Ptáčku, ptáčku, co ti dáme do zobáčku? VNÍMÁNÍ VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Zmrzlina Bc. Barbora Haslová.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Kdo se stará o rybník Jana Kučerová.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Ovocný salát pro maminku
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
Co chybí perníkové chaloupce
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Ptáčku, ptáčku, co ti dáme do zobáčku? VNÍMÁNÍ VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ

Použité odkazy Obrázky: Snímek č. 2: HÄSLER, Albert. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: p%C5%A1eni%C4%8Dn%C3%BD-chl%C3%A9b / Snímek č. 3: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: / Snímek č. 4: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Snímek č. 5: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Snímek č. 6: NAGY, Csaba. picabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: / Snímek č. 7: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: o%C5%99echy / Snímek č. 8: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Snímek č. 9: NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: hov%C4%9Bz%C3%AD-maso-74249/ Snímek č. 10 a 11: SCHWAB, Julia. pixabay.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Metodický pokyn Integrovaný blok: Pomáháme ptáčkům Popis  Děti se seznamují s některými druhy vhodné a nevhodné potravy pro ptáky, kteří u nás přezimují. Očekávání a cíle  Dítě bude znát, které druhy potravy do krmítka patří a které ne. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.13

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímcích 2 – 9 se děti seznamují s druhy potravy, které mohou u nás přezimujícím ptákům vkládat do krmítka. Vhodný druh potravy se zvětší, nevhodný druh se přeškrtne. Můžeme dětem rovněž předávat informace o tom, že je potřeba krmítko udržovat v čistotě, doplňovat miskou s vodou… Některé druhy potravy (mrkev, maso…) je potřeba hlídat, aby se v krmítku nezkazily. Snímek 11 a 12 jsou testovací. Při kliknutí na vhodnou potravu se obrázek přemístí do krmítka a přiletí k němu sýkorka. V případě kliknutí na potravu nevhodnou začne ptáček plakat a obrázek se přeškrtne. Prezentace obsahuje poznámky. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ  Cílem práce je seznámit děti s druhy vhodné a nevhodné potravy. Děti mají za úkol vybrat pouze potravu vhodnou. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme nebo namalujeme obrázek krmítka. Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme nebo namalujeme obrázky vhodné a nevhodné potravy. Na magnetickou tabulku č. 3 připevníme kontrolní obrázky. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

Prvky polytechnické výchovy Zakoupení knížky týkající se péče o ptáky v zimě. Společný nákup krmítka. Instalace krmítka do zahrady mateřské školy v blízkosti okna, ze kterého bude možnost krmítko pozorovat. Zapojení dětí ke tvoření zásob pro ptáčky. Ukázka méně známých druhů potravy – nastrouhaná mrkev, malý kousek masa,… V blízkosti krmítka dětem připravit smetáček a lopatku k jeho úklidu. Na zahradě vysadit semínka slunečnic a využít je pro krmení ptáčku v následujícím zimním ročním období. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy