Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce: Jana Hanáková Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent: Ing. Jan Simota
CÍL PRÁCE Cíl bakalářské práce METODIKA PRÁCE Teoreticko-metodologická část Metoda studia dokumentů Aplikační část Metoda studia dokumentů Metoda dotazníkového šetření Metoda statistická
silná a dynamicky se rozvíjející banka Poskytuje širokou škálu kvalitních a inovativních bankovních produktů firemním privátním a retailovým klientům. integrace dvou úspěšných bankovních domů HVB Bank a Živnostenské banky činnost na tuzemském trhu 5. listopadu 2007 retailových poboček177 franšízových obchodních míst51
Vzdělávání externě - přednášky, diskuse, případové studie interně - asistování, pracovní porady a konzultace Tréninkové programy - roční program PRIMA a SEKUNDA Adaptační proces -„blended learning“, e-learningové kurzy, „on-the-job“ tréninky Rozvojové aktivity a programy Talents CZ Talents Alumni, Program 50+ Mezinárodní programy UniQuest
Dotazníkové šetření Formou elektronického dotazníku 24 otázek Vyplnilo 50 respondentů banky a návratnost dotazníku činila 72%.
Výzkumná otázka č. 1: Domnívají se zaměstnanci oddělení Scan Centra ve společnosti UniCredit Bank, a.s., že jim je poskytováno firemní vzdělávání více než z poloviny? Nabídka vzdělávacích kurzů a programů v podniku (80 %). adaptační školení zaměstnanců, (68 %) 48 %, se zúčastní jednoho až tří školení či vzdělávacích kurzů ročně, 62 % poznatky získané ze vzdělávacích kurzů a školení využívají v praxi. 70 % možnost vzdělávání ve společnosti kladně,
Výzkumná otázka č. 2: V jaké oblasti vzdělávání mají zaměstnanci potřebu se dále rozvíjet a vzdělávat? potřebu vzdělávat se v oblasti jazykových kurzů (50 %), výpočetní techniky (38 %) odborných kurzů (28 %). 40 % respondentů by ocenilo, vzdělávání v podobě přednášek, 40 % preferuji formu vzdělávání prostřednictvím e-learningu, Nepříznivý výsledek - 60 % se nezúčastnilo žádného rozvojového programu.
Výzkumná otázka č. 3: Jsou zaměstnanci spokojeni s celkovým firemním vzděláváním? (70 %) se domnívá, že má možnost samostatné volby v rámci účasti na školeních či vzdělávacích kurzech. 30 % pocit nemá, proto by měl být na tuto informaci brán zřetel.
Návrhy a opatření: adaptační kurzy odborné kurzy e-learning rozvojové programy
Závěrečné shrnutí Společnost zajišťuje pro své zaměstnance rozsáhlou nabídku vzdělávacích kurzů a programů Celkově lze konstatovat, že se společnost snaží věnovat oblasti firemního vzdělávání značnou pozornost a vkládá do ní nemalé finanční prostředky, což přispívá k rozvoji jejich zaměstnanců.
Otázky vedoucího bakalářské práce : Jaké znáte nové podoby firemního vzdělávání použitelné v praxi v současné době? Specifikujte vliv nových technologií a inovací v oblasti rozvoje firemního/podnikového vzdělávání Jaký je vztah firemní kultury a vzdělávání v prostředí mezinárodních obchodních firem?
Děkuji za pozornost