Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiáluFunkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování v marketingu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Management podniku a jeho činnosti
Management - plánování
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MAnagement.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Výrobní faktory v podniku
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  Podstata plánování  Hlavní úkoly plánování  Požadavky na obsah plánu  Členění plánů.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Zpracoval Ing. Jan Weiser
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce manažera - plánování (VY_32_INOVACE_ ) AutorMgr. Vladimír Šorma Tematická oblast Marketing a management RočníkSedmý Datum tvorbyŘíjen 2012 Anotace Prezentace je určena pro výuku marketingu a managementu v hodinách Základů společenských věd - Ekonomie ve třetím ročníku, seznamuje studenty se základními termíny v oboru marketingu a managementu Metodický pokyn Šablona slouží jako digitalizovaná učebnice pro žáky třetího ročníku Základů společenských věd – Ekonomie; jednotlivé strany prezentace na sebe tematicky navazují, řeší problematiku sekvenční funkce plánování. Časová dotace materiálu je minut.

Funkce manažera - Plánování Manažerské funkce -jsou považovány za hlavní oblasti, povinnosti resp. skupiny činností manažera -jsou označovány jako specifické činnosti, které musí vykonávat při plnění pracovních úkolů každý manažer, ať je konkrétní zaměření jeho profese jakékoliv -rozlišují se dvě základní skupiny manažerských funkcí: · funkce sekvenční - plánování, organizování, výběr, rozmísťování a hodnocení pracovníka, vedení lidí a kontrola · funkce průběžné - analýza, rozhodování, implementace. Z věcného hlediska se činnosti, které vykonávají manažeři ještě rozdělují na činnosti odborně - technické, personální a administrativní. Plánování Plánování (Planning) patří mezi klíčové manažerské funkce a proto se týká všech oborů a aspektů organizace: Ekonomika a finance, Informatika, Kvalita, Lidské zdroje, Logistika a doprava, Management organizace, Marketing, Služby, Výroba. Plánování předchází všem následným manažerským funkcím. Zahrnuje stanovení cílů, tj. vymezení budoucího stavu a definování možných postupů k jejich dosažení. Výsledkem této manažerské funkce je plán, který obsahuje specifické kroky, jež musí firma uskutečnit, aby dosáhla svých cílů. Podstatou plánování je určení cílů nebo cílových hodnot a případně způsobů jejich dosahování. Při plánování jsou brány v úvahu všechny relevantní vnitřní i vnější faktory ovlivňující úspěšné dosažení cílů nebo cílových hodnot. - základní faktory plánování: cíle, aktivity, zdroje, termíny, odpovědnosti - měl by být zahrnut princip navigační změny = plánuje se ve více variantách, aby bylo možné reagovat na měnící se vnější podmínky Základním plánem organizace je její globální strategie = hierarchicky nejvyšší strategický plán organizace, který definuje globální cíle a způsoby jejich dosažení v rámci strategického řízení.

Funkce manažera - Plánování Cíle plánování = konkretizovaná představa budoucího stavu - musí být: jednoznačně formulované, jednoznačně vymezená oblast cílů (čeho se týkají); určení časového harmonogramu (časový horizont dosažení cíle); specifikace vazby na návazné cíle (aby si nekonkurovaly ohledně zdrojů) - při určování cílů plánů je třeba vyhovět požadavkům: a) určení priorit – takové cíle, které mají rozhodující význam pro daný objekt plánování; nástroj dosahování změn b) měřitelnost cílů – specifikace cílů by měla být co nejsrozumitelnější; není vhodné používat indiferentní cíle; nejlépe měřit kvantitativně c) přiměřenost - přiměřenost dílčích cílů, rozpracování cílů pro jednotlivé úrovně, od hlavních 1-2 cílů odvozovat další cíle a nemít příliš mnoho odvětví (čím více cílů, tím větší pravděpodobnost, že se dostanou do rozporu) Hierarchie cílů: A) obecné a strategické cíle - strategické plánování (top management) 1) obecné: a) MISE (poslání firmy, smysl existence; čeho chce dosáhnout - motivace) b) VIZE (dlouhodobá představa vývoje organizace; co bude dělat) 2) strategické - odvozeny od obecných - strategie = konkrétně formulované dlouhé cíle - vztah ke konkurenci, k zákazníkům,… B) cíle funkčních oblastí a organizačních článků - taktické plánování (střední management) - finance, lidské zdroje, marketing, výroba,… C) cíle funkčních pracovišť a jednotlivců - operativní plánování (manažeři 1.linie) - oddělení plánování, mzdové účtárny, katedry,…

Funkce manažera - Plánování Charakter plánovacího procesu se liší samozřejmě v souvislosti s délkou období, pro kterou je plán stanovován: Strategické plánování dlouhodobé cíle, které jsou klíčové pro dlouhodobé směřování podniku a jeho marketingové aktivity, rozhodování o rozmístění finančních zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, výzkum a vývoj top manažeři, dlouhodobý charakter a celkový přístup k organizaci Taktické plánování krátkodobé, dílčí cíle určující nejvýhodnější cesty k dosažení cílů dlouhodobých (jsou vymezeny ve finančních plánech, plánech výroby a prodeje atd.) dílčí plány musí být navzájem provázány. manažeři střední linie, konkretizace cílů a prostředků na jednotlivé organizační celky Operativní plánování řešení aktuálních úkolů, které často vyvstávají z dané situace a potřeb manažeři první linie, krátkodobý charakter, rozpracování taktického na konkrétní podmínky. Postup při sestavování plánu: 1) Konkretizace záměru - popis základního cíle a jeho kvantifikace (co chceme, tvorba cílů; čeho chceme dosáhnout) - vhodné prodiskutovat s nižšími organizačními složkami 2) Zabezpečení nezbytných informačních zdrojů - reálnost plánu; požadavky na zdroje, druh aktivity 3) Vypracování návrhu plánu - měl by mít více variant 4) Seznámení dotčených oddělení s plánem 5) Získání stanoviska dotčených útvaru (změna plánu/odmítnutí/bez připomínek) 6) Korekce návrhu plánu v souladu s připomínkami 7) Schválení - na odpovídající úrovni plánování: -shora dolů -zdola nahoru (v plánovacím procesu zahrnuty i nižší složky - diskuse zaměstnanců o plánu)

Funkce manažera - Plánování Členění plánů: 1) časové hledisko a) dlouhodobé (delší než 5 let) b) střednědobé (1-5let) c) krátkodobé (kratší než 1 rok) 2) úroveň rozhodovacího procesu a) strategické (dlouhodobé, na vrcholové úrovni – např. vize, mise, strategie) b) taktické (střednědobé, střední management) c) operativní (krátkodobé, manažeři 1.linie) 3) organizační úroveň a) vrcholová b) střední c) operativní = 1.linie 4) podle frekvence zpracování(originalita sestavovaného plánu) a) jedinečné (vize, mise, tvorba nového výrobku) b) rutinní (taktické, operativní plány – často sestavované pravidelně) 5) podle účelu – např. byznys plán PLÁNOVACÍ PROCES: 1) schopnost určit cíle v závislosti na hierarchii 2) stanovit vztah mezi cíli 3) získat časovou posloupnost cílů 4) jmenovitá odpovědnost = určit, kdo bude cílů dosahovat 5) určit varianty plánů 6) určit zdroje a vztahy mezi nimi 7) očekávané finanční výsledky, rozpočty a jejich hierarchie 8) zodpovědnost za rozpočty a jejich kontroly

Zdroje: Kotler, Philip: Marketing management, Grada Publishing, spol. s.r.o., 10. rozšířené vydání, Praha, 2001 Maruani, Laurent: Abeceda marketingu, Management Press, Praha,1995 Světlík, Jaroslav: Marketing – cesta k trhu, EKKA, Zlín, 1994 Švarcová, Jana: Ekonomie, CEED, Zlín,