Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Advertisements

KONEC ABSOLUTISMU VE FRANCII
Pád absolutismu II ZZ. Osnova král a rozhodnutí Národního shromáždění zásobovací a politická situace v Paříži vypuzení krále z Versailles.
Téma: Velká francouzská
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vznik státních útvarů V.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
Velká francouzská revoluce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Začátek velké francouzské revoluce
Francie před revolucí Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu od zač. 80. let 18. stol. začaly být uskutečňovány reformy pro povzbuzení.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Francouzská revoluce Dějepis 2. stupeň
Velká francouzská revoluce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Vítězství revoluce Ústavodárné národní shromáždění začalo plnit svůj program –zrušilo daňová privilegia –vyhlásilo rovnost občanů před zákonem –zrušilo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_109 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Habsburská monarchie za Metternicha
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
obchodní střediska - obchodní střediska : New York, Filadelfie, Boston – zavedení kolkové daně ze strany britského impéria – vítězové nad Francií.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Habsburská monarchie – bouřlivé události, revoluční jaro 1848
Francie za Napoleona III.. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost - Francie.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
Tomáš Garrigue Masaryk. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Tomáš Garrigue.
Příprava Mnichova, mnichovská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost.
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
České země ve 2. polovině 18. století
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Velká francouzská revoluce a napoleonské války Revoluce na konci 18.st. Z obyvatel – občané Změna v uspořádání státu i celé společnosti Zrušeno nevolnictví.
Habsburská monarchie a české země – porážka revoluce
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Třídění přírodnin.
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Křížovka – opakování, manželství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Dýchací soustava.
Lidské tělo - kůže.
Ludvík Napoleon a druhé císařství
Habsburská monarchie a české země v 18. století
Vídeňský kongres.
České země v 18. století Josef II..
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
VZNIK USA.
Císařství Napoleona I..
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Průhonice
Revoluce ve Francii
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Mnichovský diktát.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Francie v 1. polovině 17. století
Transkript prezentace:

Konec absolutismu ve Francii

ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec absolutismu ve Francii. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_4C_D8_05_ Konec absolutismu ve Francii. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ PŘEDMĚTDějepis ROČNÍK8. KLÍČOVÁ SLOVA Ludvík XVI., Bastila, Národní shromáždění, absolutismus. DATUM

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a společnost – dějepis. Žáci se seznámí s dějinami Francie ke konci 18. století.

Předrevoluční Francie Francouzské království v 18. století bylo nejlidnatějším a nejmocnějším státem na kontinentě. V době panování Ludvíka XIV. a Ludvíka XV. Docházelo k výbojným válkám, které v roce 1741 zasáhly také české země.

Ludvík XIV.

Ludvík XV.

Dělení obyvatelstva Obyvatelstvo rozděleno do tří stavů. První stav –duchovní. Druhý stav – šlechtici. Tyto dva stavy spolu s královskou rodinou tvořily privilegovanou vrstvu, která neplatila žádné přímé daně. Třetí stav – městské a zámožnější venkovské obyvatelstvo – nesl hlavní tíhu státních a církevních daní.

Finanční krize V roce 1774 nastoupil na trůn nerozhodný král Ludvík XVI.,za kterého se prohloubila krize státních financí. Státní dluhy narostly – přepychovým životem dvora, všeobecná nevole se obrátila proti manželce Ludvíka XVI., dceři Marie Terezie – Marii Antoinettě. V květnu 1789 bylo svoláno generální stavovské shromáždění, které mělo právo vypsat nové daně.

Ludvík XVI.

Marie Antoinetta

Vítězství třetího stavu Král nechtěl ustoupit z absolutistického způsobu vlády, proto se zástupci třetího stavu prohlásili za Národní shromáždění, tím měli právo povolovat daně a vypracovat novou ústavu. Královská moc měla být výrazně omezena.

Dobytí Bastily 14. července 1789 pařížský lid povstal. Došlo k dobytí Bastily – pařížského státního vězení, symbol absolutního režimu. Ovládnutím pařížské radnice a zřízením ozbrojené občanské národní gardy začala největší revoluce v dějinách Francie. Národní shromáždění se rozhodlo v noci ze 4. na 5. srpna 1789 vyhovět rolnickým požadavkům a zrušit poddanství a šlechtická privilegia. Tímto rozhodnutím byl definitivně zlikvidován absolutismus ve Francii.

Bastila

Deklarace práv člověka a občana 26. srpna 1789 byla přijata Deklarace práv člověka a občana. Zjišťovala svobodu a rovnost před soudem, právo na soukromé vlastnictví a osobní svobodu.

Pád absolutismu 5. října 1789 došlo k tažení pařížských žen a národní gardy do Versailles. Dav žádal levný chléb a podepsání srpnových zákonů. 6. října zrána dav pronikl do zámku a donutil krále s rodinou, aby přesídlil do Paříže. Král se stal zajatcem revoluce, byl donucen opustit versailleský zámek, symbol absolutismu ve Francii. Starý režim tak definitivně padl.

Opakovací otázky 1. Doplňte k letopočtům události: květen 1789 – 14. července 1789 – 4. – 5. srpna 1789 – 26. srpna 1789 – 2. Co je to Bastila?

Zdroje Novověk – Doc. PhDr. Milan Hlavička, CSc.- učebnice dějepisu pro 8.ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia, 1. vydání 2002, SNP – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, Bělehradská 47, Praha 2, , ISBN – 7235 – 053 – 6 – text.

Zdroje k obrázkům Obr. č. 1 NEUVEDEN, Neuveden. recepty.centrum.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. č. 2NEUVEDEN, Euveden. knihy-a.czv [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.

Zdroje k obrázkům Obr.č. 3 NEUVEDEN, Neuveden. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. č. 4 NEUVEDEN, Neuveden. zena-in.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. č. 5 NEUVEDEN, Neuvedn. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.