ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Personální řízení a jeho úloha v podniku
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová.
Marketingový mix Produkt.
Digitální učební materiál
VY_52_INOVACE_ZBP1_6464VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Akciová společnost Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Věci a jejich rozdělení Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Společnost s ručením omezeným Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ Užitné vlastnosti zboží Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_ , živočišné tuky Ing. Blanka Kožíšková
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO operace – skladování, expedice
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
SORTIMENT SPOTŘEBNÍHO ZBOŽÍ
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Suroviny pro cukráře I. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
SORTIMENT SPOTŘEBNÍHO ZBOŽÍ
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Základy zbožíznalství
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ 10-1-07 Jakost zboží Autor: Ing. Bc. Ludmila Badurová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Prezentace je určena žákům učebního oboru prodavač se zaměřením na potravinářské a smíšené zboží Pojem jakost a kvalita se promítá do běžného života, do obchodu a marketingu. Pojem kvalitní vyjadřuje objektivní hodnocení zboží.

Úloha jakosti zboží jakost výrobků je hlavním předmětem soutěže na světových trzích státy, které produkují jakostní výrobky dosahují na světových trzích úspěch a bohatství jakost výrobku ovlivňuje i životní úroveň obyvatel jakost je důležitý ekonomický i politický činitel

Kvalita a jakost zboží V praxi se často kvalitě a jakosti přikládá stejný význam – mezi nimi je však určitý rozdíl. Užitná hodnota zboží má dvě stránky: Stránku strukturální – kvalitativní Stránku množstevní - kvantitativní

Kvalita zboží Kvalitní zboží má seskupeny užitné vlastnosti v jeden harmonický celek a zboží uspokojuje potřeby zákazníka Nekvalitní zboží postrádá ve své hodnotě jednu z významných vlastností Kvalitnější zboží má rozšířenou užitnou hodnotu o další dvě užitné vlastnosti

Posuzuje se podle množstevní stránky Jakost zboží Posuzuje se podle množstevní stránky „Jakost zboží vyjadřuje množstevní stránku jeho užitné hodnoty, míru, nakolik je schopno uspokojovat určité potřeby zákazníka.“

Jakost zboží Pokud výrobek obsahuje jiné složky, suroviny než má obsahovat pak se jedná o zboží nejakostní NEJVYŠŠÍ – MAXIMÁLNÍ JAKOST NEJÚČELNĚJŠÍ – OPTIMÁLNÍ JAKOST

KOMLEXNÍ ŘÍZENÍ JAKOSTI VÝROBKŮ Komplexní řízení jakosti výrobků vyžaduje péči výrobců a státu: Tvorba právních předpisů Metrologie Státní dozor nad kvalitou zboží

POUŽITÁ LITERATURA KAVINA, Josef. Zbožíznalství potravinářského zboží pro 1. ročník. Praha: IQ 147, spol. s r.o., 2002, 19- 23. ISBN NEUVEDENO.