Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYJÁDŘENÍ BUDOUCNOSTI POMOCÍ WILL Anglický jazyk VY_32_INOVACE_022 – 2
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Future tenses – budoucí časy
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová Budoucí čas- Future tense.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.
EXPRESSING FUTURE vyjadřování budoucnosti Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Will x going to VY_22_INOVACE_01 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Future. Budoucnost můžeme vyjádřit několika způsoby. I will go to bed early today. It is going to rain. I am visiting my grandma on Saturday.
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Going to, be about to, will, present continuous - tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Present simple Present continuous
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Přítomný čas průběhový
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Grammar – Future tense Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová.
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
  Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_11  Téma: vyjádření budoucnosti,
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název : VY_32_INOVACE_24 Téma: Budoucí čas - výklad Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Budoucí časy Future tenses. Přítomný čas průběhový – pro vyjádření děje, který je naplánovaný Tomorrow I´m going to Grandma. Next week I´m planning to.
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_19 TÉMA:
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
GE - Vyšší kvalita výuky
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
GE - Vyšší kvalita výuky
First Conditional – tvar a použití
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Budoucí čas – neplánovaná budoucnost
Going to/ will překlad.
FUTURE TENSES Vyjádření budoucnosti
Future tenses Překlad Handout.
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_10_3_13/20 Název školy Integrovaná střední škola v Semilech 28. října Semily Autor Bc. Jana Strouhalová Tematický celek AJ — Future tenses (will x going to x present simple x present continuous) Ročník Všechny ročníky SOU i SŠ Datum tvorby Anotace Materiál slouží k vysvětlení všech způsobů vyjadřování budoucnosti, tzn. pomocí různých gramatických časů (will x going to x present simple x present continuous). U každého z uvedených způsobů je popsán mechanismus tvoření a příklady užití. V závěru výukového materiálu je doplňovací cvičení, jehož součástí jsou i správná řešení. Metodický pokyn Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora

1. WILL 2. GOING TO 3. PRESENT SIMPLE 4. PRESENT CONTINUOUS

1) BUDOUCÍ ČAS - WILL Tvoření: Pomocné sloveso will (not) + infinitiv významového slovesa. Složené tvary 'll a won't Momentální rozhodnutí něco udělat. Př. I am tired. I'll go to bed. – Jsem unavený. Půjdu si lehnout. Předpověď založená na odhadu, úsudku, zkušenostech. Ve spojení s výrazy „I think, I don't think“ Př. I think they won't like it. – Myslím, že se jim to nebude líbit. Sliby, hrozby, nabídky a jiné reakce na vzniklou situaci. Př. I am sorry. I'll never do it again. – Omlouvám se. Už to nikdy neudělám.

2) VAZBA „TO BE GOING TO“ Tvoření: Příslušný tvar slovesa „to be“ + going to + infinitiv významového slovesa Záměr, plán, odhodlání do budoucnosti. Př. I am not going to spend all my money. – Neutratím všechny své peníze. Hannah is going to marry Frank. – Hana si vezme Franka. Předpověď na základě patrných znaků. Př. Look at those clouds! It is going to rain. – Podívej na ty mraky! Bude pršet.

3) PRESENT SIMPLE Tvoření: Příslušný tvar významového slovesa Mluvíme-li o rozvrhu, otevíracích hodinách nebo jízdním řádu (tzv. „timetables“) Př. The train arrives here at 06:55 and leaves at 07:00. - Ten vlak sem přijede v 6.55 a odjede v The film starts at 8 o'clock. Ten film začíná v 8 hodin.

4) PRESENT CONTINUOUS Tvoření: Příslušný tvar slovesa „to be“ + -ingový tvar významového slovesa Již domluvený nebo naplánovaný děj (hlavně je-li ve větě přesnější určení místa nebo času) Př. I am meeting Petra at 2 p.m. - Setkám se s Petrou ve 2 hodiny odpoledne. He's picking me up at the airport. - Vyzvedne mě na letišti.

Přeložte věty a použijte vhodný způsob vyjádření budoucnosti: Co budeš dělat, až vyjdeš ze školy? Podívej, Eva usnula. Přikryji ji dekou. Chris přijde na večeři dnes v půl deváté. Myslím si, že Petr opět přijde pozdě. Náš autobus odjíždí v 6.45 z osmého nástupiště. Ta čínská restaurace otevírá v 10 hodin dopoledne.

Řešení Co budeš dělat, až vyjdeš ze školy? What are you going to do when you leave school? Podívej, Eva usnula. Přikryju ji dekou. Look, Eva fell asleep! I will cover her with a blanket. Chris přijde na večeři dnes v půl deváté. Chris is coming to dinner tonight at half past eight. Myslím si, že Petr opět přijde pozdě. I think that Peter will be late again. Náš autobus odjíždí v 6.45 z osmého nástupiště. Our bus leaves at 6:45 from platform 8. Ta čínská restaurace otevírá v 10 hodin dopoledne. The Chinese restaurant opens at 10 a.m.

Zdroj ilustrací: