Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Digitální učební materiál
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
PSYCHOLOGIE PRODEJE A KOUPĚ Psychologie koupě.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
RASC Standardy řízení služeb
Psychologie reklama.
Pracovní porada Pracovní list.
Základní formy prodeje
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
POTŘEBY DUM _13.
Pracovní porada Pracovní list.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Ivana Francová, SOU Liběchov
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Sociologické aspekty ochrany spotřebitele
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Organizace práce na prodejně
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Transkript prezentace:

Proces rozhodování kupujícího

Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení nákupu 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení nákupu

1. poznání problému  spotřebitel si nejdříve musí uvědomit svou potřebu Potřeba je pocit nedostatku, spojený se snahou jej odstranit. Potřeba je pocit nedostatku, spojený se snahou jej odstranit. Členění potřeb: Členění potřeb: hmotné x nehmotné zbytné x nezbytné individuální x společenské současné x budoucí hmotné x nehmotné zbytné x nezbytné individuální x společenské současné x budoucí  lidské potřeby jsou velmi individuální, vyvíjejí se s věkem, ovlivňují je zkušenosti, vzdělání, zaměstnání s věkem, ovlivňují je zkušenosti, vzdělání, zaměstnání  hierarchii potřeb znázorňuje tzv. Maslowova pyramida

Maslowova pyramida potřeb

2. hledání informací  při většině nákupů zákazník k rozhodnutí potřebuje určitý počet informací  nedostatek informací zvyšuje pocit rizika a může kupujícího odradit  přebytek informací může zmást a prodlužuje nákupní rozhodnutí  informace musí být poskytovány vhodnou formou, seriózní, pravdivé,…  kupující získává informace ze 2 hlavních zdrojů: - osobní zdroje – vlastní zkušenost, přátelé - sdělovací prostředky, reklama, publicita

3. zhodnocení alternativ  když má zákazník dojem, že získal dostatek informací, musí je porovnávat a vybírá nejvhodnější řešení  vybírá podle kvality, ceny, značky, technických parametrů  někteří zákazníci se rozhodují racionálně, zvažují všechny alternativy, jiní zvažují všechny alternativy, jiní impulzivně (bez rozmyslu) impulzivně (bez rozmyslu)

4. rozhodnutí o nákupu  když zákazník vyhodnotí informace a vybere si konkrétní výrobek, musí také určit, kdy nákup uskutečnit  prodejci by se měli snažit získávat zákazníky pro co nejrychlejší nákup, protože spotřebitel může své rozhodnutí změnit své rozhodnutí změnit

5. vyhodnocení nákupu  po prodeji výrobku by neměl prodejce ztratit zájem o zákazníka jelikož je jednodušší udržet si stávajícího zákazníka než získávat nového  spokojený zákazník je potencionální zákazník do budoucna, může získat k nákupu okolí  výzkumy ukazují, že spokojený zákazník informuje ve svém okruhu asi 4 osoby, nespokojený asi 11 osob

Zdroje: Zdroje:  ow  Jaroslav Světlík, Marketing - cesta k trhu  