II. Strategická práce. Evropská komise  velký důraz na posílení strategického přístupu a plánování při přípravě programového období 2014-2020  vyžaduje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Prezentace ke schvalovacímu mechanismu na MV a Koordinačního mechanismu mezi OPZ a IROP 24. únor 2015 Mgr. Jana Menšíková vedoucí samostatného oddělení.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Benchmarking sociálních služeb Mgr. Marián Svoboda AUGUR Consulting s.r.o.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Harmonogram finalizace přípravy a SUR X. a XI. 2009, implementace a monitoring 2.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Podpora zpracování rozvojových dokumentů obcí představení konceptu a možností využití obcemi Konference „Podpora tvorby rozvojových dokumentů obcí“ 13.
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Projekt „Vazby národní politiky ČR a EU se zaměřením na politiku HSÚS“
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Příprava programového období 2014–2020
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Pozemkové úpravy.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Ing. Stanislava Správková
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

II. Strategická práce

Evropská komise  velký důraz na posílení strategického přístupu a plánování při přípravě programového období  vyžaduje doložitelné a jasné odůvodnění členským státem navržených priorit a aktivit spolufinancovaných z finančních prostředků EU  existence příslušných strategických dokumentů - předběžná podmínka pro získání a čerpání finančních prostředků z evropských fondů  koncentrace, provázanost a naplňování principů 3E (economy, efficiency, effectiveness) Strategické řízení kohezní politiky

Aktivity strategického řízení

Databáze nyní – cíl zajistit fungující a využívaný systém. Aktivity:  Běžný provoz, údržba a technická správa systému  Průběžná supervize obsahu Databáze a metodická podpora uživatelů o vkládání strategických dokumentů o zavádění tematických vazeb cílů o vytváření automatizovaných celostátních přehledů o školení, metodika, manuál  Další programování a rozšiřování databáze o vytváření interaktivních formulářů podle šablon Metodiky přípravy veřejných strategií o propojení Databáze strategií s databázemi ČSÚ Databáze strategií

 Usnesení vlády č. 318/2013.  vláda vzala na vědomí Metodiku přípravy veřejných strategií jako společný dokument MF a MMR.  uložila členům vlády a doporučila hejtmanům z ní vycházet při přípravě strategických dokumentů.  uložila ministru pro místní rozvoj zabezpečit ve spolupráci s ministrem financí udržitelnost Metodiky.  Metodika slouží ke sjednocení postupu přípravy veřejných strategií a jejich struktury  zvýšení kvality, efektivnosti a provázanosti.  Jádro Metodiky – popis fází procesu tvorby strategického dokumentu, projektový přístup. Metodika přípravy veřejných strategií

 Příprava Dohody o partnerství respektuje principy strategického přístupu (aplikace na model Metodiky přípravy veřejných strategií)  Navazuje na požadavky Evropská komise, která vyžaduje posílení procesu strategického plánování.  Příprava Dohody a programů je tak řešena pomocí strategického přístupu včetně zapojení všech dotčených partnerů.

Nástroje a šablony  organizační struktura tvorby strategie  vstupní zpráva  projektový plán tvorby strategie  matice opatření a činností  rozpočet  harmonogram  plán spolupráce a komunikace  plán řízení rizik tvorby strategie  registr rizik  struktura strategie  soustava cílů  logický rámec  závěrečná zpráva o projektu Metodika přípravy veřejných strategií

Podpora zavádění Metodiky přípravy veřejných strategií do praxe  provázání celostátní Metodiky s obdobnými dokumenty na úrovni krajů a obcí resp. její modifikace pro tyto úrovně  provázání metodik přípravy veřejných strategií s Databází strategií  zpřesňování a aktualizace Metodiky podle potřeb praxe  provozování webových stránek  metodická, poradenská a vzdělávací činnost Metodika přípravy veřejných strategií

 Databáze strategií – 132 národních strategií  Odlišnosti: význam, míra vzájemné provázanosti, označení, časová platnost, míra závaznosti, struktura, variantnost, intervenční logika, hierarchie cílů, popis specifických cílů, dopady, implementační struktura, zdroje financování, způsob monitorování a hodnocení  Analýza vybraných státních strategií z hlediska jejich souladu s metodikou a navazující doporučení při tvorbě nových konkrétních strategií :  využití všech fází přípravy strategie  srovnatelná struktura strategií  zvýšení vzájemné porovnatelnosti a provázanosti strategií  zlepšení kvality konkrétních vybraných stěžejních státních strategií  zobecnění zjištěných nedostatků a přijetí opatření k jejich odstranění Analýza strategických dokumentů

Cíle:  zpřehlednění současného stavu značného počtu strategií  posouzení jejich návaznosti  racionální snížení jejich počtu Vytvoření dynamického hierarchického systému strategických dokumentů na národní úrovni Sestavení strategických map jednotlivých resortů propojujících různé úrovně strategií s příslušnými právními předpisy Hierarchizace strategických dokumentů

 …… Hierarchizace strategických dokumentů

Mapa strategických dokumentů v oblasti zdraví (v.2012)

Strategie regionálního rozvoje ČR na období 2014–2020: Schéma vazeb mezi plánovacími dokumenty v ČR

 V minulosti Národní rozvojové plány, Strategie hospodářského růstu, nyní Strategický rámec udržitelného rozvoje ČR, Národní program reforem, Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti ČR, Strategie regionálního rozvoje ČR  Strategie ČR by měla být zejména komplexní, dlouhodobá, variantní a flexibilní.  Návrh způsobu zpracování dlouhodobé strategie ČR (scénář přípravy strategie) by měl zahrnovat zejména:  východiska pro přípravu scénáře  stanovení účelu a cílů strategie  návrh struktury strategie  identifikaci zainteresovaných stran  návrh systému přípravy strategie  návrh logických aktivit  návrh mechanismu vyjednávání, schvalování, vyhodnocování a aktualizace Scénář přípravy dlouhodobé strategie ČR

 Pilotní projekty v rámci Metodiky přípravy veřejných strategií  Pilotní ověřování na úrovni obcí, mikroregionů a MAS  Příprava Strategie rozvoje Plzeňského kraje  Scénář přípravy Strategie veřejných služeb  východiska pro přípravu Strategie a kontext jejího vzniku  návrh klasifikace a výběru služeb  návrh definice problému a stanovení účelu a cílů Strategie  analýza stávajícího stavu podkladů  návrh struktury Strategie  identifikace zainteresovaných stran  způsob a aktivity spolupráce a komunikace  návrh systému přípravy Strategie Strategie veřejných služeb

Cíl: vytvořit strategický rámec pro řešení problému zajištění dostupnosti, kvality a efektivnosti poskytování věcných veřejných služeb v jednotlivých typech území, a to zejména v souvislosti s klesajícími veřejnými rozpočty a změnami ve složení obyvatelstva Strategie veřejných služeb umožní zejména:  komplexní pohled na poskytování veřejných služeb v území a jejich optimalizaci  vyváženost dostupnosti a srovnatelnost kvality veřejných služeb  zajištění efektivního poskytování veřejných služeb s ohledem na dostupné finance  vytvoření systému hodnocení poskytování veřejných služeb Strategie veřejných služeb

Projekt Podpora strategického řízení kohezní politiky – OP TP : Doba trvání: 09/2013 – 06/2015 Výběrová řízení:  Databáze strategií  Zavádění Metodiky přípravy veřejných strategií do praxe, analýza a hierarchizace strategických dokumentů  Strategie veřejných služeb OP TP  podporovaná aktivita – systém strategického řízení kohezní politiky  podpora přípravy vybraných stěžejních průřezových strategií na národní úrovni Podpora strategického řízení kohezní politiky

Pracovní skupiny