Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDefinice.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Úřad práce České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Plánování ve školní tělesné výchově
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Mezinárodní hotelnictví
Téma 11: Finanční plánování
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vznik pracovního poměru
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Vítejte na Marketingu.
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
MSŘ = marketingový systém řízení
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Prodeji produktu nebo služby
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Strategické plánování na úrovni jednotlivého výrobku (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku strategického plánování na úrovni jednotlivého výrobku. Časová dotace materiálu je 15 minut.

Strategické plánování v marketingu Na úrovni jednotlivého výrobku (Marketingové plány) Jsou ústředním nástrojem marketingu Každá SBU může mít několik samostatných marketingových plánů Požadavky na marketingový plán - musí být zpracován v písemné podobě a být přístupný kdykoli - je poměrně detailní a rozsáhlý a měl by být: 1. založen na faktech – předchází mu marketingový výzkum a analýza 2. organizovaný a koordinovaný – detailní zpracování, přesně stanoveny jednotlivé úkoly a za plnění zodpovědné osoby 3.programovaný – všechny marketingové aktivity musí být přesné a musí mít detailní časový harmonogram 4. rozpočtový – je připraveno několik variabilních rozpočtů 5. flexibilní – měl by se přizpůsobit změněným podmínkám, v rámci plánu a rozpočtu musí být prostor pro řešení neočekávaných událostí 6. kontrolovatelný – stanovené cíle jsou měřitelné a je stanovena odpovědnost za jejich splnění 7. vnitřně propojený – většina částí marketingového plánu na sebe navazuje 8. jasný a jednoduchý – cíle a úkoly jsou srozumitelné, snadno sdělitelné, je vyloučeno jejich překrývání Většina marketingových plánů výrobků a značky obsahuje následující:  shrnutí,  běžnou marketingovou situaci,  akční programy,  rozbor příležitostí a očekávání,  předpokládané finanční výsledky,  náklady (rozpočet) pro jednotlivé části plánu,  monitorování a kontrolu.

Strategické plánování v marketingu Na úrovni jednotlivého výrobku Části marketingového plánu Úvod - krátké shrnutí hlavních cílů, které by se měly dále rozpracovat v plánu (Telekomunikační operátor chce zviditelnit svou značku a rozšířit okruh klientů prostřednictvím nové internetové kampaně – v krocích rozepsaná realizace kampaně.) Běžná marketingová situace - základní údaje o konkurenci, distribuci, makroprostředí a také údaje o produktu. (produkt: flexibilní, bezpečné a komplexní řešení telekomunikačních služeb dle požadavku zákazníka na vlastní optické síti) Situace na trhu - číselné údaje o prodejích, cenách, ziskovém rozpětí a čistém zisku pro každý nabízený produkt za několik posledních let (velký potenciál v segmentu malých a středních firem) Situace v distribuci - prodeje v každé distribuční cestě, změny v distribuci (změny v síle obchodníků, v cenách, obchodních podmínkách - nové možnosti sjednání online smlouvy pro poskytování služeb) Konkurenční situace- identifikace hlavní konkurence, popis její velikosti, cíle, tržní podíly, kvalita konkurenčních produktů atd. (nadměrná konkurence v segmentu velkých firem) Rozbor příležitostí a očekávání v makroprostředí - hlavní příležitosti a vážná ohrožení, silné a slabé stránky, rizika (riziko: rostoucí konkurence v oblasti telekomunikačních služeb; příležitost: široké produktové portfolio – hlasové služby, internetová řešení, datová řešení) Finanční cíle (míra návratnosti investic, přepokládané zisky) Marketingové cíle - určují objem produkce pro dosažení finančních cílů (zviditelnit značku na trhu, profilovat se jako spolehlivý operátor s kvalitním zákaznickým servisem) Marketingová strategie – popis základní marketingové filosofie (dvouměsíční kampaň na internetu a v tištěných médiích) Předpokládané výsledky - prováděcí plán – co a kdy má být provedeno, odpovědnost, nutné náklady (realizace: duben – internetová kampaň, květen – tištěná média; uvolnění Kč ,-- pro pracovníky oddělení marketingu a vnějších vztahů) - rozpočty – projekce výkazu zisku a ztrát = očekávané tržby a náklady (očekávané celkové náklady: Kč ,-) Kontrola - sleduje plnění plánu, marketingových cílů a rozpočtu (týdenní průzkumy úspěšnosti strategie, kontrola nakládání s finančními prostředky, kontrola plnění termínů v dubnu a květnu)

Strategické plánování v marketingu Na úrovni jednotlivého výrobku Příklad marketingového plánu Precizně zpracovaný marketingový plán nabízí na svých internetových stránkách agentura CzechTourism. Komunikační poselství pro rok 2012 zní: „Magická a překvapující historická země uprostřed úchvatné krajiny s moderní atmosférou. Na dosah“. V roce 2012 budou komunikovány tři produkty: - kulturní – města UNESCO, Praha moderní - aktivní – letní dovolená (pěší, cyklo, nordic walking), zimní dovolená (sjezd, běžky), golf - lázeňský – klasické lázně, wellness, medicínský turismus CzechTourism změnil po více než jedenácti letech české destinační logo. Neobsahuje obrazový symbol a využívá slovní hříčku v anglickém názvu České republiky, když koncovku slova "republic" zaměňuje za "republike". (Slovo like jako líbit se, mít rád, podobat se něčemu.) Nové logo od příštího roku nahradí používanou českou vlaječku na všech informačních a propagačních materiálech CzechTourismu, bude využíváno v kampaních pro turisty a objeví se na dárkových předmětech.

Strategické plánování v marketingu Na úrovni jednotlivého výrobku Ukázka části šablony marketingového plánu pro malé firmy a živnostníky Akční plán - strategie Aktivita:Cíl aktivity (jakou akci má zákazník udělat) Popis: Segment trhu: (Cílový zákazník)Rozpočet v Kč Počet investovaných hodin Datum Aktivita:Cíl aktivity (jakou akci má zákazník udělat) Popis: Segment trhu: (Cílový zákazník)Rozpočet v Kč Počet investovaných hodin Datum Aktivita:Cíl aktivity Popis: Segment trhu: (Cílový zákazník)Rozpočet v Kč Počet investovaných hodin Datum Aktivita:Cíl aktivity Popis: Segment trhu: (Cílový zákazník)Rozpočet v Kč Počet investovaných hodin Datum Rozpočet celkem: Potřebných hodin celkem:

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,