Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.11 příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Skladba – příslovečné určení
Věty vedlejší.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
16.1 Rozvíjející větné členy
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Příslovečné určení Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
PŘÍSLOVCE (adverbium) je neohebný slovní druh, který vyjadřuje bližší okolnosti dějů a vlastností. V češtině se mezi slovními druhy řadí na šesté místo.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Příslovečné určení Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0110 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český.
PŘÍSLOVCE a jejich stupňování 7. ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ vedlejší věta podmětná Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková Příslovečné určení PU Veronika = lyžuje dobře v lese v zimě rychle.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Příslovce Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.1 slovesný rod Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova neohebná Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Téma: Předmět a příslovečné určení
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
VY_32_INOVACE_13_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍSLOVCE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-26 Ročník:
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace seznamuje žáky s příslovečným určením místa, času, způsobu a míry. Obsahuje různé druhy úloh k procvičení, je určena pro práci s projektorem či interaktivní tabulí.

PU časuzpůsobumírypřípustkymístapodmínkypříčinyúčelu

označuje místní okolnosti děje ptáme se na něj otázkami: kde, odkud, kudy, kam Petr se vrátil domů. Kam se vrátil? domů vrátil se domů

označuje časové okolnosti děje ptáme se na ně otázkami: kdy, odkdy, dokdy, jak dlouho, jak často, … Ráno půjdu nakoupit na trh. Kdy půjdu nakoupit? ráno půjdu ráno

označuje vlastnost slovesného děje ptáme se otázkami: jak, jakým způsobem? Tvářila se velmi rozhořčeně. Jak se tvářila? rozhořčeně tvářila se rozhořčeně

Projednali to ve spěchu. Včera jsem složila maturitní zkoušku. Pes ostražitě pozoroval svého pána. Všude jsem vzpomínal na prázdniny. Včera mi to důrazně připomněl. Údolím se divoce prodírala řeka. Odpovídal výstižně a rychle. Na podzim sadaři opatrně očesali ovoce. Všichni se před časem sešli na horách. PUZ PUČ PUZ PUM PUČ, PUZ PUM, PUZ PUZ, PUZ PUČ, PUZ PUČ, PUM

obrazy si prohlížel se zájmem včas nakoupím potraviny pozoroval v noci oblohu zahlédl ho tam domluvila se s ním snadno od rána ji hledají prověřili ho důkladně PT PUZ PUČ PUZ PUČ PUM PUČ PUZ

vyjadřuje množství, měřítko nebo intenzitu ptáme se na něj otázkami: kolik, jak mnoho, o kolik, do jaké míry? Vypadal velmi překvapeně. Jak moc překvapeně? velmi překvapeně velmi

Projednali to ve spěchu. To se mi ani za mák nelíbí. Zčervenal jako růže. Hodně o tom přemýšlel. Na dalekých loukách bronzově zářilo seno. Zaměstnavatel je s ním zcela spokojen. Temný hvozd se před ním chmurně tyčil. Mám ruce zmrzlé na kost. PUZ PUmí PUZ PUmí PUZ PUmí PUZ PUmí

Dominik spal Honza nejel Čeká na tebe Voda teče Hvězdy svítí Netopýři poletují Listí padá Prvňáček píše pomalu z kopce zítra domů tiše po setmění jasně tvrdě PUZ PUM PUČ PUM PUZ PUČ PUZ

Před jeho domem stál zástup lidí. Katka usíná v létě velmi rychle. Těžký batoh nesl z nádraží domů. Venku tiše poletovaly vločky sněhu. Do lesa chodili každé sobotní ráno. Hodně mi pomohl. Auto jelo pomalu po silnici. Na novém kole dojel do Brna za hodinu. PUZPUmí PUČPUM PUZ PUM PUZ PUmí PUČ PUM PUZPUČ

STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7. ročník ZŠ. Praha: SPN, 1997, ISBN ilustrace klipart TOPIL, Zdeněk; BIČÍKOVÁ, Vladimíra. Skladba s Tobiášem. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1992, ISBN