přemyslovny, vyhledával turnaje a bitvy 3 autor Kroniky české 1 král železný a zlatý, zemřel na Moravském poli 9 Knihy se začaly zhotovovat tiskem, nemusely se pracně opisovat. Výroba knih se velmi zrychlila, knihy byly levnější a mohli si je kupovat i prostí lidé. Rozvíjela se vzdělanost. kázal v Betlémské kapli, byl 6. 7. 1415 upálen 4 svou ženu Jitku unesl z kláštera 5 KNIHTISK

Významná myšlenka J. A. Komenského, která se týká školství Vyřeš křížovku: Jméno poslední Přemyslovny Knihy, které zaznamenávaly události, které se staly, i bájná vypravování Lidé, kteří věří v mnoho bohů Kaple, kde kázal Jan Hus Princezna z rodu Přemyslovců, založila špitál pro chudé Sídlo králů Románská stavba s kruhovým půdorysem Jméno prvního známého českého knížete, který se nechal pokřtít Babička svatého Václava

Významná myšlenka J. A. Komenského, která se týká školství Řešení: E L I Š K A R O N Y P H É B T M S Á Ž H R A D O T U N B Ř I V J L M ŠKOLA HROU

Obrázková učebnice: ORBIS PICTUS, česky SVĚT V OBRAZECH Jan Amos Komenský se snažil zlepšit výuku ve školách. Podle něj měla škola děti bavit, měly se na ni těšit, měla být pro ně hrou. Komenského myšlenka ŠKOLA HROU znamenala učení pomocí divadelní hry. J. A. Komenský sepsal na toto téma několik knih a proslavil se tak po celé Evropě. Obrázková učebnice: ORBIS PICTUS, česky SVĚT V OBRAZECH

´ ˇ Jak bývá Jan Amos Komenský také nazýván? Vyřeš šifru: A B C D E F   A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ´ ° Jan Amos Komenský pomáhal při nápravě školství v několika zemích Evropy. Bývá nazýván Učitel národů.

Jak by měla vypadat škola podle Komenského Z písmen u správných odpovědí složíš navíc odpověď na otázku: Jak se jmenovalo město v Polsku, kam musel Komenský odejít z Čech po bitvě na Bílé hoře? Při požáru v tomto městě mu shořela většina jeho rukopisů i velký slovník českého jazyka, na kterém pracoval přes 20 let.

R Ve škole se děti učí vše nazpaměť. Škola podle Komenského R Ve škole se děti učí vše nazpaměť. L Při výuce se používají obrazy, modely a jiné názorné pomůcky. E Vše si názorně ukazují. M Učebnice by měly být bez obrázků. Š Školu mají mít děti rády. N Děti by se ve škole měly učit přemýšlet. T Děti by se neměly učit ve třídách společně. B Každý žák by měl mít svého učitele. H Škola nesmí být pro děti zábavná. O Ve škole se používá více různých pomůcek. TAJENKA: Lešno, město v Polsku, kde pobýval J. A. Komenský

Ve kterém holandském městě najdete hrob Jana Amose Komenského? NAARDEN N 5. Ve kterém století přišli na naše území Slované? ___ Kolik bratrů za Soluně pozval kníže Rostislav na Velkou Moravu? ___ Posledním panovníkem z rodu Přemyslovců byl Václav? ___ Kolik manželek měl Karel IV.? ___ Kolikátého července roku 1415 byl upálen Jan Hus? ___ Kolikátým panovníkem z rodu Jagellonců na českém trůně byl Vladislav II. Jagellonský? ___ Kolik let trvala válka, na jejímž počátku bylo české povstání a bitva na Bílé hoře? ___ Odpověz na otázku a k číslu = odpovědi přiřaď podle tabulky písmeno. Zjistíš tak název holandského města, kde je pohřben Jan Amos Komenský. 2 A III. (3) A 4 R 6 D 1. E 30 N 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 20 30 40 E A R N D O M U S V T

zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kralice.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Buchdrucker-1568.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Orbis_pictus_1685_flores.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Opera_didactica.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johan_amos_comenius_1592-1671.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Komensky-Sarospatak.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt-Komensky1.jpg Obrázky z galerie Microsoft

Vytvořeno jako DUM do předmětu vlastivěda na Základní škole Mladá Boleslav, 17. listopadu 1325, příspěvková organizace pro čtvrtý ročník základní školy. Materiál slouží jako doplněk učiva o Janu Amosovi Komenském v rámci tématu Dějiny České republiky. Částečně zahrnuje také opakování učiva 4. ročníku. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru nebo na monitorech žáků. Žáci pracují samostatně nebo ve skupinách na papír, výsledky si potom kontrolují podle prezentace. Možno také prezentovat na interaktivní tabuli a využít programu ACTIVSTUDIA nástroje PERO a do prezentace na interaktivní tabuli přímo vpisovat. Materiál byl vytvořen a pilotován v 2. pololetí školního roku 2011/2012.