PORADENSKÝ PROCES. Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Věcné autority v roce 2016
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Úřad práce České republiky
Procesní management v oddělení logistiky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Výrobní faktory v organizaci
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Název vzdělávacího materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Marketingový informační systém
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
RIZIKO.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Hledáme klíč k právům dětí
Autoevaluace z pohledu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Úvodní přednáška pro 1. ročník
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

PORADENSKÝ PROCES

Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení

VSTUP  počáteční kontakty  předběžná diagnóza projektu  plán zakázky  návrh zakázky klientovi  poradenská smlouva

Počáteční kontakty  poradce navazuje kontakt –studený telefonát –kontakt na zákazníka, o němž mám informace –veřejná soutěž  zákazník navazuje kontakt - důvody –slyšel o poradcových schopnostech –poradce doporučil přítel z branže –našel si poradce v rejstříku nebo seznamu –dojem, který na zákazníka udělaly poradcovy publikace –poradcovy služby využíval dříve  první schůzky  dohody o tom, jak postupovat

První schůzky  shromáždit základní informace o zákazníkovi výrobky a služby o jeho prostředí používaná terminologie a měrné jednotky hlavní konkurenti suroviny o charakteristických problémech jeho odvětví povaha a umístění trhů zákony, předpisy, pravidla odvětví historie a růst odvětví procesy a zařízení současné ekonomické klima a hlavní problémy odvětví  kdo je zákazník a s kým bude pracovat

Jak se bude postupovat  Základní opatření směrnice pro předběžnou diagnózu záznamy a informace, které je třeba dát k dispozici kdo a kdy by měl být kontaktován jak uvést poradce do organizace postoje pracovníků k záležitostem, které je třeba posoudit kdy uzavřít předběžnou diagnózu a jak předložit návrhy zákazníkovi zaplacení za diagnózu

Předběžná diagnóza problému  rozsah diagnózy –pro specifické problémy –pro obecné problémy (zhoršení finančních výsledků)  sporné otázky v identifikaci problému –záměna symptomů za problémy –předjímání příčin –pohlížení na problém z jednoho technického hlediska –ignorování chápání problému v různých částech organizace –nedokončená diagnóza  základní vztahy a proporce –proporce mezi hlavními funkcemi a oblastmi činností –vztahy mezi hlavními vstupy a výstupy –vztahy mezi základními ukazateli výkonu, efektivnosti –vztah mezi ukazateli globálního výkonu a hlavními faktory ovlivňujícími jejich velikost pozitivním i negativním způsobem

Předběžná diagnóza problému II.  využití srovnání –s minulými úspěchy –se zákazníkovými vlastními plány a standardy –s jinými srovnatelnými organizacemi –s obecnými standardy  zákazníkova angažovanost  informační zdroje –publikovaný materiál –zákazníkovy interní záznamy a zprávy –dokumentační archiv poradenské organizace –sledování a pohovory –kontakty s organizacemi sdruženými se zákazníkem  alternativní přístupy při diagnóze –seminář k identifikaci problému –autodiagnóza individuálních podnikatelů nebo řídících pracovníků

Informační zdroje  publikovaný materiál –výroční finanční a operativní zprávy –hlášení oficiálním institucím –propagační materiál –média –obchodní statistiky a hlášení –předpisy  zákazníkovy interní záznamy a zprávy –o závodě a zařízení –zprávy pro vedení o finančních výsledcích a nákladech –o statistice odbytu –o výrobních výkonech –o pohybu materiálu –o hodnocení personálu  dokumentační archiv poradenské organizace  sledování a pohovory  kontakty s organizacemi sdruženými se zákazníkem

plán zakázky  shrnutí identifikace problému  volba cílů a akce  fáze zakázky a harmonogram  definice role –kdo povede jaké činnosti –kdo připraví jaké dokumenty –jaké budou použity schůze, pracovní týmy apod. a kdo v nich bude angažován –jaká budou školení a informační činnosti  plánování zdrojů –co zajistí poradce –co zajistí klient

Návrh pro zákazníka  části návrhu –technická –štábní –poradenského zázemí –finanční  předložení návrhu  zákazníkova reakce –veřejný sektor –privátní sektor  projednání návrhu  co není zahrnuto v návrhu

Poradenská smlouva  ústní dohoda –pokud jsou obě strany sběhlé v profesionální praxi –obě strany mají k sobě důvěru –znají podmínky podnikání jeden druhého –zakázka není velká a komplexní  písemný souhlas s dohodou  písemná smlouva

DIAGNÓZA  koncepční rámec diagnózy  vymezení nezbytných fakt  zdroje a způsoby získávání fakt  analýza fakt  zpětná vazba na klienta

Koncepční rámec diagnózy  přeformulování problému  koncepční rámec diagnózy  co se má zjistit –problém –příčiny problému –další podstatné vztahy –zákazníkův potenciál řešit problém –možné směry další akce

hlavní dimenze problému  podstata –popsat –stanovit bázi pro srovnání –popsat symptomy problému  organizační či fyzické umístění –ve kterých jednotkách je –které jednotky mohou být zasaženy –do jaké míry je rozšířen po organizaci  vlastnictví problému –kterých lidí se týká –je jednoznačný nebo nejednoznačný  absolutní a relativní rozsah  časová perspektiva –od kdy –jak často –zvětšuje se nebo zmenšuje

Vymezení nezbytných dat  plán na shromažďování dat  obsah údajů  míra podrobnosti  časový úsek  šíře záběru  organizace a uspořádání údajů –pro události –pro lidi –pro výrobky a materiál –pro zdroje, výstupy, procesy a postupy

Zdroje a způsoby získávání dat  zdroje dat –záznamy –události a podmínky –vzpomínky  způsoby získávání dat –vyhledávání v zaznamenaných datech –speciální evidence –pozorování –zvláštní zpráva –dotazníky –pohovory –setkání ke shromažďování dat –průzkumy postoje zaměstnanců –odhady

analýza a syntéza dat  editování údajů  klasifikace –čas –místo nebo organizační útvar –odpovědnost –struktura entit a procesů –ovlivňující faktory  analýzy  syntéza

zpětná vazba na klienta  co to znamená “poskytnout zpětnou vazbu”  kdy se poskytuje  komu se poskytuje  jakou zpětnou vazbu a jak poskytnout  formy zpětné vazby  ukončení diagnostické fáze

PLÁNOVÁNÍ AKCE  hledání představ o možných řešeních  vypracování a hodnocení alternativ  předložení návrhu akce klientovi

Hledání představ o možných řešeních  orientace hledání řešení –technické charakteristiky problému –komplexnost problému –stupeň novosti  využívání zkušeností  fáze tvůrčího myšlení příprava úsilí inkubace proniknutí do podstaty vyhodnocení  překážky tvůrčího myšlení –přesvědčení o existence jediné správné odpovědi –poskytnutí očekávané odpovědi –neochota pochybovat o věcech –unáhlené hodnocení a obavy ze zesměšnění  předběžný výběr myšlenek

Vypracování a hodnocení alternativ  práce na alternativách –fázový přístup (nejdříve zpracovávám více alternativ souběžně až do předběžného plánu a pak dopracuji tu nejslibnější. –vypracovat alternativu s nejvyšším předběžným hodnocením  hodnocení alternativ

IMPLEMENTACE  role poradce při implementaci  plánování a sledování implementace  vzdělávání a růst odbornosti pracovníků klienta  taktické pokyny pro zavádění změn v pracovních metodách  udržování a kontrola nové praxe

UKONČENÍ  čas odchodu  hodnocení  další následné služby  závěrečná zpráva