Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o. Tomáš Iša, Jana Schmidtová, Lucie Nevrlová
Charakteristika společnosti
Výhradní zástupce dvou zahraničních společností na našem trhu
Analýza PESTE P politické a právní prostředí E ekonomické prostředí S sociální prostředí T technické a technologické prostředí E ekologické prostředí
Porterova analýza tržních sil Konkurence Hrozby vstupu nových konkurentů Hrozby substitutů Vyjednávací vliv dodavatelů Vyjednávací vliv odběratelů
Příležitosti začít výrobu/distribuci dalšího produktu začít působit i v jiném odvětví rozšíření servisu i pro zákazníky konkurence vstup nového dodavatele dotace od státu
Hrozby zaměření společnosti pouze na jeden trh znovuzavedení cla nákup kompresorů od jednoho dodavatele úzký okruh odběratelů
Vnitřní prostředí Primární činnosti Sekundární činnosti Řízení vstupních operací Řízení výstupních operací (odbyt, servis) Marketing Sekundární činnosti Infrastruktura podniku Technický rozvoj Obstaravatelská činnost
Silné stránky jediná společnost v Evropě, která nabízí lamelové kompresory do MHD ekologický kompresor je neškodný pro životní prostředí garance záruky 10 let rychlý a kvalitní servis úzký okruh zaměstnanců netradiční management
Slabé stránky jen jeden dodavatel vytváří riziko společného krachu úzký okruh zaměstnanců úzký okruh odběratelů zaměření pouze na jeden segment závislost na zahraniční spolupráci
Matice SWOT
Strategie Maxi-maxi: Snadné získávání nových zakázek + nové produkty Maxi-mini: Omezený počet dodavatelů lamelových kompresorů + substitut Mini-maxi: Jeden segment výroby + nový produkt Mini-mini: Závislost na zahraniční firmě + Brexit
Zdroje http://www.zivefirmy.cz/media/logos/tibbis_417540.jpg http://www.directair.co.uk/content/hydrovane%20hv01rm%20-%20hv02rm%20compressor.jpg https://img.firmy.cz/logo/medium/201211/1211/94/50a0e21e94ca1a6a89150000?v=1 http://www.compair.com/wp-content/uploads/2015/01/CompAir_L-22-RS_0031-2-Retouched.jpg
Děkujeme Vám za pozornost!