Povolání - Rybář POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
KARNEVAL Maska - kašírování
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Zvířata ze ZOO GRAFOMOTORIKA.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Kdo se stará o rybník Jana Kučerová.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Ovocný salát pro maminku
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Domaluj druhou polovinu
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Návštěva kolomazné pece
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Povolání - Rybář POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ

Celý den tu tiše sedí, na hladinu vody hledí. Je to rybář, chytá ryby, botu chytí bezpochyby. RYBÁŘ

Výlov rybníku

Použité odkazy Snímek č.2 : Vlastní obrázek autor Jana Jedličková Snímek č.3 : AUTOR NEUVEDEN. Rybářské potřeby Liberec [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEZNÁMÝ. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: sumcova-big-cat-wallerpose.php AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: carp-specialist-ii.php AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Použité odkazy Snímek č.4 a 5: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Prague_Vltava_4.jpg Sumec velký [online] [cit ]. Dostupné z: Snímky č.6 – 8: Použité fotografie se nachází v archivu autorky

Použité odkazy Snímek č.9: PILAŘOVÁ, Marie. Šimonovy pracovní listy 5 - grafomotorická cvičení. Praha: Portál, 2013, ISBN Snímek č.10 : SVĚTLÍK, Eduard; PLICKOVÁ, Edita. Šimonovy pracovní listy 21 - grafomotorické pohádky. Praha: Portál, 2014, ISBN Snímky č : Použité fotografie se nachází v archivu autorky

Metodický pokyn Integrovaný blok: Lidé kolem nás Popis Děti formou vyprávění a hrou získají povědomost o povolání – rybář. Očekávání a cíle Děti se naučí se poznávat naše nejznámější ryby. Pomocí obrázků se seznámí s rybolovem, na grafomotorických cvičení procvičí jemnou motoriku. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.2 – Kdo je na obrázku? Téma navodit básničkou. Popis obrázku – kdo je na obrázku, co dělá, jaké má potřeby? Snímek č.3 – Potřeby rybáře k lovu ryb. Co tam nepatří? Kimova hra. Snímek č.4 – Nejznámější ryby našich vod – poznávačka Snímek č.5 – Která ryba na obrázku chybí? Snímky č.6 – 8 – Výlov rybníku (vyprávění) Snímky č. 9 – 10- Pracovní listy – grafomotorika (lze vytisknout pro každé dítě) PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č Náměty na pracovní činnosti a hry. Akvárium – skleněná zavařovací sklenice se z venku ozdobí modelínou (rostliny, rybičky, kamínky), poté se naplní vodou, která se obarví modrou potravinářskou barvou Lovení rybiček – 4 kartonové desky pomalujeme vodovými barvami, polepíme rybičkami a slepíme - akvárium. Podle šablony vystříháme další rybičky (pevnější karton), pomalujeme, doprostřed dáme 3 – 4 sponky ze sešívačky. Prut – špejle, provázek a magnet. Hra: rybičky dáme do akvária a pomocí prutu s magnetem lovíme. Na druhé straně rybiček mohou být např. otázky, čísla, barvy,.. Snímek č. 12 – šablona rybiček PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ  Cílem práce je znázornit proces vyjádřený na jednotlivých tabulkách. Děti mají za úkol seřadit tabulky ve správném pořadí. Na jednotlivé magnetické tabulky připevníme obrázky ryb, děti určují názvy, pak stíratelným fixem malují vlny, obloučky. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.20

Prvky polytechnické výchovy Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.21

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.22 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy