O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE
Přečteme si pohádku O slepičce a kohoutkovi PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Co říkala slepička? Co říkala studánka? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Co říkala slepička? Co říkala švadlenka?
Co nepatří ke švadleně?
Co nepatří k ševci? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Co nepatří k mlynáři? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a společnost Podoblast: Kultura a umění Integrovaný blok: Já, ty, my a vnímání Téma: Polytechnika v dětské literatuře – O kohoutkovi a slepičce Konkretizované výstupy: Děti pozorně poslouchají pohádku a dokáží ji interpretovat. Cíl: Seznámit děti s povoláními pomocí pohádkových postav. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 8
METODICKÝ POSTUP 1. Nejdříve dětem přečteme pohádku. Využijeme hypertextový odkaz na stránky s pohádkou na snímku č Řešíme s dětmi otázky ze snímku 3. a č Snímky 5 až 7 jsou věnovány povoláním z pohádky. 4. Děti mohou nakreslit slepičku a kohoutka. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Použité zdroje – volné zdroje: PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Internet – četba pohádky Papíry, pastelky PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 11
Zdroje Volné zdroje: Kliparty – – vytvořeno v roce 2014www.microsoft.office.com PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
13 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy