Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingová koncepce a výzkum Marketing © Ing. Jan Weiser.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Distribuce.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Zavádění nového produktu na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
Základní formy prodeje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Marketingový plán společnosti
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Ivana Francová, SOU Liběchov
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.

Bod zvratu Určuje takové množství výrobku, kdy cena pokryje fixní náklady B2B Propagační strategie zaměřená na obchodníky B2C Propagační strategie zaměřená na konečné spotřebitele

Cash and curry Velkoobchod typu zaplať a odvez. Neposkytuje žádné další služby. Cena Základní marketingový nástroj, vyjádření hodnoty výrobku.

Distribuce Zajištění cesty výrobku od výrobce ke spotřebiteli Dealer Smluvní partner, který na základě zprostředkovatelské smlouvy zajišťuje prodej výrobků Design Vzhled výrobku, estetická hodnota

EAN Čárový kód na obalu výrobku, poskytuje základní informace o původu zboží, výrobci, datu výroby… Exkluzivní distribuce Výlučný prodej vybraným distributorem, zdůrazňuje výjimečnost zboží Elasticita poptávky Poptávka rychle reaguje na změnu ceny

Fixní náklad Náklad se nemění s objemem výroby

Guerilla marketing Marketing založený na nápadu, má vzbudit zájem, překvapení

Hypermarket Forma maloobchodu, velká samoobslužná prodejna, nabízí potravinářské i nepotravinářské zboží

Intenzivní distribuce Prodej prostřednictvím co největšího počtu distributorů Inovace Změny vzhledu, obalu, funkcí…výrobku s cílem prodloužit jeho životní cyklus na trhu

Jakost Kvalita výrobku, daná normami

Konkurence Vztah firem, konkurenční prostředí je dané počtem firem a jejich podmínkami Kauzální výzkum Marketingový výzkum, který zjišťuje vztahy mezi jevy, příčiny a souvislosti, odpovídá na otázku proč

Lobování Zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činiteli

Maloobchod Forma obchodu zaměřená na konečné spotřebitele Marketing Podnikatelská koncepce vycházející z potřeb zákazníků Matice růstu podniku Slouží k identifikaci příležitostí k růstu firmy, ukazuje čtyři možné strategie

Nákupní chování Souhrn kroků, kterými spotřebitel prochází při koupi – poznání potřeby, shromažďování informací, hodnocení alternativ, rozhodnutí o koupi.

Obal Součást výrobku, má funkci ochranou, informační a propagační Obchodně technické služby Součást druhé vrstvy výrobku např. záruka, servis, doprava…

Portfoliová analýza Analýza zkoumá šance a přínosy jednotlivých podnikatelských aktivit. Rozděluje výrobky do čtyř kvadrantů otazníky, hvězdy, dojné krávy a bídní psi. Propagace Komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, cílem je informovat, připomínat a přesvědčit ke koupi. Public relations Komunikace se zákazníky prostřednictvím médií, cílem je zvýšit pozitivní obraz o firmě v očích veřejnosti. Penetrační oceňování Cenová strategie, firma uvede výrobky na trh s co nejnižší cenou, výrobek je dostupný pro všechny. Pak firma ceny postupně zvyšuje.

Reklama Placená, jednosměrná forma komunikace s cílem ovlivnit spotřebitele.Reklama může bát tištěná, televizní, rozhlasová a exteriérová.

SWOT analýza Analýza vnitřního a vnějšího prostředí firmy.Ve vnitřním prostředí hledá slabé a silné stránky, ve vnějším příležitosti a hrozby Sbírání smetany Cenová strategie, firma uvede výrobek na trh za co nejvyšší ceny- zdůrazňuje tím jedinečnost, kvalitu výrobku. Po uchycení výrobku na trhu cenu postupně snižuje. Segmentace trhu Rozdělení trhu na určité skupiny zákazníků se společnými potřebami a charakteristikami.

Tržní potenciál Nejvyšší možná schopnost prodeje výrobku na daném trhu. Tržní podíl Podíl firmy na celkovém prodeji na daném trhu, udává se v %. Tržní mezera Firma se zaměřuje na výrobek,skupinu zákazníků nebo způsob prodeje, který na trhu chybí

U-křivka Grafické znázornění závislosti průměrných nákladů na objemu výroby. S rostoucím objemem výroby náklady klesají, protože fixní náklady jsou rozloženy na větší počet výrobků. Po dosažení minimálních nákladů dochází k jejich růstu.

Velkoobchod Forma obchodu zaměřená na jiné podnikatelské subjekty, není určena pro konečné spotřebitele Věrnostní program Výhody a odměny pro stálé zákazníky, motivují k většímu odběru.

Značka Název, znak, symbol – slouží k identifikaci výrobku. Zkušenostní křivka Grafické znázornění vlivu zkušeností na průměrné náklady.